aleksanton Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Jeg har nettop kjøpt ny maskin med følgende HW: PSU: Silver Power SP-SS850 850W PSU HK: ASUS Sabertooth 990FX, Socket-AM3+ GPU: ASUS Radeon HD 6970 2GB GDDR5 SSD: Kingston HyperX SSD 120GB 2.5" HDD: Western Digital Caviar® Green 2TB RAM: Corsair Value S. DDR3 1333MHz 8GB KIT CPU: AMD FX-8120 8-Core Processor når jeg startet opp for første gang, begynte alle vifter å gå, men ingenting annet sjedde, hverken noe bilde på sjermen eller noe lyd, ingen av LED feillampene lyser heller, med unntak av CPU leden som blinker kjapt en gang idet jeg slår på pcn. minne lampen lyser ikke, men om jeg prøver mem test, begynner den å blinke, og sånn står den, mistenker at det er fordi pcn ikke har startet at den ikke klarer å kjøre mem test, men vet ikke. har i begge 8 pins kontaktene i sjermkortet. Lenke til kommentar
aleksanton Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 Har prøvd å starte med bare en ram brikke, da lyser feillampa på CPU, er den defekt da? eller er det noe mer jeg kan prøve? synes det var rart at den ikke lyste med 2 ram brikker dersom den er defekt. takker for svar Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) Du har kjøpt "ASUS Sabertooth 990FX, Socket-AM3+" og en "AMD FX-8120 8-Core Processor". AndersT2 her på forumet gjorde samme og måtte gi opp grunnet manglende tilgang til eldre AM3 prosessor for å boote/poste system slik at bios kunne oppdateres. FX prosessorene funker kun om hovedkortet har seneste BIOS versjon 0705. Jeg sendre her om dagen en mail til komplett om dette : Spørsmål: Hei Komplett! Fra følgende utvalg: http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10119&mfr=&filter=A00050.K333308.A03202.K325733. Kan dere vennligst gi meg informasjon om dere garanterer at fx990 hovedkortene opplistet på link er fra deres leverandør loadet med seneste BIOS versjon som støtter de nye AMD Fx prosessorene. Kjøper man et komplett base system for å bygge bestående av : 1.stk AM3+ hovedkort (FX990 brikkesett) fra utvalg: http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10119&mfr=&filter=A00050.K333308.A03202.K325733. 1.stk sett DDR3 minne 1.stk FX-6100 fra utvalg : http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=11204&mfr=AMD&filter=A00035.K342021. Kan dere garantere at hovedkortet fra dere støtter FX cpu , dette da om det ikke har cpu støtte får man ikke bootet/post på systemet. Som privatperson uten tilgang til en eldre prosessor (for å boote) kan man heller ikke oppdatre BIOS selv Mvh Svar: Hei.Beklager men vi kan ikke garantere at hovedkortet har siste bios. Med vennlig hilsen, Salg & Kundeservice Spørsmål (ikke fått noe svar etter dette): Hei! Så med andre ord så selger dere socket AM3+ AMD FX prosessorer ,men ikke hovedkort man kan benytte til de ? Mvh Endret 3. desember 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
aleksanton Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 vel det var jo litt på tryne:/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå