Skognisse Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 kan jo bare tipse om dette.. har bygd flere pc'er med tilsvarende kort http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/23324 og det funker finfint. og det var jo en brukbar pris for å bruke cpu ram osv du allerede har og nei, det er ikke jeg som selger det bare fant det kjapt på brukten her. grei avstand på slots, får minimum 1 pci slot mellom selv med dualslot kjøler. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Jeg ville vært forsiktig å kjøpe hovedkort brukt, kan være dette er super hovedkort. Men det kan også være hovedkortet har vært overklokket tidligere, og er ustabilt, så dermed kjøp heller nytt, selv om det koster noe ekstra. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Et hovedkort til LGA1366 blir ikke slitt. Det kjører og kjører inntil det dør. Lenke til kommentar
Wresc Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Hva er det som feiler LMH1? ser han skriver så jævlæ my random dritt som ikke stemmer! 1 Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Får ikke nytt kort i retur, sender tilbake det kortet jeg nettopp har kjøpt, pga. varmeutviklingen, og spørsmålet mitt fra starten var om jeg skulle kjøpe ny platform eller bare fortsette med 1366 sokkelen? Virker som du har litt peiling, så jeg lurer på hva som lønner seg mest? Hvorfor ikke? Husk at du har rett på fem års reklamasjon hvis du har behandlet det på normal måte Lenke til kommentar
Wresc Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Får ikke nytt kort i retur, sender tilbake det kortet jeg nettopp har kjøpt, pga. varmeutviklingen, og spørsmålet mitt fra starten var om jeg skulle kjøpe ny platform eller bare fortsette med 1366 sokkelen? Virker som du har litt peiling, så jeg lurer på hva som lønner seg mest? Hvorfor ikke? Husk at du har rett på fem års reklamasjon hvis du har behandlet det på normal måte Fordi at jeg hadde det litt for travelt også ødela jeg det.. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Så kjøpt hovedkortet brukt? Men ikke kom å klag etterpå hvis du føler deg lurt. Er vanskelig å gi gode råd her, men jeg ville sjekket om det fysisk er mulig å fikse hovedkortet. Pins på CPU er nok vanskelig å fikse hvis det er problemet Man kan jo vurdere f.eks: Asus SABERTOOTH X58 nå vet jeg lite hvor bra det hovedkortet er, men prisen er vel grei. Maks 1500 kr ville jeg sagt på 1366 sokkelen her ellers er det bedre å bytte sokkel. Se f.eks Overclocking i7 950 on Asus Sabertooth X58 så du klarer sikkert noe overklokking med den. Skal du da først kjøpe noe helt nytt, vil jeg anbefale å vente litt. Eller gå rett over på sokkel 2011, som jeg kommer å gjøre med tiden. Ser jo også det dumt å betale dyre hovedkort for sokkel 1366, siden den arkituren er gammel nå. Endret 6. desember 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Et brukt hk har vært ut og inn av ett kabinett, så da er det potensiellt mulig at noe kan ha skjedd med det.. Men lite trolig. Snabelen Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Eneste man må være redd for når man handler brukt hovedkort er sokkelen. Du kan få ett hovedkort med bøyde pinner i socketen og da har du ett helvete gående, SPESIELT på LGA 1366. Sørg for at det i allefall sendes med beskyttelses capen på sokkelen i det minste. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Har dere aldri hørt om statisk eleksitet? Selv kan jeg ikke svare på hvor mye ladning som trengs får å gjøre hovedkortet ustabilt, eventuelt at maskinen slår seg av etterfulgt av bluescreen. Nå er det nok spesielle tilfeller det skjer også slutter hovedkortet med tiden å fungere. Mulgens prosessoren er mere følsomt her, men hovedkortet har vel noe å si, derfor lever hovedkortet i antistatisk pose. Er dere selv ikke enig å kjøpe nytt er det tryggeste? Ny garanti tid er det også, isteden for å vidreføre eksisterende garanti periode. Endret 6. desember 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Har dere aldri hørt om statisk eleksitet? Selv kan jeg ikke svare på hvor mye ladning som trengs får å gjøre hovedkortet ustabilt, eventuelt at maskinen slår seg av etterfulgt av bluescreen. Nå er det nok spesielle tilfeller det skjer også slutter hovedkortet med tiden å fungere. Mulgens prosessoren er mere følsomt her, men hovedkortet har vel noe å si, derfor lever hovedkortet i antistatisk pose. Er dere selv ikke enig å kjøpe nytt er det tryggeste? Ny garanti tid er det også, isteden for å vidreføre eksisterende garanti periode. Statisk elektrisitet kan ha noe å si. På en annen side vil et brukt hovedkort garantert ikke være DoA grunnet produksjonsfeil Har man råd er nytt best, men er det nye utvalget dårlig eller man har begrenset med penger kan brukt fungere vel så bra. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 På en annen side vil et brukt hovedkort garantert ikke være DoA grunnet produksjonsfeil Kan jo være en grunn for personen selger hovedkortet. Muligens dårlig Northbridge kretskort eller treg bios? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Dessverre LMH1, det er ikke hovedkortene som holder deg tilbake i dagens overklokking. Ikke engang om du er minnebencher, dette er det CPUen som avgjør. Og skal du overklokke langt og ekstremt, så er det jakten på en "gullchip" som gjelder. 1 Lenke til kommentar
Wresc Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 Da var nytt hk i hus, kjøpe et demobrukt Asus p6t ws pro, og er kjempefornøyd, nå har jeg 60 grader på battlefield med ultra på alt. Nå blir det gamings : ) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Da var nytt hk i hus, kjøpe et demobrukt Asus p6t ws pro, og er kjempefornøyd, nå har jeg 60 grader på battlefield med ultra på alt. Nå blir det gamings : ) 60 grader hva? Synsfelt? Temperatur? Lenke til kommentar
Wresc Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 Da var nytt hk i hus, kjøpe et demobrukt Asus p6t ws pro, og er kjempefornøyd, nå har jeg 60 grader på battlefield med ultra på alt. Nå blir det gamings : ) 60 grader hva? Synsfelt? Temperatur? På skjermkortene, i sli. Pirkete vi skulle være da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå