jonskja Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 det er mye du kan kutte ned på ved å kjøpe selv. Bruk prisguiden og utforsk alternativer som hadde passet deg. Hva skal du bruke pc'n til, og hvor mye bruker du den? 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 som hva da? er det så ille som det virker som n¨r du snakker om det? såpass. men hva blir prisforholdet mellom ytelsen og pris vs det det er i dag? for om det er billigere med f eks to 6990 enn med ett 7050 (er det det kommer til å hete sant?) så er vell bedre med et annet alternativ? Selv kjører jeg 2x 6950 i CFX, så det er på ingen måte forferdelig. Man må bare akseptere at spill ved lansering sjelden støttes i CFX-konfigurasjon, støynivået stiger, og spill ikke er spillbart før du når 45-50 fps. Spiller man på 120Hz-skjerm som jeg gjør er det en god løsning på mange måter. Det er også veldig få spill der jeg virkelig har nytte av CFX-ytelsen, i de aller fleste spill er et 6950 mer enn nok for å levere 120fps, og det er et økende antall spill som er låst til 60 fps der det ikke er noe poeng i CFX. Prislappen på 7970 er ryktet å komme på ca 3500 kr. Ytelsen det skal levere skal matche kort til 5000+ kr, så pris/ytelse går riktig vei. Om du lurer på navngivningssystemet så fungerer det omtrent slik: Radeon HD XYZ0 X er generasjonsserien, 6 er i dag og 7 er neste generasjon. Y er ytelsessegmentet, 9 er toppytelse, 8 er best pris/ytelse, 7 er low-end og under dette er det egentlig bare kort som egner seg til filmavspilling eller eldgamle spill. Z brukes for å peke på hvor bra kortet er: 90 er det beste av det beste, 70 er det beste enkeltkjernede kortet, 50 pleier å være der du får "god" pris/ytelse. Noen unntak eksisterer, men det burde gi deg litt forståelse på navnene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå