Gå til innhold

"180" av Ray Comfort

Anbefalte innlegg

Fant denne dokumentaren veldig interessant. Hele greia ligger i filmen under. Lurer på hva andre har å si i mot argumentene og sammenligningene hans. Jeg er ikke på han sitt nivå i det hele tatt, så jeg kan ikke svare for han. Lurer bare på hva argumentene deres for eller i mot meningene hans er.

http://www.youtube.com/watch?v=7y2KsU_dhwI&feature=player_embedded

Endret av Aleks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For dere som leser tråden. Denne filmen handler ikke om holocaust, han bruker holocaust som et argument mot abort.

Jeg er pro life, men det er ikke en viktig sak for meg. Så lenge folk respekterer at noen er pro life, og vil forandre lovene om mulig, så er det greit for meg.

Men jeg tror ikke forbud er veien å gå. Det fører bare til hemmelige klinikker som ofte er farligere. Jeg mener løsningen er å forby abort med unntak av voldtekt, når morens liv er i fare og i veldig spesielle situasjoner. Vi kan sette opp et godt adopsjonsprogram for de som ikke kan ta vare på barnet sitt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes han er noe provoserende, fordi han annarkjenner ikke at det finnes et annet syn enn hans eget.

Men argumentet er ikke noe å klage på. Sannheten er at mye av pro choice bevegelsen har kommet av at abort er praktisk. Ikke av at de faktisk mener det ikke er et liv. Når folk ønsker å gjøre en handling som de ikke mener er rettferdig, så er den enklest måten å forandre sine verdier.

Dermed, så er det mange som mangler svar. Det finnes bare en måte å argumentere for legalisering av abort. Det er at et barn inne i en kvinne er ikke et liv, eller det er verdt veldig lite. Siden de ikke tør å si det, så blir deres standpunkter motstridende.

Lenke til kommentar

ush.. folk som er i mot abort.

Forferdelig, tenk at noen mener det er galt i å drepe barn. Dette er hva jeg snakker om. Det er like ille som han som intervjuet. Du annerkjenner ikke at det finnes et annet syn enn ditt eget.

Sette et uønsket liv til verden er vell ikkje gunstig for noen av partene, ser derfor ikkje poenget.

Det er gunstig for barnet som slipper å dø.

De fleste som ble nesten abortert er glad for at de ikke ble abortert.

http://aboverubies.org/index.php?option=com_content&view=article&id=819:abortion-they-wanted-to-abort-me&catid=23&Itemid=56

http://yesheis.com/viewer/glad-my-mother-chose-not-abort-me

http://therockforlife.wordpress.com/2011/05/31/text-messaging-saved-my-life/

Lenke til kommentar

ush.. folk som er i mot abort.

Forferdelig, tenk at noen mener det er galt i å drepe barn. Dette er hva jeg snakker om. Det er like ille som han som intervjuet. Du annerkjenner ikke at det finnes et annet syn enn ditt eget.

Sette et uønsket liv til verden er vell ikkje gunstig for noen av partene, ser derfor ikkje poenget.

Det er gunstig for barnet som slipper å dø.

De fleste som ble nesten abortert er glad for at de ikke ble abortert.

http://aboverubies.org/index.php?option=com_content&view=article&id=819:abortion-they-wanted-to-abort-me&catid=23&Itemid=56

http://yesheis.com/viewer/glad-my-mother-chose-not-abort-me

http://therockforlife.wordpress.com/2011/05/31/text-messaging-saved-my-life/

Du dreper ikkje et barn, du unngår et foster du ikkje ønsker å ha.

Trodde folk lærte sånt på skolen, men du kan ikke ta abort etter 12 uker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men circa 99% av drapsoffer har etterlatte, og samfunnet har investert penger på dem, og de har eiendeler, og de er i tillegg som oftest bevisste fram til de blir drept.

Aborterte fostre har aldri vært ved bevissthet, og lever som en parasitt på sin mor, som må ha all rett til å bestemme over sin egen kropp -- i alle fall fram til fosteret er blit et barn som kan føle noe.

Likevel synes kanskje du at det er greit å spise biff, selv om kyrene føler stress, frykt og smerte -- ulikt aborterte fostre?

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Men circa 99% av drapsoffer har etterlatte, og samfunnet har investert penger på dem, og de har eiendeler, og de er i tillegg som oftest bevisste fram til de blir drept.

Så det er moralsk akseptabelt å drepe en familieløs uteligger?

Aborterte fostre har aldri vært ved bevissthet, og lever som en parasitt på sin mor, som må ha all rett til å bestemme over sin egen kropp -- i alle fall fram til fosteret er blit et barn som kan føle noe.

Slik jeg forstår det er det omdiskutert når barnets liv starter, noen sier ved befruktelse, andre sier etter 13 år. Bare fordi forskere har kommet til en generell "forsåelse" for hva de mener er "sånn ca når barnet ikke lever", er ikke noe argument for å forsvare det at dette er et schödingers eksperiment.

Likevel synes kanskje du at det er greit å spise biff, selv om kyrene føler stress, frykt og smerte -- ulikt aborterte fostre?

