Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tilfeldige flekker dukker opp på pc-skjermen

Anbefalte innlegg

Etter å ha spillt Skyrim i mange timer over flere dager, på min få måneder gamle pc, begynte det plutselig å dukke opp tilfeldige piksler rundt på skjermen. Problemet økte på; først ble det bare verre i spill, men nå dukker det rett som det er opp en random liten klyse med piksler rundt om kring på skrivebordet mitt også.

I tillegg har pcen begynt å slite litt når jeg skrur den på; jeg starter den, og den suser i fem sekunder, og skrur seg av. Et trykk til og den har skrudd seg på, frem til i dag. I dag måtte jeg gjøre det tre ganger, og når den da startet, kom beskjeden "overclocking failed", selv om jeg ikke har overklokket noe i det hele tatt.

Noen som kjenner igjen feilene og kan hjelpe meg? Tenkte først ødelagt skjermkort, men når pcen sliter i oppstart, er det kanskje strømforsyninga som tar kvelden?

PS har prøvd å reinstallere driverne til skjermkortet, så jeg tenker det er noe hardware-relatert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HK: ASUS P8P67 EVO B3 P67 S-1155 ATX

CPU: INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ med en COOLER MASTER HYPER 212 PLUS

RAM: KINGSTON 8GB 1333MHZ DDR3

Grafikkort: ASUS RADEON HD6870 DIRECTCU 1GB

PSU: OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT

HD: OCZ SOLID 3 2.5" 60GB SSD SATA/600 MLC og en SEAGATE BARRACUDA GREEN 2TB

Feilmeldingen kom fra BIOS. Dette skjer ikke hver gang, og når jeg skrudde på pcen i dag, startet den fint på første forsøk. Flekkene flimrer rundt på skjermen fortsatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...