Gå til innhold

Hvor tragisk er innebygget grafikk?

Macklemore

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei skal kjøpe meg oppsett med blant annet 2500k og et z68 hovedkort. gpu har jeg ikke penger til enda så lurer på hvor tragisk den innebyde grafikken er... :) Kan jeg spille f.eks cod 4 minecraft på minumum grafikk? gjerne skyrim også. poster resten av oppsettet hvis det er nødvendig :)

Haha, skyrim kan du bare glemme. Kameraten min prøvde å spille Crysis 2 med chippen i i7 2600k, endte opp med sånn ca 12 fps :p

Minecraft burde gå greit, vet ikke når det gjelder CoD.

Lenke til kommentar

Skal gjøre det straks :) Har det noe å si om jeg klokker den til 4ghz?

Edit: ser ut som den klarer mw3 med 40 fps men vet ikke helt kan noen andre finne benchmarks for:

Mw1

Skyrim

bf3 ( lever i håper )

Minecraft

Klarer du MW3 på 40 fps klarer du MW1 på kanskje 45 fps. Kravene til det spillet har ikke endret seg over tid.

Skyrim tror jeg du kan glemme, du kan selvfølgelig forsøke å overklokke IGPen til 1.5GHz eller noe slikt, og da kan det kanskje gå på 30-40 fps.

BF3 ville ikke starte sist jeg hørte.

Minecraft, lol.

EDIT:

Skyrim kjører på betydelig svakere skjermkort enn HD 3000. Det går bra, men grafikken blir på ingen måte god.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Nå er det vel slik ATI er nok noe bedre en intel:

http://www.3dcenter.org/artikel/amd-llano-radeon-hd-6550d-vs-intel-hd-graphics-3000-oc/benchmarks-far-cry-2

Ikke så overasket? Nå gjelder dette FM1 prosessorserien så klart.

I følge http://communities.intel.com/thread/20515 virker det ut som driverne til intel har bluescreen også, så jeg vil si styr unna intel generielt.

Husk man også får et ATI HD6850 til ca 1200 kr ganske så mye bedre grafikk til den prisen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

jeg fikk startet bf3 på min mbpro 13" early 11. uspillbart.

MW2 gikk derimot godt, samme med sc2. Dette med en dualcore i5, så du kan sikkert få litt spillglede ut av den chippen på en i7 2600k :) bare ikke forvent mirakler.

Og ikke hør på LMH1.

Og du kan garantere windows/linux gjør det like bra? Hehe.

Hvem skal man da høre på?

Spør Lacim og Lycantrophe neste gang også.

Nå kan noen drivere være bedre en andre, kan være apple driverne er mere gjennomtestet, men kjenner flere kamerater som har problemer med bluecreen på intel cipset som skjermkort.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

jeg fikk startet bf3 på min mbpro 13" early 11. uspillbart.

MW2 gikk derimot godt, samme med sc2. Dette med en dualcore i5, så du kan sikkert få litt spillglede ut av den chippen på en i7 2600k :) bare ikke forvent mirakler.

Og ikke hør på LMH1.

Og du kan garantere windows/linux gjør det like bra? Hehe.

Hvem skal man da høre på?

Spør Lacim og Lycantrophe neste gang også.

Nå kan noen drivere være bedre en andre, kan være apple driverne er mere gjennomtestet, men kjenner flere kamerater som har problemer med bluecreen på intel cipset som skjermkort.

Ja, jeg har prøvd spill i både osx og win7 via bootcamp. Linux har jeg derimot aldri testet. Ser ikke helt hva sistnevnte har med saken å gjøre.

Hør på noen som har erfaringer og/eller fakta å komme med. Ikke en som driver med synsing og snakker om ATI-integrert grafikk når det er snakk om et sandy bridge system.

Er det "mye problemer" med intel-skjermkort må store produsenter av kontormaskiner ha et enormt problem. Det går stort sett i integrert grafikk i Dells kontorlaptoper f.eks.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...