Jeg har forskjellig moralsk syn på mennesker og dyr.

edit: omformulerte meg litt.

Endret av Notelitten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når mener du at et menneske er et menneske?

- Når det består av 2 celler?

-4?

-8?

-16?

-32?

-64?

-128?

...

-1024?

-2048?

-4096?

...

-1 000 000?

-2 000 000?

Eller går det på fysisk utvikling?

-Når det har like mye følelser og tanker som en stein?

-Når det har like mye følelser og tanker som en maur?

-Når det har like mye tanker og følelser som en fisk?

-Fugl?

-Hund?

-Apekatt?

-Ape?

Eller er det simpelthen bare en mening som er basert på indoktrinert rettferdighetsfølelse uten begrunnelse i virkeligheten?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke når, og det er poenget mitt.

Når det kommer til forskning er vi ikke sikker på om fosteret kan regnes som et menneske eller ikke.

For min del er jeg ikke så glad i gambling, spesielt ikke når det er snakk om liv og død.

I forhold til dyr, så er det godt mulig jeg er indoktrinert, for jeg ser en forskjell på mennesker og dyr.

Lenke til kommentar

Hva er et menneske, om ikke mer intelligent enn andre dyr?

Det er det eneste jeg kommer på som mennesket har foran dyr.

Dyr føler kjærlighet og empati, har vennskap og tillitt.

Mennesker har bare bedre problemløsningsevner og evner å kommunisere bedre, og fungerer symbiotisk i organiserte samfunn.

Poenget er uansett hva DU regner som et menneske.

Det første kravet burde i alle fall være at det er mer intelligent og har mer følelser enn en stein.

...

Da er abort per dagens lover helt i orden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men jeg tror ikke forbud er veien å gå. Det fører bare til hemmelige klinikker som ofte er farligere. Jeg mener løsningen er å forby abort med unntak av voldtekt, når morens liv er i fare og i veldig spesielle situasjoner. Vi kan sette opp et godt adopsjonsprogram for de som ikke kan ta vare på barnet sitt.

Du tror ikke forbud er veien å gå siden det bare vil føre til hemmelige klinikker, noe som er et godt argument. Men så i neste setning så foreslår du nettopp å forby abort... Du ser at argumentasjonen din ikke henger sammen? Det er helt greit å være abortmotstander, men jeg liker ikke folk som prøver å tre ned moralen sin på andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det første kravet burde i alle fall være at det er mer intelligent og har mer følelser enn en stein.

Vanskelig å argumentere mot selvironi.

Spørsmålet jeg i hovedsak stiller, er; siden vi ikke vet om fosteret enda er "menneske", er det da forsvarlig å ta sjansen på at det ikke er det?

Lenke til kommentar

Du tror ikke forbud er veien å gå siden det bare vil føre til hemmelige klinikker, noe som er et godt argument. Men så i neste setning så foreslår du nettopp å forby abort... Du ser at argumentasjonen din ikke henger sammen? Det er helt greit å være abortmotstander, men jeg liker ikke folk som prøver å tre ned moralen sin på andre.

Dersom du ser videoen vil du se at vi på linje med drap, kan kalle adopt "umoralsk", i alle fall "potensielt" umoralsk, da det er usikkerhet rundt det.

Dette handler ikke om å tre noen moral over andre, men snarere å legge inn et beskyttelsesorgan mot det som kan sees på som et individ.

Altså, det handler ikke om kvinnens rettighet til å drepe fosteret, men barnets rettighet til å leve.

Lenke til kommentar

Jeg velger ikke å forby abort. Jeg velger å forby grunnløs abort.

Jeg tror de fleste som vil gå til hemmelige klinikker er de som har minst lyst til å føde barnet. Det inkluderer f.eks. folk som risikerer livet, og de som har blitt voldtatt.

Det vil selvfølgelig være noen som forsatt tar abort, men de vil naturligvis bli straffet om de blir tatt.

BTW: Jeg ser ikke på dette som å tre moralen min på andre. Det blir som å si at å hindre folk i å drepe det fødte barnet sitt, er å tre moralen din på andre. Det er snakk om et liv.

Lenke til kommentar

Vanskelig å argumentere mot selvironi.

Spørsmålet jeg i hovedsak stiller, er; siden vi ikke vet om fosteret enda er "menneske", er det da forsvarlig å ta sjansen på at det ikke er det?

Igjen.

Hva er et menneske?

Hvorfor er det greit å drepe en ku, men ikke et foster, når den ene føler smerte, frykt, stress og angst -- mens den andre er en følelsesløs parasitt?

Lenke til kommentar

Igjen, jeg vet ikke. Forskerene vet heller ikke.

Å si at fosteret ikke føler smerte, frykt, stress, og angst. Nå har jeg lest at det er usikkerhet rundt dette.

Some researchers suggest fetuses cannot sense pain, no matter how far along in pregnancy. They believe that pain can only be felt after birth.

Some pro-life physicians believe that fetuses can feel pain much earlier in pregnancy.

http://www.religioustolerance.org/abo_pain.htm

Spørsmålet er altså; er det akseptabelt å drepe fosteret, siden vi tror at det ikke føler noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...