Gå til innhold

UPS?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en mini laptop, "Asus eee" stående på hytten koblet til bredbåndet. Bruker den til å styre varme og lys hjemmefra. Men har problemer med strømleverandøren som ikke klarer å levere strøm som normalt. Det er helt vanlig med flere strømbrudd i måneden i flere timer av gangen.

Dette medfører at laptopen dør ut pga batterilevetiden er for liten.

Kan jeg bruke en ups eller andre metoder for å holde strøm på laptopen når det er strømbrudd.

Noen som har et godt forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beste måten hadde vært å brukt Wake on LAN, men det støttes ikke i EEE BIOS afaik. Den kan vel overleve en god stund på UPS siden den bruker nok ikke mye strøm når den er idle.

 

Update: Hvilken modell av EEE er det du har? pc900 skal hvertfall ha WOL: BIOS > Boot > "Onboard LAN Boot ROM"

Endret av LNF
Lenke til kommentar

Beste måten hadde vært å brukt Wake on LAN, men det støttes ikke i EEE BIOS afaik. Den kan vel overleve en god stund på UPS siden den bruker nok ikke mye strøm når den er idle.

 

Update: Hvilken modell av EEE er det du har? pc900 skal hvertfall ha WOL: BIOS > Boot > "Onboard LAN Boot ROM"

 

Vet ikke hvilken modell det er. Tror det er en pc900 ja.. Jeg har rett og slett ikke tenkt på WOL. Det er jo i så tilfelle en løsning som sikkert vil fungere. Jeg må sjekke opp i dette neste gang jeg reiser på hytten. Takk skal du ha. :thumbup:

Endret av jastroem1958
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...