fujifix Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Har en LG 42lv550w, og kjøpte nylig inn et pioneer BCS-212 hjemmekinoanlegg. Har koblet de to sammen med en ny exibel HDMI kabel (1.4) med støtte for 3d og Audio Return Channel (ARC), samt aktivert ARC på TV apparat og på anlegget. Kabelen er koblet i hdmi1(ARC) på TV og hdmi out på anlegget, så det burde være riktig. Men lyd får jeg ikke frem til anlegget. Nå har jeg enda ikke kablet opp antennekabel, så jeg benytter ikke DVB-C kortmodulen enda. Jeg får bare testet dette med Plex medieavslilleren i TV, eller å streame filmer over DLNA på nettverket pga ingen TV sending mottas på TVen per idag.. Skal ARC fungere slik at lyden sendes fra TV til anlegget uansett hva lydkilden på TVen er? Eller er det kun når det er lyd fra TV sendinger over den innebygde dekoderen i TVen? Lenke til kommentar
-Mazor- Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 God dagen! Har akkurat samme problem, med samme TV og samme anlegg. Har fulgt bruksanvisningen og koblet HMDI på samme måte som deg. Har du funnet noen løsning til problemet? Evt. noen andre som kan gi tips eller noe angående problemet? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 ARC er satt på i forsterkeren? Står i manual side 22 at denne funksjonen står standard til off. Det samme er det i TVens lyd meny, at denne må settes til På. Det eneste jeg ikke ser i Pioneers manual er hvordan man setter den til ARC. Ville vel tro at man kanskje bytter med HDMI knappen når ARC er aktivert. 1 trykk for HDMI inn, og 2 trykk for ARC. Men dette burte ha stått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå