onkelafro Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Etter å ha spillt Skyrim i mange timer over flere dager, på min få måneder gamle pc, begynte det plutselig å dukke opp tilfeldige piksler rundt på skjermen. Problemet økte på; først ble det bare verre i spill, men nå dukker det rett som det er opp en random liten klyse med piksler rundt om kring på skrivebordet mitt også. I tillegg har pcen begynt å slite litt når jeg skrur den på; jeg starter den, og den suser i fem sekunder, og skrur seg av. Et trykk til og den har skrudd seg på, frem til i dag. I dag måtte jeg gjøre det tre ganger, og når den da startet, kom beskjeden "overclocking failed", selv om jeg ikke har overklokket noe i det hele tatt. Noen som kjenner igjen feilene og kan hjelpe meg? Tenkte først ødelagt skjermkort, men når pcen sliter i oppstart, er det kanskje strømforsyninga som tar kvelden? PS har prøvd å reinstallere driverne til skjermkortet, så jeg tenker det er noe hardware-relatert. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Specs? Hvor kom beskjeden "overclocking failed"? Lenke til kommentar
onkelafro Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 HK: ASUS P8P67 EVO B3 P67 S-1155 ATX CPU: INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ med en COOLER MASTER HYPER 212 PLUS RAM: KINGSTON 8GB 1333MHZ DDR3 Grafikkort: ASUS RADEON HD6870 DIRECTCU 1GB PSU: OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT HD: OCZ SOLID 3 2.5" 60GB SSD SATA/600 MLC og en SEAGATE BARRACUDA GREEN 2TB OS: Win 7 64 bit home premium Feilmeldingen kom fra BIOS. Dette skjer ikke hver gang, og når jeg skrudde på pcen i dag, startet den fint på første forsøk. Flekkene flimrer rundt på skjermen fortsatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå