Gå til innhold

Nissene over skog og hei

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du synes dette er morsomt mistenker jeg at du også synes The Big Bang Theory er hysterisk og aldri har hørt om eller ikke finner britiske The Office morsomt i det hele tatt.

Bare min måte å kategorisere folk sin humor på, det er diamtralt helt motsatt type humor hvor jeg heller ikke kan fatte hva folk finner morsomt med TBBT :)

Lenke til kommentar

Dere kan vel si jeg took one for the team. :p Er på fylla og så dagens episode via piratebay, og smilte for første gang siden skinkeostaffæren. Det var fortsatt ikke morsomt, men bedre enn de siste episodene. Riktignok utrolig forutsigbart selv i min nåværende tilstand, men bra nok til at jeg skal fortsette å se videre. Må bare handle inn litt øl først. :p

Lenke til kommentar

bas: Liker "Nissene over skog og hei", selv om det ikke er like bra som den første serien. Men jeg liker ikke "The Big Bang Theory". Anser meg selv som nerdete, og da serien kom, tenkte jeg at endelig kommer det en sitcom av god kvalitet. Dette er sikkert min type sitcom. Der tok jeg feil.

Jeg synes "The Office" er gøy, men har ikke sett så mye av det.

9. Desember

Fikk ikke sett episoden, da nabojentene her på studenboligen skulle ha vinfest og filmtitting på den felles TV-stua denne helga. Synd, for Ernst Øyvind gikk ut, og han var min favorittkarakter.

10 og 11. Desember

Så episodene først nå (reprisen), da jeg ble sparket ut av TV-stua tidligere i kveld, fordi disse jentene skulle "se på håndball som begynne nu. Om ikkje du MÅ se på Nissene på låven, da". (Ja, de kalte serien for det også)

Litt humoristisk med Asbjørn i pirat-taxien. Og nå kom endelig en rasistisk Bodil-vits, da hun nektet å ta taxien.

Folk her spurte om "er rasisme morsomt", men det er det hvis det blir utført skikkelig. Det var moro med Bodil og Zahid Ali i den forrige serien. F.eks. da hun skrev "Mohammed" på pepperkaken, da hun skulle stemme han ut. Eller da han tilbød henne en bolle med grøt etter at hun ble sjuk eller noe, og hun ville ikke ha. Og 10 sekunder etterpå, da han har gått sier hun, "Du Anne Gro, kunne du gitt meg litt grøt. Da smaker det litt bedre".

Det var morsomt :D

Nå trakk det litt på smilebåndet, men det var ikke den "punchen" som det var i forrige serie. Og så dro hun ut av serien, før vi fikk herlige rasisme-øyeblikk fra henne. Det var synd, for det kunne vært et morsomt potensiale. Jeg likte også Rhino-scenene i episodene, med Svein som er læreren som passer på han.

Det begynte å bli spennende mot slutten, og jeg lurte på om vi kom til å få noe interessante konflikter/dynamikk mellom Svein og Rhino. Det ble det ikke, for Hilmar kom og ba Bodil om å dra hjem.

Men det var artig med bæsj-praten og snurrebassen til Rhino.

Og dette med at "Bent stemmes ut og kommer inn igjen" fungerte så bra i første sesong fordi det var det som ble den ultimate twisten. At han steppet inn for alle favoritt, Asbjørn, og tok med seg premien. Derfor elsket vi det når vi så det igjen på reprise, for det er en skikkelig punchline til slutt. Det fungerer ikke nå. Enten gjør det det fordi Bent vinner i år også, som er dumt for det er det samme som de gjorde sist. Men da er det litt "pointless" at de gjør det nå.

Liker serien fremdeles og liker godt at de prøver seg på nye scenarioer og vitser. Slik som Adams feiltolkninger av det norske språket. Det er noe av det artige i år.

Lenke til kommentar

Hvis du synes dette er morsomt mistenker jeg at du også synes The Big Bang Theory er hysterisk og aldri har hørt om eller ikke finner britiske The Office morsomt i det hele tatt.

