Gå til innhold

PL: Fulham - Liverpool


Smågal

Anbefalte innlegg

 

Har du seriøse problemer med å lese, eller hva faen er greia? Dommeren tok fra oss et mål. Dommeren tok fra oss et mål. Dommeren tok fra oss et mål. Dommeren tok fra oss et mål.

 

Er det vanskelig å forstå?

 

Og så? Dømt er dømt. Du føler deg sikkert som en jævla god dommer der du sitter i godstolen og mesker deg i repriser, slowmotion og kommentarer fra glanekassa, men dommeren har ikke det privilegiet. Dommere gjør feil som alle andre, og i dag gikk det i Liverpools disfavør. Deal with it, eller oppsøk profesjonell hjelp. Liverpool burde avgjort denne kampen på egenhånd uten tvilssituasjoner. Det klarte de ikke. End of story.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-w7DZlO15

(...)

 

Igjen; Er det et fnugg av tvil, skal avgjørelsen gå i angripende lag sitt favør. Her skal det ikke være mulig å ta feil. Svakt. Men tap er tap. Sånn er det. Synd, men sant.

Lenke til kommentar

som ikke klarer å godta at fotballaget i deres hjerte ikke klarer å prestere og heller begynner å skylde på andre faktorer,

 

Men det er jo nettopp det som er greia!? Spillerne presterer, de scorte, og målet blir feilaktig annulert.

 

Ja, dere scorte et mål (som ble avblåst). Vi scorer også et mål. Jeg vil ikke si at Liverpool-spillerne presterer så veldig godt hvis de bare klarer å score ett på oss, samtidig som de lar oss komme til målsjanse på målsjanse, som etter hvert ender i mål.

 

enn på de som faktisk er betalt for å vinne kamper. Jeg syns det blir for latterlig.

 

Får ikke dommerne betalt? Jeg syns det blir for latterlig.

 

Haha, jeg mente spillerne.

 

Uansett, takk for kampen! Det var en spennende affære!

Lenke til kommentar

(...)

 

Igjen; Er det et fnugg av tvil, skal avgjørelsen gå i angripende lag sitt favør. Her skal det ikke være mulig å ta feil. Svakt. Men tap er tap. Sånn er det. Synd, men sant.

 

Bare ut av ren nysgjerrighet: Når så du sist den regelen bli praktisert? Jeg har hørt kommentatorer snakke om den regelen siden krigens dager, men jeg har så godt som aldri sett den praktisert. Tvilssituasjoner går alltid i forsvarende lags favør. Hvorfor det er slik må gudene vite, men jeg hevet ikke et øyenbryn da Suarez ble avblåst.

Lenke til kommentar

*snip*

 

Hårfint, men på ingen måte feilaktig:

 

"The 2005 edition of the Laws of the Game included a new International Football Association Board decision that stated being "nearer to an opponent's goal line" meant that "any part of his head, body or feet is nearer to his opponents' goal line than both the ball and the second-last opponent (the last opponent typically being the goalkeeper). The arms are not included in this definition."[2] This is taken to mean that any part of the attacking player named in this decision has to be past the part of the second-last defender closest to his goal line (excluding the arms) and past the part of the ball closest to the defenders' goal line."

 

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Offside_%28association_football%29#Offside_position

 

Hvis man trekker den gule linja oppover vil man se at halve overkroppen til Suarez er i offside. Og da er den saken grei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med tanke på at Suarez er på vei inn i offside, er det lett for dommer å få et blikk av Suarez for seint og være sikekr på at han er offside uansett. Man kan umulig klage på dommeren i det tilfellet, når vi enda ikke vet selv en gang om det faktisk var offside. Bildet det er snakk om trenger ikke å være stoppet i riktig øyeblikk heller. Fea TVen virket som om det ble stoppet litt for tidlig, før ballen hadde forlatt foten til Enrique.

Lenke til kommentar

Oi, her var det hett. Skjønner at mange ikke gjorde som meg og tok seg en gåtur ute i kulda for å bli kvitt irritasjonen. :p Det gjorde godt.

 

Vi tapte, skjedd er skjedd. Alt i alt, vi er ikke gode nok. Vi har selv forkuket laget ved å selge Meireles og Aquilani (vel, han er så godt som solgt) når vi vet Gerrard er ute. Slik jeg ser det er det samme problemet vi har slitt med siden den beste perioden under Rafa, vi mangler fart. Vi evner ikke å sette ut motstanderen med hurtige angrep. Det blir alt for nølende, selv om vi er gode på å holde ball og bygge opp så hjelper det ikke når motstanderen for lengst har rukket å parkere seg. Kanskje å forlange for mye, men bare se litt på hvordan Real spiller om dagen. Jeg vil gråte når jeg sammenligner med Liverpool.

 

Det verste er egentlig at det ikke legges opp til veldig hurtig spill med Kenny. Vi er slik vi spiller helt avhengige av gode avsluttere, noe vi merkbart mangler. Får vi det på plass, og forhåpentligvis en kjapp, offensiv midtbanespiller kan det få ting til å stemme, også under Kenny.

 

Og Danielzu, du nailet diskusjon.no/fotball med kommentaren din. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jævla diver. Sykt at ikke noen bare knekker dritten i to. Patetisk om det blir mål her, ynkelig.

Fei i egen bås du.

 

Offsiden er så hårfin at det er så godt som umulig å se med det blotte øyet. Å kalle det en dommerskandale blir for dumt.

Noe som heter at ved tvil skal det komme det angripende laget til gode.

 

Rødt kort eller ikke, uansett så virker det som han Fulham karen kom løpende inn i etterkant av klareringen, altså, han kunne fint unngått denne situasjonen.

Jeg har sett mye verre, og syntes det var meget strenget, men det er noe med knotter, strak fot osv osv, er nok en evighetsak det her.

 

Tviler på det var offside også, det beviser ingenting. Hva med barnerumpa som var i trynet på Bellamy, det der hører ikke hjemme på en fotball bane.

Og Carroll som fikk strak fot i magen på midtbanen, hvor er det kortet?

 

Jeg pleier ikke klage mest på dommerene, men de siste kampene har vert tragisk dømming. Chelsea kampen, manglet 1 straffe og 2 røde kort..........

 

Så har vi selvsagt mye å jobbe med som lag, vi er på rett vei, men i dag ble det bare frustrasjon.

 

Forresten, Suarez holdt seg på beina, helt til den ene obstruksjonen som nesten retta opp tennene hans, da fikk han ikke frispark en gang. Dog har han seg selv å takke. Men han diva ikke før den situasjonen.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...