LMH1 Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Hei, siden jeg både har XP og windows 7, må jeg ofte bytte mellom AHCI og IDE modus. I dette tilfelle glemte jeg å endre tilbake til AHCI modus når windows 7 lastes på SSD disken, også fikk jeg en form at Scandisk opplegg for å sjekke harddisken for feil. Men nå vil etterpå ikke windows 7 starte som vanlig, siden jeg får bluescreen. Det går vel ann å installere på nytt, men hvis dette kan fikset uten, reprasjon virker ikke, så må til komandolinjen fra DVD platen og skrive koder der. For å manuelt gjennomrette systemet uten diverse oppdateringer å beholde filer/innstillinger, men problemet med oppgradering ville jeg fått 2 windows mapper også. Har noen råd her? Prøvder å systemgjennopprettning det hjalp ingenting siden det har klusset seg til. Prøvde fiks MBR men det hjelper ingen ting. Så jeg vet ikke hvordan AHCI stukturen funger, fordi nå får jeg ikke startet normalt i IDE modus heller uten bluescreen. Har bare 4 GB ledig på SSD disken så hvis man ikke kan fikse det som finnes fra før av, er reinstallasjon eneste mulighet. Riktig nok har jeg overklokket prosessoren, men tviler i dette tilfelle jeg slipper unna reinstallasjon selv om jeg resetter bios. Siden det størst sansynlig er noe tull på SSD disken i filsystemet, sikkermodus hjelper heller ikke der får jeg bluescreen også. Har noen tips her? Endret 2. desember 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Om du har overklokket, er det jo alltids lurt å gå tilbake til normale innstillinger i BIOS for å se om det løser blåskjermen. Ellers høres det ikke ut som du har så mange alternativer enn å legge inn Windows 7 på nytt, og med bare 4 GB ledig, så må du formatere disken først (eller via installasjonen) Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) Måtte ta en reinstallasjon, det virket greit etter å ha aktivert AHCI. Men det rare nå er en full installasjon av windows 7 ulimate 64 bits tar nå 55 GB av SSD disken med systemgjennomrettning på 1 %. Sjekket: i CMD: fsutil behavior query DisableDeleteNotify Da får jeg: DisableDeleteNotify = 0 Som betyr at trim er aktivert. Har noen en komando som kan sjekke totalt brukt harddiskplass? Siden jeg mener tidligere er 20 GB mere nok, og 24 GB etter formattering omtrent det som skulle være en full installasjon med windows oppdateringer. Så jeg vet ikke om noen GB på SSD disken har blitt overskrivet så mange ganger at de er defekte? Kan noen gir meg råd her? Siden dette virker litt rart. Endret 3. desember 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 Fant det er muligens vis windows XP som gjør SSD disken tar ekstra plass på en annen SSD disk. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Høres ut som om du har et veldig rotete oppsett, der du ikke har mye kontroll over noe som helst. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå