Gå til innhold

Temperatur på CPUen

Bombur

Anbefalte innlegg

Prosessoren min er en AMD Socket A T-bird 1.33 GHz OEM 266MHz. Jeg lurer på om noen vet hva som er "normal" temperatur på en sånn CPU... Min temp. ligger på over 60 grader hele tiden, og det synes jeg er litt høyt...

Jeg har ikke kabinettvifte, et helt standard Chieftec Dragon kabinett. Og en standard Cooler Master CPU-vifte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

60 er litt høgt, men så lenge systemet er stabilt så er det ok. eneste at det sliter mer på transistorene i cpuen.

hva er kjøleren anbefalt for ?

har du skikkelig kjølepasta og god kontakt der? lønner seg å sjekke ut slike ting.. god kjølepasta har mye å si..

lykke til

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Etter å ha sjekket fant jeg ut at jeg ikke hadde Cooler Master men en EKL CPU-Vifte m/kulelager beregnet opp til 1,33 GHZ

Jeg bruker ikke kjølepasta. Er det mye å tjene på å kjøpe en kraftigere vifte, evt en kabinettvifte eller kjølepasta? Hva mener dere jeg bør gjøre..?

Lenke til kommentar

Først og fremst:legg på noe artic silver3 (fåes kjøpt hos microplex),prøv en litt større kjøleribbe/vifte.som f.eks zalman 5005cu,kjempebra kjøle egenskaper(har prøvd denne på en xp1700+,ligger på 31 grader full load,chieftech bigtower+2x 80mm vifter i kabinettet)

Lenke til kommentar

Hei

Jeg hadde så høy tempratur før jeg også.

Jeg syntes dette var veldig høyt derfor fant jeg ut at jeg ville gjøre noe med det.

Derfor bestillte jeg artic silver 2 og et nytt kabinett (chieftech dragon big tower Sølv) oG NÅ SITTER JEG MED 42 GRADER CELSIUS I SKRIVENDE STUND. Da har dataen vært på i nesten 10 timer.

beklager men jeg kom borti caps locken :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...