Gå til innhold

BK: Broken ribs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott nordlys, Espen!

Når ikke lyset har latt seg "fryse" mere på 1 sek. lukkertid forteller det en hel del om aktiviteten!!

Jeg pleier å vegre meg til å gå så høyt på Iso-verdien når jeg kjører full blender, spesielt om ikke snøen og månen er tilstede. Det gir så lite rom for finjusteringer i ettertid, men her hadde du "lite valg".

Neste gang vi tar langtidseksponeringer sammen skal jeg lære deg litt fallteknikk ;)

Lenke til kommentar

Huff det hørtes da dramatiskt ut. Utstyr kan fornyes så det var bra du "bare" tok noen ribbebein. Du får fortsette å ta bilder av dette flotte fenomenet som vi søringer må se på bilder.

Takker så mye, ja det blir nok lite hoppetau, strikkhopp og komedier på tv-de neste dagene... Og, ja - endelig har det vært nordlysføre igjen etter at vi knapet har hatt mulighet til å se nordlys pga skyer på en måneds tid.

God bedring !.

TAKK!

Flott nordlys, Espen!

Når ikke lyset har latt seg "fryse" mere på 1 sek. lukkertid forteller det en hel del om aktiviteten!!

Jeg pleier å vegre meg til å gå så høyt på Iso-verdien når jeg kjører full blender, spesielt om ikke snøen og månen er tilstede. Det gir så lite rom for finjusteringer i ettertid, men her hadde du "lite valg".

Neste gang vi tar langtidseksponeringer sammen skal jeg lære deg litt fallteknikk ;)

Nja, kunne nok vurdert anderledes da lukkertidene var bra korte, men var såpass aktivt at jeg ville korte ned lukkertiden så mye som mulig. Samtidig var det spennende å teste ut nytt objektiv på full åpning. Alltid spennende å teste grensene til nytt utstyr...

Mann må lide for kunsten .... huff!

Men det ble jo et bra resultat som har en flott dramatikk og et godt komp

Takker så meget, glad ingen som så tullingen som satt tvekroket og bannet høyt over selv så små bevegleser som å justere fokus og blender, men jeg syntes ikke resultatene ble like ille som formen skulle tilsi..

Blev til et rigtigt flot landskabs/nat/nordlysbillede.

Har du overvejet at Nikon kunne være et fornuftigt alternativ til sådan en situation?

God bedring :-)

Takker så meget. Nå var batterigrepet som tok kvelden halvoriginalt, mens den originale 24mm f1,4 II, Manfrottostativet og 5D kamerahuset klarte seg utmerket, så byggekvaliuteten på disse kan jeg klage lite på.

Jeg har selvsagt vurdert Nikon, men kommet til at jeg faller sjeldnere enn jeg ønsker ta gode bilder så har latt det bli med tanken ;-)

Lenke til kommentar

Greit av nordlyset, men forgrunnen ikke all verdens! Helt svart bakgrunn anbefales! 3'er! :)

Litt av historie forresten. Misunner deg ikke den neste uken og vel så det. Har erfaring med brukne ribbein både forran og bak, og brukne i ryggen definitivt verst... Håper du slipper lettere da! God bedring, og det går iallefall over!! :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...