Gnurk! Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 (endret) Eller hive den i frysern i 2 døgn. Dreper ALT. Dette stemmer overhodet ikke, hvor har du fått denne ideen fra? Jeg sier ikke at å koke puta dreper alt, men det vil nok gjør mye mer for deg enn å hive den i frysen! Ei har du noen motargumenter. Å koke eller å fryse er egentlig irrelevant fordi de begge 2 har samme grunnprinsipp: Det meste på jordne er basert rundt vann, og de fleste bakterier lider derav av problemet at de overlever kun i soner innenfor flytende vanns tempratur. Meget mye dør utenfor romtempratur, men ved over 100 Celcious eller ved -18 Celcious så dør nesten alt. Og grunnen til at jeg sier "nesten alt" er fordi man dreper dem man vil drepe. F.eks midd, som egentlig er et insekt, men vi regner det som "bakterier". "Bakteriene" derimot vil ofte bare stagnere, men det er ikke de som er problemet. Så man gjør det får å drepe innsekter. De fleste fryser er ikke på -18 grader dog. Det jeg lærte på videregående var at generell regel (ikke alltid nei!) så er det slik at frysing=forhindre produksjon av bakterier koking (varme)=drepe bakterier. Innsekter skal jeg ikke uttale meg om, da jeg har lite peilign på insekter, så hvis det var dette det var snakk om så for all del, men hovedsakelig når det er snakk om pute så er det vel hudceller og lignende som tiltrekker seg bakterier, og det er vel hovedsakelig bakteriene du frykter igjen, så jeg ville absolutt heller kokt det (de fleste vaskemaskiner har kokefunksjon) edit: oi burde rette meg selv her kanskje: de fleste fryser STÅR ikke på -18 grader som standard værtfall, jeg vet ikke egentlig hvor lavt de går! Endret 4. desember 2011 av Gnurk(homesmasher) Lenke til kommentar
MrBrightside Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Lite søvn i seg selv gir ikke akne. Til syvende og sist er kviser bestemt av hormonproduksjonen din og stoffskifte. Derimot kan lite søvn medføre stress, og stress kan medføre økt hormonproduksjon og utskillelse av cortisol. Cortisol trigger svettekjertler og øker produksjonen i disse. Dersom du har dårlig hygiene, så vil du få dårlig hud og derav akne på grunn av at hudporer tettes. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Insekter er ganske enkle: Siden tidenes morgen har deres problem alltid vært at de tåler ikke lav tempratur. Midd er et innsekt, og det samme gjelder mange andre av skadedyrene vi kaller for bakterer. Ved frysing dør alle innsektene. Så frysing dreper midd og alt det andre faenskapet. Og midd eter hudrester og skiter dritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå