Gå til innhold

Hovedkort og cpu -hjelp


Anbefalte innlegg

Noen som har Kjennskap til dette hovedkortet ?

 

ASRock Z68 Extreme7 GEN3 socket

 

 

Alternativt annet hovedkort i samme range - type? Skal ikke ha mid range kort, men high end, maks 2200 - 2500,-

 

Asrock er relativt ukjent for meg, og lurer derfor om noen har et slik, eller kjenner til det.

 

Ser og at det er kommt en ny prosessor i7 2700 k hva er forskellen på i7 2600 k og i7 2700 k

 

Setter pris på alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Formula er for AM3/AM3+ CPUer. Maximus er tilsvarende laget for Intel CPUer. :)

 

ikke for å være pirkete men:

 

LGA 1155 (og tidligere versjoner) : maximus

 

LGA 2011 (og tidligere versjoner) : Rampage

 

AM3+ (og tidligere versjoner) : Crosshair

 

Formula er det som er gaming + normal overklokking

 

Extreme er ekstrem overklokking

 

Crosshair var det ja, beklager så meget min gode mann ;)

Lenke til kommentar

Ser ut som forskjellen er 100Hz

De lager en serie med cpu i den klassen og 2700 er bare de beste chippene plukket ut og merket med det navnet.

Har ikke sett noen tegn til at 2700k er særlig binnet. Siste tall jeg så var det 48% av 2700k som klarte å nå 5GHz mens 45% av 2600k klarte det samme, det er ikke særlig imponerende. Jeg har også sett noen virkelig gode eksemplarer av 2700k der enkelte har nådd 4.9GHz på 65C load med en D14, men dette har skjedd med 2600k også.

 

Hvordan er støyen på Antec 620, har stock vifte på min Amd-cpu rig nå, og den går som en turbin

Personlig syns jeg pumpa og vifta på disse løsningene er i det mest bråkete laget, men de er definitivt et steg opp fra stock Intel. En tårnkjøler som NH-U12P SE2 vil kjøle bedre enn H2O 620 og støye mindre. Se i signaturen min der Anandtech testet hele Hydro-serien opp mot en Silver Arrow i støy/ytelse ;)

 

Med en NH-U12P SE2, riktig kabinett og viftekontroll kan du lage et system med mye gaming-ytelse som er hviskestille.

Hvordan er støyen på Antec 620, har stock vifte på min Amd-cpu rig nå, og den går som en turbin

 

Pumpa vil du ikke høre, vifta derimot lager litt mye lyd. Har aldri hatt standard Antec vifta montert til radiatoren så vet ikke åssen prestasjons/lydnivået er.

Pumpa durer ganske lavt, men den er definitivt hørbar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...