Bare min måte å kategorisere folk sin humor på, det er diamtralt helt motsatt type humor hvor jeg heller ikke kan fatte hva folk finner morsomt med TBBT :)

Jeg synes TBBT var veldig morsomt første og delvis andre sesong. Britiske The Office er min favorittserie gjennom tidene. Nissene på låven er også hysterisk, men Nissene over skog og hei har ikke imponert sålangt.

Det skal sies at jeg synes det har hevet seg betraktelig de siste episodene, og jeg kommer til å se resten nå selv om jeg vurderte å kaste inn håndkleet en liten stund.

Lenke til kommentar

Enig med LFCboy. Her skjedde det veldig mye på veldig kort tid.

12. Desember

Jeg innså nå at det jeg liker best med "Nissene over skog og hei" er karakterene. Humoren er et tillegg. Og når det oppstår slike interessante situasjoner med morsomme/spennende utfall, så henger jeg med og ser neste episode. Først fortsetter vi med denne saken mellom Rhino og Svein, og fantastisk av Rhino å nesten manipulere seg fram til sin egen fordel. Ok, Svein skal være en hjelpsom og støttende hjelpelærer for Rhino, ja, der faller det tilbake på han. Dermed havnet han hos politiet for blotting. Noe som er litt humoristisk. Vi alle husker ryktene (vi selv laget mest sannsynligvis) om ungdomskolelærere som har bedrevet med blotting.

Men her brøt de tradisjonen med Tom og Svein. De har aldri vært i krangel med hverandre. Rhinos konflikt med Svein derimot var et høydepunkt disse to episodene, og Rhino har blitt en av favorittkarakterene. Bra jobbet, manusforfattere.

Vel, denne Håkan-Steven-Kine-trekanten, ble ganske bortkastet, da det ble en kopi av forrige sesong. Ikke nok med det, men det var en underdrivelse av det som var sist. Jeg husker hvor synd jeg følte for Steven da han satt i pipa, mens Tom hadde sex med Kine. Her var det litt klining på julebord. Vel, det var synd for Steven da dette skjedde, men vi har sett det før. Og som i fjor så viste det seg til slutt at, istedenfor å stemme på hverandre, så stemte de ut Kine. Det var en fin avslutning på det hele. Her gjorde de det samme. Jaja.

Men ganske symbolsk at Kine endte opp med et knust pepperkake-hjerte.

Men så kom Bent inn i bildet. Dette var jo gøy for en gang skyld! Han ble jo stemt ut for veldig kort tid siden og ta han inn nesten dagen etterpå var jo litt humoristisk må jeg si. Og så baker han lusekatter, og havner på feil lag! Haha. Så har vi han løpende etter hvitskjeggnissene og deler ut halvspiste lusekatter til dem. Og så kommer det en bru og han klarer det ikke. Da blir jeg nesten litt irritert. Nå får vi samme greie igjen! Bent tør ikke og blir stemt ut pga han leder hvitskjeggnissene til nisseråd.

Men så vinner hvitskjeggnissene kampen (med en artig scene da Håkan hadde "damerompe". Morsom kommentar siden han er en svensk 24-år gammel servitør). Og da sier Asbjørn: "Bra for han Bent, så han får overnatte for en gang skyld. Som han hadde lyst til så gjerne", og da tenker jeg: "Jøss, Eckbo og Ødegaard. Dette er bra! Dere bryter tradisjonen," men vi får dårlige nyheter. Bent Leikvoll er meldt savnet! Hahaha

Nå kan jeg si jeg gleder meg til han kommer tilbake. Jeg vedder at det blir i en artig kontekst.

------------------------------------------

En annen ting,

DVDen kommer jo ut om noen dager, for å rekke julesalget. Og da lurer jeg på:

Kommer DVD-innholdet til å spres her, eller blir det isåfall under spoilertags. Nyter å titte innom forumet her, men ønsker ikke å ta sjansen om det kommer spoilere om de siste episodene allerede denne uken.

Er det noen regler for dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...