Dubov Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Skal bygge ny pc som skal vare en stund, og som primært skal brukes til gaming og tunge programmer for skole, når jeg starter på en ingeniør-utdanning neste år - og valgte derfor disse komponentene: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1015723&su=A54B0DEF-D7BB-41B6-A5FD-D6FB2D89F200 Noen innspill? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Ville nok ventet hvis mulig, intel kommer med nye prosessor ca i mars neste år. Angående Gainward GeForce GTX 580, vil nok nvidia komme med nye skjermkort til sommeren. Så dermed kan man like godt kjøpe det man trenger nå, og heller kjøpe nyere om 1 år. Riktignok er intel prosessorene ikke så veldig mye bedre, men skal man overklokke så er det fordel med de nyeste Ellers er nok intel 2400k mere en god nok her. Både for spill og hva en prosessor er verdt i dag. Hadde du spurt for en stund siden så kanskje 2700k/2600k var noe, men jeg ville ventet siden intel har nye prosessor planer. Strømforsyningen "Corsair AX 750W PSU" er kanskje litt dyr i følge behovet hvis du ikke planlegger kraftigere SLI oppsett senere, så ville nok en Corsair HX 650W PSU holde også. Endret 2. desember 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 De har tilbud på en 850w silverstone eller silverpower elns på komplett nå. halv pris Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Det kommer også nye skjermkort om litt. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Spørs vel om Silver Power SP-SS850 850W PSU er like god kvalitet som en 750 watt strømforsyninging fra Corsair, ikke at jeg vet helt sikkert, men i dette tilfellet holder det nok ganske så bra. Angående CM Storm Scout Midi Tower Sort Vifter: 1x 140mm Front, 1x 140mm Topp, 1x 120mm Bak, Rød LEDs, Vindu kabinett til 350 kr syns jeg så ut som et veldig god tilbud. Hvis man klarer seg uten USB3 på kabinettets fremside. Angående ram Corsair Dominator DHX vil jeg sagt disse er for folk som er veldig ytelsebeviste. Normalt 1333 mhz på dualchannel er mere en nok. Lenke til kommentar
Dubov Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 De har tilbud på en 850w silverstone eller silverpower elns på komplett nå. halv pris Ikke-modulær strømforskyning er uaktuelt - og skal helst være plus gold Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Ser også, med så mange vifter du har, og så god kjøler du har, ville nok flere sagt med mindre du vil til VM med overklokking ville nok en kjøler gjort det bra. Så jeg vil nok anta hvis alle de viftene er til en maskin, så har nok du tenkt litt overkill. Selv har jeg langt dårligere kjøling på på både min AMD X6 1055t og core i7 950 prosessor i overklokket stand. Så det holder nok f.eks med Corsair A70 eneste ulempen kan være støy under høy belasting. Muligens ennå større kjøleribbe og ta ut en av viften kunne løse problemet med støy. Endret 2. desember 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Dubov Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 Ser også, med så mange vifter du har, og så god kjøler du har, ville nok flere sagt med mindre du vil til VM med overklokking ville nok en kjøler gjort det bra. Så jeg vil nok anta hvis alle de viftene er til en maskin, så har nok du tenkt litt overkill. Selv har jeg langt dårligere kjøling på på både min AMD X6 1055t og core i7 950 prosessor i overklokket stand. Så det holder nok f.eks med Corsair A70 eneste ulempen kan være støy under høy belasting. De to Noctua-viftene skal erstatte de to stockviftene som følger med radiatoren, samt 200 MM vifta skal erstatte den i front. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 De har tilbud på en 850w silverstone eller silverpower elns på komplett nå. halv pris Ikke-modulær strømforskyning er uaktuelt - og skal helst være plus gold HALE90 850W gjør det bedre på spenningsregulering enn AX850, har bedre effektivitet i tester og bedre overload-resultater. For ikke å nevne at AX850 har bare 4x PCIe-kabler og kan ikke bruke både 2x 8-pin CPU og 4x PCIe samtidig. HX850 har også 6x PCIe-kabler, og bedre spenningsregulering enn AX850. Litt dårligere effektivitet da. CM Silent Pro Gold 800W er bygd av Enhance og er også et greit alternativ til AX850 med 6x PCIe-kabler. Silverpoweren på 850W er en Seasonic M12-II 850W, og har ikke den samme funksjonaliteten man burde vente seg på 850W-PSUer. Skal man først ha 800W eller mer har man råd til litt kvalitet Corsair er alltid et trygt valg, men det finnes helt klart bedre alternativer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå