Br0dskive Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Jeg har en bora 1.6 1999-modell. Forrige uke da jeg skulle sette meg inn smalt det skummelt høyt et eller annet sted i bilen, akkurat i det jeg satte vekten min i setet. Siden da har det kommet små smell/dunk hver gang jeg gir fullt rattutslag som når jeg skal parkere etc. Hva kan det komme av? Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Nå har ikke jeg stålkontroll på bil, men jeg veit som så at hvis du har fullt rattutslag, kjører sakte og hører det knepper, så er det mest sannsynlig slitte mansjetter/drivkuler. Kjør litt rundt i ring og hør om det gir seg når du trykker inn clutchen.. I så fall er det sikkert mansjettene som har ryki, så da må du belage deg på å skifte de ytre(?) drivleddene. Lenke til kommentar
Br0dskive Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 Må spesifisere litt mer: Dunkingen kommer ikke kun når jeg kjører, også når jeg står stille og kun vrir på rattet. Lenke til kommentar
joka Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 sjekk fjær og fjærbeinslager Lenke til kommentar
volvopentagon Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Bærekuler er klassiske slitedeler på Vag! Kontroller dem!! Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Kontroller alle lagre som beveger seg når du beveger rattet. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 På min VAG så hadde jeg samme problem. Da var det slark i en av de øvre armene på forstillinga. Byttet armen, og det ble borte. Lenke til kommentar
Br0dskive Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Takk for svar! Har nå funnet ut at det er en knekt fjær på venstre fremhjul så må nok bytte fjærer foran.. Kjipe utgifter altså.. Lenke til kommentar
joka Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Takk for svar! Har nå funnet ut at det er en knekt fjær på venstre fremhjul så må nok bytte fjærer foran.. Kjipe utgifter altså.. sjekk fjærbeins lager også.. er sikkert det som er årsaken til fjærbrudd 1 Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Støttes! Er typisk at fjærbenslageret har satt seg eller rustet og derfor ikke beveger seg skikkelig når du svinger. Dermed får fjæra mer belastning enn den bør ha og knekker etter en stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå