GeirGrusom Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Det er som regel laber respons på WPF her, men prøver allikevel: Jeg har et problem som er ganske gjentagende i WPF. Jeg vil tegne linjer og figurer, men som skal skaleres etter containeren det står i. Dette kan gjøres med Viewbox eller lignende, men da skaleres også linjetykkelser. Er det noen enklere måte å gjøre dette på i WPF uten masse hacks? Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Det er som regel laber respons på WPF her, men prøver allikevel: Jeg har et problem som er ganske gjentagende i WPF. Jeg vil tegne linjer og figurer, men som skal skaleres etter containeren det står i. Dette kan gjøres med Viewbox eller lignende, men da skaleres også linjetykkelser. Er det noen enklere måte å gjøre dette på i WPF uten masse hacks? Eneste jeg kan komme på i farten er ScaleTransform, men er usikker på om den skalerer tykkelse også. Edit: Ser ut til at ScaleTranform også skalerer tykkelse. Kan se ut som om du må hooke deg på noe event og sette thickness hele tiden, med mindre posisjonene til strekene dine kan settes relativt i forhold til canvaset du tegner på. Endret 6. desember 2011 av The Jackal Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Spørs litt hvor hackete du ser denne løsningen, men kan se ut til å funke om ikke annet http://stackoverflow.com/questions/5750394/border-keep-ratio-when-using-scale-transform Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå