ozone Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Enig der, men med en gang det skal mer enn én person med i samme bilde, og de står/sitter med mer enn 2 cm forskjellig avstand til kamera, så blir den ene uskarp. Så med flere personer i samme bilde på alt annet enn " ved siden av hverandre på rad i sofaen", må man blende ned til iallefall 5.6 og bruke blits. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 Skal ta meg en tur ned på fotobutikken ganske snart å "kikke" litt Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Du har prøvd 24-105L med blits bouncet i tak og veggen bak deg til innebilder, ja? Så får du helt grei skarphet og nok dybdeskarphet til at flere er i fokus. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 Da kommer jeg fra fotobutikken 38.000,- fattigere Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Sorry, men forrige beskjed var skrevet fra iPhone, så her kommer en oppdatering... Det ble følgende to objektiv i dag: EF 85mm f/1.2L II USM EF 70-200mm f/2.8L USM IS Her er et par iPhone snapshots av herlighetene: Og til slutt tre uhøytidelige testbilder: Håndholdt! 85mm: 70-200: HALLELUJA!!! Nå skal jeg melde meg inn i Canon VIP-klubb Endret 2. desember 2011 av BjerkneZ Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Det var IS II, ja? Skal du kjøpe nytt vil IS II være verdt mellomlegget fra IS - den er mye skarpere. 85L er kongeglass - gratulerer! Endret 2. desember 2011 av Trondster Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 Det var IS II, ja? Skal du kjøpe nytt vil IS II være verdt mellomlegget fra IS - den er mye skarpere. Jepp! IS II ja Kanonobjektiv altså! Har bare tatt tre bilder så langt med dette, innendørs i dunkel belysning uten stativ, og resultatet taler for seg selv 85mm'ern er jo også en herlig sak,men har ikke fått testet denne skikkelig ennå Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 Tok et lite uhøytidelig testbilde til av bikkja med 85mm'ern Ikke mye dybdeskarphet med full blender nei, hehe. Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Tok et lite uhøytidelig testbilde til av bikkja med 85mm'ern Ikke mye dybdeskarphet med full blender nei, hehe. På den avstanden får du liten nok dof uansett (nesten...) objektiv (blender) til å få bakgrunnen ut av fokus Det er derimot en aha-opplevelse å kunne gjøre det samme på 6-7 meters hold Prøv det! EDIT: Glemte å skrive gratulerer! Endret 2. desember 2011 av H_Treider Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 Tok et lite uhøytidelig testbilde til av bikkja med 85mm'ern Ikke mye dybdeskarphet med full blender nei, hehe. På den avstanden får du liten nok dof uansett (nesten...) objektiv (blender) til å få bakgrunnen ut av fokus Det er derimot en aha-opplevelse å kunne gjøre det samme på 6-7 meters hold Prøv det! EDIT: Glemte å skrive gratulerer! Skal teste det litt mer ut i morgen Takk for det Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 Har nå tatt noen uhøytidelige tester av objektivene i litt dunkel belysning inne og ute og jeg sitter rett og slett igjen og måper litt. Bildene blir jo helt fantastiske rett fra kameraet (RAW)!! Ingen av disse bildene er redigert over hodet. Heller ikke skarphet. De er kun konvertert fra RAW til jpg, og tar man det i betraktning så må jeg selv si at dette er enestående! 85mm. f/1.2LUSM II: 70-200mm f/2.8 IS USM II: Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) Den 70-200 f/2.8L med IS er helt rå! Tok disse tre bildene i full tele og ALLE ble helt skarpe! (Håndholdt sef.) EXIF: Lukkertid: 1/13 Blender: f/2.8 ISO: 800 Brennvidde: 180mm. (Okey, ikke heeelt full zoom da) EXIF: Lukkertid: 1/30 Blender: f/2.8 ISO: 800 Brennvidde: 200mm. EXIF: Lukkertid: 1/30 Blender: f/2.8 ISO: 800 Brennvidde: 182mm. Faktisk langt bedre enn forventet, og løsningen ligger nok ikke i mine ferdigheter, men i den fantastiske bildestabilatoren. Alle bildene er helt uredigert og kommer rett fra Lightroom etter konvertering til jpg. Endret 3. desember 2011 av BjerkneZ Lenke til kommentar
veingotte Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Siden det ikke var så mange som harsvart på tråden min lager jeg en ny.Jeg har tenkt å kjøpe meg et teleskop og har sett på en del forskjellige modeller. Så kom jegover dette teleskopet: Bresser Messier 152/760 refraktor til 6500 er dette et godt kjøp? Jeg har lyst å se både deep-sky, på planetene og ta noen bilder hvis det er mulig. Har aldri hatt teleskop. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Siden det ikke var så mange som harsvart på tråden min lager jeg en ny.Jeg har tenkt å kjøpe meg et teleskop og har sett på en del forskjellige modeller. Så kom jegover dette teleskopet: Bresser Messier 152/760 refraktor til 6500 er dette et godt kjøp? Jeg har lyst å se både deep-sky, på planetene og ta noen bilder hvis det er mulig. Har aldri hatt teleskop. Du har ikke laget noen tråder - lag en separat tråd for spørsmål som dette. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Siden det ikke var så mange som harsvart på tråden min lager jeg en ny.Jeg har tenkt å kjøpe meg et teleskop og har sett på en del forskjellige modeller. Så kom jegover dette teleskopet: Bresser Messier 152/760 refraktor til 6500 er dette et godt kjøp? Jeg har lyst å se både deep-sky, på planetene og ta noen bilder hvis det er mulig. Har aldri hatt teleskop. Tror du får bedre svar av de folka som kan dette hvis du lager en egen tråd angående dette direkte i kategorien enn i en tråd som omhandler et helt annet tema, eventuell legge inn spørsmålet i guiden som omhandler astro-fotografering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå