Gå til innhold

[Ny telefon] Android 2.3 el. 2.4 1800-2000kr, god epost, god nettleser, god til sms og spill

usmaaan

Anbefalte innlegg

Da følte jeg for å bytte telefon, jeg også. Kravene er som følger:

- Android-telefon med seneste Android-programvare (android 2,3 eller android 2,4)

- Rundt 1800-2000 kr, max 2500 kr

- God til enkle ting som sms, ringe, enkel oppgavebehandling, spill (enkel tidsfordriv som ninja fruit, angry birds o.s.v)

- Ikke dårlig browser (trenger ikke fantastisk, men enkel og brukervennlig)

- God til e-post på mobil

Utenom dette så er det ikke spesielt jeg trenger den til egentlig. Har tenkt litt på LG P500 Optimus One og ZTE Skate. Noen som har prøvd disse, og kan komme med tips? Evt andre innvendinger?

Er veldig takknemlig for hjelp. :)

Usman

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har seg slik at jeg først og fremst ikke har behov for en slik telefon som har alt mulig rart, samtidig som jeg har satt et tak på 2000 kr ca. Ønsker derfor innvendinger innenfor dette budsjettet, eller de telefonene jeg har listet opp. :-)

Lenke til kommentar

Trikser du litt med abonnement og oppsigelser og slik kan du fort finne S2 til en total pris (etter bruddgebyr) på ca 2500.

Det er det absolutt verdt, du finner ingen telefon på markedet som utfører oppgavene du nevner som viktige på en bedre måte.

Men unntak av muligens Galaxy Note og Nexus, men begge koster 5k og er vanskelige å få tak i, eller er ikke på det norske markedet ennå.

Lenke til kommentar

Ikke trikse da. Men du kan fort finne S2 på knalltilbud, der du for den til en liten sum, med et relativt billig abonnement, som gjør at sluttsummen kommer godt ned på 2000-tallet. Og slike har vært i noen mnd allerede, så ser ikke noe i veien for at du om du leter litt og følger med på tilbudene så kan du få telefonen til en slik pris.

Og klarer du det, er det ikke noe å tvile på en gang. Får du den til i nærheten, så løp og kjøp.

Den har kanskje en del funksjoner du ikke trenger, men den er da også markedets udiskutabelt beste (med unntak av kliss nye, og svindyre Galaxy Note og Nexus) telefon på nett, og best på Android ihvertfall på spill, e-post og sms også.

Lenke til kommentar

Jeg sitter med en Huawei U8800, den får du nå fra Telenor med kontantkort til ca 1100kr.

Den har android 2.2, men du kan bruke custom rom's for å få 2.3

http://www.addictivetips.com/mobile/oxygen-rom-brings-android-2-3-5-gingerbread-to-huawei-u8800-download/

Jeg kjører den med 2.2, har lagt inn swype og opera, det fungerer utmerket. Kjører diverse spill på den og det fungerer bra.

Jeg ser egentlig etter ca det samme som deg for å gi bort som gave, men det man får er såvidt bedre enn Huawei U8800, men til dobbelt pris.

Galaxy S II er mye bedre, men koster også 3x så mye...

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Står mellom Huawei u8800 og ZTE Skate; hva burde jeg velge?

Vektmessig så er de rimelig like, mens Skate er litt større pga skjermen. Ytelsesmessig er vel ZTE Skate også bedre. Såvidt jeg kan se så har U8800 1500mAh, mens Skate bare har 1400mAh og med større skjerm. Prismessig får du U8800 til en totalpris på ca 1100, mens Skate vel ligger på 1900?

Lenke til kommentar

Ville holdt meg unna U8800. Virker som Huawei ikke har hatt kvalitetssikring på disse telefonene. Dama har en sånn og skal nå heve kjøpet på 3.gangs reklamasjon.

Jeg har hatt en U8800 en god stund nå, har ikke hatt noen problemer. Det er alltid noen som ender opp med å reklamere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...