Gå til innhold

hk 1366 sokkel eller kjøpe annen prossor og hk.

Wresc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, jeg bruker enda 1366 selv om jeg har 3x 2600K som foldingservere.

Nå burde jo 1366 være på sitt billigste så et nytt hovedkort der burde være billig.

Så kan du jo heller kjøpe 2011 når det har kommet ut i større skala.

Ja det var det jeg tenkte meg, hvilket hk vil du anbefale, skal kjøre sli så sabertooth funker dårlig, har prøvd det og pci-e portene står alt for nært, og det resulterer i 100 grader på øverste skjermkort.

Lenke til kommentar

Om du får et nytt tilbake, så er det vel bare å kjøre videre? Steget opp fra LGA1366 er jo LGA2011, men det koster jo ca. minimum 8000 kroner å bli med i den klubben.

Edit: ja, du har vel bestemt deg for å bruke det du har videre. Så da er det vel greit, hehe.

Endret av Smirnoff
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Drit er det nok ikke .

Fått gode reviews iallefall (Rev 2.0 PCB).

http://www.bit-tech.net/hardware/motherboards/2010/08/19/gigabyte-ga-x58a-ud3r-rev-2-review/1

Ordinær pris er rundt 1600 - 1700 .

Et problem med demovare er at mange ganger får man ikke med I/O shield. Og alle hovedkort har jo sin "egen" layout bak så man kan ikke alltid bruke shields om hverandre heller selv fra kort med samme brikkesett.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert du får x16 på portene om du flytter kort rundt sånn.

- 3 x PCI Express 2.0 x16 slots (PCIE1: x16 mode; PCIE4/PCIE5: single at x16 or dual at x8/x8 mode) (Double-wide slot spacing between each PCI-E slot)

Ser ut som et ganske bra hovedkort, men ser ikke helt poenget ved å bruke 2000 kr eller mer på en død plattform når du får et hovedkort i retur.

Lenke til kommentar

Får ikke nytt kort i retur, sender tilbake det kortet jeg nettopp har kjøpt, pga. varmeutviklingen, og spørsmålet mitt fra starten var om jeg skulle kjøpe ny platform eller bare fortsette med 1366 sokkelen? Virker som du har litt peiling, så jeg lurer på hva som lønner seg mest?

Lenke til kommentar

2011 lænner seg ikke nå.

Du må velge da 1155 med 2600K til 5-6000 eller et random hovedkort 1366 til rundt tusenlappen.

Hadde valgt 1366 selv og heller oppgradert når det var behov for det,

920 kan du uansett klokke til 3,7-4,0 bare med bclk alene

Lenke til kommentar

Får ikke nytt kort i retur, sender tilbake det kortet jeg nettopp har kjøpt, pga. varmeutviklingen, og spørsmålet mitt fra starten var om jeg skulle kjøpe ny platform eller bare fortsette med 1366 sokkelen? Virker som du har litt peiling, så jeg lurer på hva som lønner seg mest?

Det som lønner seg er å kjøpe det hovedkortet som har de funksjonene du trenger. Skal du kjøre tre- eller fireveis SLI må du jo selvfølgelig ha et high-end kort som X58A-UD9 eller Rampage III Extreme, men om du ikke har planer om annet enn kanskje toveis SLI/CFX er det jo ikke noe poeng å gå for et Rampage III Extreme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...