Gå til innhold

Mere minne i MacBook Pro

Anbefalte innlegg

Skal sette inn mere minne i min MacBook Pro 2.26GHz Intel Core 2 Duo (13-inch DDR3) mid 2009.

Vurdere dette fra Crucial

Noen som har erfaringer med dette minnet og evt andre anbefalinger på minne? Blir kanskje også en SSD i samme slengen siden jeg vil oppgradere den litt ;-)

Kjetil Røsand

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bruker selv nesten samme type. bare 1333mhz på min mbp 2011. har ikke hatt noen problemer med de.

Høres bra ut, har sett på billigere og dyrere fra andre fabrikanter, men vurderer dette settet siden de har kit til SSD til Macen også :)

Lenke til kommentar

Merk at den første generasjonen aluminiums-Pro bare kunne adressere 6 GB. Du kan sette inn 8 (2x4), men den ville bare bruke 6 av dem. Nå vet jeg ikke om din er første generasjon, eller hvordan du finner det ut. Men min er en av dem.

Geir :)

Min er av mid-09 og skal takle 8GB ifølge Apple, så i morgen blir det bestilt fra komplett dette kitet :-) Blir kjekt og se hvordan Photoshop/Aperture oppfører seg med 8 og ikke 2 GB minne :D

Lenke til kommentar

Fikk minnet i dag fra komplett.no og etter jeg monterte det ville ikke Macen starte opp :-( fikk bare en pipelyd og ingenting mere skjedde. Mener den lyden kommer fordi pcen ikke gjenkjenner minnet.

Jeg har sett mange videoer på youtube ang. dette også lest div. så kan ikke skjønne jeg har gjort noe galt med montering. Satte inn igjen gamle minnet og pcen startet opp igjen som normalt.

Noen tips? eller er det bare og sende tilbake og få nytt tilsendt?

Takker for svar

Kjetil

Lenke til kommentar

Fikk minnet i dag fra komplett.no og etter jeg monterte det ville ikke Macen starte opp :-( fikk bare en pipelyd og ingenting mere skjedde. Mener den lyden kommer fordi pcen ikke gjenkjenner minnet.

Jeg har sett mange videoer på youtube ang. dette også lest div. så kan ikke skjønne jeg har gjort noe galt med montering. Satte inn igjen gamle minnet og pcen startet opp igjen som normalt.

Noen tips? eller er det bare og sende tilbake og få nytt tilsendt?

Takker for svar

Kjetil

Etter litt feilsøking viser det seg at det ene minnekortet er defekt, :-( så sendt email til Komplett og satser på og få tilsendt nytt meget kjapt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...