Macklemore Skrevet 1. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2011 Hei skal kjøpe meg oppsett med blant annet 2500k og et z68 hovedkort. gpu har jeg ikke penger til enda så lurer på hvor tragisk den innebyde grafikken er... Kan jeg spille f.eks cod 4 minecraft på minumum grafikk? gjerne skyrim også. poster resten av oppsettet hvis det er nødvendig Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 1. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2011 Hei skal kjøpe meg oppsett med blant annet 2500k og et z68 hovedkort. gpu har jeg ikke penger til enda så lurer på hvor tragisk den innebyde grafikken er... Kan jeg spille f.eks cod 4 minecraft på minumum grafikk? gjerne skyrim også. poster resten av oppsettet hvis det er nødvendig Haha, skyrim kan du bare glemme. Kameraten min prøvde å spille Crysis 2 med chippen i i7 2600k, endte opp med sånn ca 12 fps Minecraft burde gå greit, vet ikke når det gjelder CoD. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. desember 2011 jeg klarer cod 4 med ca 20fps på en 4 årgammel ikke gamer laptop Er det ikke sjangs på skyrim? ikke engang med laveste oppløsning ingen skygger osv? Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 1. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2011 Husker ikke hvilken test jeg har det ifra, men husker left 4 dead gikk smooth iallefall. Så den er ikke så veldig dritt mtp at det er innebygd gpu. Bare søk etter Intel HD Graphics 3000 + spillnavn så får du sikkert en ide Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. desember 2011 (endret) Skal gjøre det straks Har det noe å si om jeg klokker den til 4ghz? Edit: ser ut som den klarer mw3 med 40 fps men vet ikke helt kan noen andre finne benchmarks for: Mw1 Skyrim bf3 ( lever i håper ) Minecraft Endret 1. desember 2011 av Gurre97 Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 1. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2011 usikker faktisk, om du bare klokker cpu eller om det påvirker gpu også. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. desember 2011 http://www.anandtech.com/show/4083/the-sandy-bridge-review-intel-core-i7-2600k-i5-2500k-core-i3-2100-tested/11 er der jeg så Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 1. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2011 Call of Duty spillene fungerer greit med minimum innstillinger, Minecraft burde også fungere veldig greit. Battlefield 3 er det bare å glemme dog. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2011 (endret) Skal gjøre det straks Har det noe å si om jeg klokker den til 4ghz? Edit: ser ut som den klarer mw3 med 40 fps men vet ikke helt kan noen andre finne benchmarks for: Mw1 Skyrim bf3 ( lever i håper ) Minecraft Klarer du MW3 på 40 fps klarer du MW1 på kanskje 45 fps. Kravene til det spillet har ikke endret seg over tid. Skyrim tror jeg du kan glemme, du kan selvfølgelig forsøke å overklokke IGPen til 1.5GHz eller noe slikt, og da kan det kanskje gå på 30-40 fps. BF3 ville ikke starte sist jeg hørte. Minecraft, lol. EDIT: Skyrim kjører på betydelig svakere skjermkort enn HD 3000. Det går bra, men grafikken blir på ingen måte god. Endret 1. desember 2011 av arni90 Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. desember 2011 Får jeg klare med meg innebygd grafikk til jeg kjøper meg mid-end skjermkort for 1500kr Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Nå er det vel slik ATI er nok noe bedre en intel: http://www.3dcenter.org/artikel/amd-llano-radeon-hd-6550d-vs-intel-hd-graphics-3000-oc/benchmarks-far-cry-2 Ikke så overasket? Nå gjelder dette FM1 prosessorserien så klart. I følge http://communities.intel.com/thread/20515 virker det ut som driverne til intel har bluescreen også, så jeg vil si styr unna intel generielt. Husk man også får et ATI HD6850 til ca 1200 kr ganske så mye bedre grafikk til den prisen. Endret 6. desember 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 6. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2011 jeg fikk startet bf3 på min mbpro 13" early 11. uspillbart. MW2 gikk derimot godt, samme med sc2. Dette med en dualcore i5, så du kan sikkert få litt spillglede ut av den chippen på en i7 2600k bare ikke forvent mirakler. Og ikke hør på LMH1. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2011 Og ikke hør på LMH1. Dette gjør du lurt i. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) jeg fikk startet bf3 på min mbpro 13" early 11. uspillbart. MW2 gikk derimot godt, samme med sc2. Dette med en dualcore i5, så du kan sikkert få litt spillglede ut av den chippen på en i7 2600k bare ikke forvent mirakler. Og ikke hør på LMH1. Og du kan garantere windows/linux gjør det like bra? Hehe. Hvem skal man da høre på? Spør Lacim og Lycantrophe neste gang også. Nå kan noen drivere være bedre en andre, kan være apple driverne er mere gjennomtestet, men kjenner flere kamerater som har problemer med bluecreen på intel cipset som skjermkort. Endret 6. desember 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 6. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2011 http://www.systemrequirementslab.com/CYRI/analysis.aspx?name=The-Elder-Scrolls-V:-Skyrim&id=11231&session=71273749-63e3-421d-881d-d9d021beb07a Du kan jo sjekke med denne. Er fin for fremtidlige refferanser også. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 6. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2011 jeg fikk startet bf3 på min mbpro 13" early 11. uspillbart. MW2 gikk derimot godt, samme med sc2. Dette med en dualcore i5, så du kan sikkert få litt spillglede ut av den chippen på en i7 2600k bare ikke forvent mirakler. Og ikke hør på LMH1. Og du kan garantere windows/linux gjør det like bra? Hehe. Hvem skal man da høre på? Spør Lacim og Lycantrophe neste gang også. Nå kan noen drivere være bedre en andre, kan være apple driverne er mere gjennomtestet, men kjenner flere kamerater som har problemer med bluecreen på intel cipset som skjermkort. Ja, jeg har prøvd spill i både osx og win7 via bootcamp. Linux har jeg derimot aldri testet. Ser ikke helt hva sistnevnte har med saken å gjøre. Hør på noen som har erfaringer og/eller fakta å komme med. Ikke en som driver med synsing og snakker om ATI-integrert grafikk når det er snakk om et sandy bridge system. Er det "mye problemer" med intel-skjermkort må store produsenter av kontormaskiner ha et enormt problem. Det går stort sett i integrert grafikk i Dells kontorlaptoper f.eks. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Til kontorbruk funger jo intel bra, men til HD film/spill er det verre med. Da kan problene dukke opp raskere. Endret 6. desember 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2011 Hvor har du det fra? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2011 Har vel kanskje da vært bort slike maskiner selv. Hva tror du, tror du jeg bare finner på noe? Men det kan jo være forskjeller fra maskin til maskin også, f.eks HP/dell maskiner. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2011 Jeg tror du bare finner på noe. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå