Lauen Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Ei jeg kjenner gav meg den eksterne harddisken sin, og sa jeg skulle fikse den. Det kommer frem "Windows må formatere disken før den kan brukes". jeg prøvde dette, men windows kunne ikke gjennomføre. så kjørte jeg DiskPart (ble anbefalt det når minnepennen min ikke fant mer enn 2 GB tilgjengelig plass, og kunne ikke utvide partisjonen) og kommandoen clean disk. etter det har ikke harddisken blitt gjenkjent, og virker ikke som om noe som helst skjer når jeg kobler den til. hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Prøv en gParted live-disk og å opprette MS-DOS filtabell. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Det er nok ingen programmer som kan gjøre noe med en disk som ikke lar seg koble til. Det hender at problemet ligger i USB kontrolleren (eller kabelen, har du prøvd å bytte den?) Hvis du plukker ut selve disken så kan du koble den til internt og sjekke om den fungerer. Lenke til kommentar
Lauen Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Det er nok ingen programmer som kan gjøre noe med en disk som ikke lar seg koble til. Det hender at problemet ligger i USB kontrolleren (eller kabelen, har du prøvd å bytte den?) Hvis du plukker ut selve disken så kan du koble den til internt og sjekke om den fungerer. Ble fortalt at hun lånte vekk harddisken, og da gikk den i gulvet. det har vel kanskje noe med det å gjøre? brukte samme kabel til å koble mobilen til, den virket fint. da er det vel i USB-kontrolleren eller selve disken? Endret 2. desember 2011 av Lauen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Harde støt er noe som tar livet av en disk. Da er det ikke noe å bruke tid på, tvilsomt at den lar seg fikse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå