Gå til innhold

Nissene over skog og hei

Anbefalte innlegg

Stor forskjell. Atle Antonsen er en av hovedkarakterene, Agnete var en statist. Hun kommer garantert ikke tilbake :roll:

Det var derfor jeg skrev "Eller så blir det kanskje en som ingen aner at skulle vinne, f.eks. dattera til han gale faren..."

Altså at en statist bare plutselig kommer å vinner og man blir all like, wtf? Hvem er det? Tviler på at det skjer da, bare spekulert litt.

..... :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror muligens han dere julekalender fyren vinner i år. Ser for meg at han blir nødt til å kansellere julekvelden med han 92åringen eller noe sånt for å være med i finalen. Eller så blir det kanskje en som ingen aner at skulle vinne, f.eks. dattera til han gale faren...

Han som gikk ut først kommer til å vinne, samme som i nissene på loven ... tror jeg.

Forøvrig kommer han inn igjen idag, for 92 åringen dør og julekalenderfyren er like ensom til julen igjen ... tror jeg.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Haha, skjønte det med en gang at han gamlingen blir til og dø eventuelt bli veldig syk. Det er jo bare så obviosly. Asbjørn Brekke må nopk belage seg på en ensom jul igjen. :p

Lenke til kommentar

5. Desember

OK episode, men det som var synd var at alt var så forutsigbart av teasere. Teaseren for selve serien, som sirkulerte på nettet i slutten av oktober viste Atle Antonsen som slet med å komme seg opp på taket. Og teaseren i går viste Ernst Øyvind prøver å vekke en gammel mann (mest sannsynligvis den 92-år gamle Rolf) og deretter så vi klipp av Bent Leikvoll.

Så det var meget lett å pusle sammen handlingen for dagens episode:

Rolf dør, må bli erstattet av den første nissen som gikk ut, Bent Leikvoll kommer inn, sliter med nissekampen og blir stemt ut i ren tradisjon. Hadde vært ordentlig artig at han, for en gang skyld, fikk en natt med nisse-gjengen. Artig med Bents kommentarer: "Da står vi likt, Asbjørn!" Haha.

Artig referanse til norsk-amerikanerne og "Alt for Norge" med han nye Adam-karakteren.

Ordentlig trist på Asbjørn sin vegne.

Ernst Øyvind er fremdeles et fantastisk surrehue. Jeg liker denne karakteren godt og det gjorde jeg allerede da han dukket opp på "Påskenøttene".

Han skjønner ikke hva som feiler Rolf, aner ikke hvordan man skal skrive på pepperkaken og så greier han til syvende sist å skrive navnet på personen som døde. Hahaha

Lenke til kommentar

6. Desember

Er litt enig med bølgen her. "Nissene på låven" var nok litt bedre, men det her er slettes ikke verst. Det er en fin oppfølger, absolutt.

Ernst Øyvind har virkelig blitt favorittkarakteren min altså. Skrev "Ola" simpelthen fordi det var det som var lettest å skrive.

Artige Rhino-øyeblikk, men slik de lo av han på slutten. Selv om denne "glassflaske med metallkork"-kompasset virker logisk for en kar som mener det er c-vitaminer i gule NonStop.

Kunne ikke gjøre noe annet enn å synes synd på han. Mon tro om Rhino kommer til å ferdes rundt med en forkjølelse i løpet av de neste episodene.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Stakkars Asbjørn, høhø. Må si jeg liker programlederen ganske godt godt, den måten han snakker og er på og introduserer ting på.

Lenke til kommentar

7 og 8. Desember

Valgte å se to nye episoder på en kveld i dag.

Bond007:

Er enig med deg at det blir litt mye gjenbruk fra forrige suksess. Jeg må si jeg likte det først, med alle referansene til den første serien. Det var på samme måte som referansene til Toy Story 1 og 2 i den siste Toy Story-filmen som kom ut i fjor. Det var lang tid fra Toy Story 2 til den siste treeren i trilogien, og måten de gjorde det på var fantastisk. Ting som hele den første sekvensen (som er basert på en av aktivitetene til Andy, The Claw, de hvite pudderskyene på himmelen, hunden Slinky, Sid (som i denne er en søppelbil-kjører osv.

Jeg så denne tendensen i denne serien, hvor de fortsatte på de eksisterene karakterer-arcene og personlighetene. Bent Leikvoll går ut og kommer alltid tilbake igjen, Steven skader seg, Asbjørn er helt elskbar, Timothy framtrer som en ledertype, Rhino får hår-bemerkninger, Svein er 140% lærer, Kine forelsker seg, Anne Gro elsker å være på TV osv.

Det synes jeg nesten var litt koselig.

Men det er mye som er litt for likt mellom de to seriene, som nesten gjør det litt for åpenbart. Ok, det viser seg at de har denne "Bent kommer inn igjen"-greia i år også. Det fungerer, men det er jo ikke like moro denne gangen. Selv om jeg synes det var hilarious da de gjorde dette under første episode, da han hadde gitt skjegg til hele gruppa bortsett fra seg selv. Jeg synes det var artig i slutten av denne episoden, da vi får masse stemmer for Ernst Øyvind og man begynner å tro at de velger å bryte tradisjonen, men det gjorde de ikke allikevel. Moro den kommentaren til Bent, "Jaja, det ble litt spennende da".

Så har du også ting som Rhino mot resten, Trekantdrama mellom Kine, Steven og Håkan (og ikke Tom som før), Timothy prøver seg som manager hos en med-nisse og en karakter som dør. Forrige gang var det noen som tok selvmord, men denne gangen har vi 92-år gamle Rolf. Mon tro om Asbjørn får vite om hva som egentlig skjedde rett før julaften eller på julaften.

Men det som er spennende nå er hva de kommer til å bryte av i tradisjonene? Spesielt mot slutten. Jeg kan tenkte meg at Kine, Steven og Håkan kommer til å trappe seg opp (slik som i forrige serie), men hva med mot slutten. Blir det Asbjørn og en annen som står igjen på Julaften?

Uansett var det artig å se de to episodene i en kveld. Ernst Øyvind er fremdeles min favorittkarakter og jeg er glad han holder ut litt lenger. Men det er "Nissene på låven" som står igjen som en ny og moderne julekalender. "Nissene over skog og hei", som fremdeles er bra, bare fortsetter videre på den samme ideen.

Lenke til kommentar

Har sett de ti første episodene, men vet faktisk ikke om jeg gidder se mer. Det begynte bra, men det kan være fordi jeg var glad nissene var tilbake. Skinkeost-affæren var genial, men etter det har det gått rett nedover. Bent kommer og går, og det sluttet å være morsomt for lenge siden. Det er en og annen vri i historien, men de er så forutsigbare at man vet hva som skjer flere episoder før det faktisk skjer. Mulig jeg slutter å se nå og heller laster ned hele driten når den er ferdig og tar alt på en gang for å bli ferdig med det. Når selv Rhino er kjedelig (når han faktisk er med) er det noe som ikke stemmer. Og hva er så morsomt med rasisme?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...