Gå til innhold

Skal oppgradere pcen, trenger litt hjelp

Anbefalte innlegg

Hei, skal som tittelen sier oppgradere pcen litt, siden den nåværende er nesten 3 år gammel.

Oppsettet jeg har nå er:

- Intel Core 2 duo e8500 3.16 ghz

- MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX (byttet ut i vår)

- ASUS P5Q Pro hovedkort

- 4 gb ddr2 ram

- Corsair TX 650W

Har tenkt å bytte ut hovedkort, ram og cpu. Det jeg har funnet fram til nå er dette:

- Intel Core i7 2600K

- Asus P8Z68-V PRO

- Corsair Vengeance DDR3-1600 16 GB

Lurer på om dette passer sammen, om jeg trenger bedre psu (evt. hvis jeg skal overklokke),

burde jeg kjøpe en ssd disk og vil den kjøre bf3 på max?

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, skal som tittelen sier oppgradere pcen litt, siden den nåværende er nesten 3 år gammel.

Oppsettet jeg har nå er:

- Intel Core 2 duo e8500 3.16 ghz

- MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX (byttet ut i vår)

- ASUS P5Q Pro hovedkort

- 4 gb ddr2 ram

- Corsair TX 650W

Har tenkt å bytte ut hovedkort, ram og cpu. Det jeg har funnet fram til nå er dette:

- Intel Core i7 2600K

- Asus P8Z68-V PRO

- Corsair Vengeance DDR3-1600 16 GB

Lurer på om dette passer sammen, om jeg trenger bedre psu (evt. hvis jeg skal overklokke),

burde jeg kjøpe en ssd disk og vil den kjøre bf3 på max?

Takker for svar

vel, siden du spør om den kan skjøre BF3 på max så antar jeg at du ikke skal drive med Heavy bilderedigering osv?

en i5 2500K er like god i gaming som i7 2600K

hovedkortet er bra :)

du trenger ikke mer enn ca. 4GB minne for gaming, men de fleste velger 8GB fordi det er så billig. 16GB er TOTAL overkill for Gaming

og for å svare på om den kan kjøre BF3 på max med disse oppgraderingene, nei det kan den ikke. BF3 er veldig glad i grafikkort, det bryr seg ikke så veldig mye om prosessor, bare prosessoren er quad core så går det fint.

GTX 560 ti vil kunne køre BF3 på high (uten antialiasing)med 40-50 FPS

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen forslag til gode og ikke for dyre ssd disker? :p

Har w7 64 bit ja :)

Hehe, valgte vel egentlig 16GB fordi det var så billig og, men kan se at jeg sparer noen kroner på å bare kjøpe 8GB.

Høres greit ut med high quality egentlig, men hvordan ville ytelsen blitt viss man kjører to GTX 560 ti i sli? Hvilke kort kjører BF3 på max? :)

Holder det med 650 watt psu?

Lenke til kommentar

Hehe, valgte vel egentlig 16GB fordi det var så billig og, men kan se at jeg sparer noen kroner på å bare kjøpe 8GB.

Høres greit ut med high quality egentlig, men hvordan ville ytelsen blitt viss man kjører to GTX 560 ti i sli? Hvilke kort kjører BF3 på max? :)

GTX 570 skal vel klare BF3 på max tenker jeg, men gtx 560 ti SLI vil (etter litt Google og vill gjetting) klare ca. 45 FPS på Ultra, 1920x1080

Lenke til kommentar

GTX 570 skal vel klare BF3 på max tenker jeg, men gtx 560 ti SLI vil (etter litt Google og vill gjetting) klare ca. 45 FPS på Ultra, 1920x1080

Klarer virkelig ikke TO 560ti mer enn 45 på ultra? Har samme oppløsning, alt på ultra og kjører i ca 50-60 FPS, sett bort ifra eksplosjoner, smoke o.l. med to stk 5850. Uansett er det med å kjøre Battlefield 3 på fullt oppskrytt, har noe på ultra og noe på high for å få den ekstra fps-boosten i smoke, og forskjellen mellom medium/high og high/ultra er minimal

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Du har jo en av de beste dualcore cpuene på markedet, prøvd å klokke den? Kan jo evt kjøpe et gtx 560 til, sammen med ssd. Vet at mitt gamle 775 hovedkort støttet ddr3 ram, vet ikke om ditt gjør det. Ville kanskje prøvd å kjøpe bra cpu kjøler og overklokka, samt et nytt 560 og en ssd før du kjøper ny cpu og hovedkort:D Kanskje du blir overrasket. Flere som kjører bf3 bra med e8500

Lenke til kommentar

Vet e8500 er en ganske bra tokjerner, men tror det er på tide med fire kjerner :)

Det jeg tenker nå er at oppsettet blir slik:

- Intel Core i7 2600K

- MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX

- Asus P8Z68-V PRO

- Corsair Vengeance DDR3-1600 8 GB

- Corsair TX 650W

- Corsair Force Series 3 120GB

Såg på ssd disk forslagene noctua kom med men ingen av de var på lager hos komplett, lurer på om Corsair Force Series 3 120GB er et godt alternativ?

Lenke til kommentar

Vet e8500 er en ganske bra tokjerner, men tror det er på tide med fire kjerner :)

Det jeg tenker nå er at oppsettet blir slik:

- Intel Core i7 2600K

- MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX

- Asus P8Z68-V PRO

- Corsair Vengeance DDR3-1600 8 GB

- Corsair TX 650W

- Corsair Force Series 3 120GB

Såg på ssd disk forslagene noctua kom med men ingen av de var på lager hos komplett, lurer på om Corsair Force Series 3 120GB er et godt alternativ?

hvis du venter til Januar kommer den nye skjermkortserien til AMD, de kortene kommer til å være mye mer ytelse for penga, anbefaler deg å vente :)

i tillegg så trenger du ikke en i7 2600K, en i5 2500K vil gi deg like bra ytelse i spill, til 800Kr mindre.

jeg satte opp noe i bildet under.

du burde kjøpe disse delene grunnet gode tilbud på disse akuratt nå

og så kjøpe skjermkort i starten av januar

vet at Crucial M4 ikke er på lager, men SSDen du satte opp har en veldig høy "failrate"

MVH Olestokk

post-227710-0-89944100-1322934173_thumb.png

Lenke til kommentar

Ok, takker for svar, da går jeg for i5 2500k, men lurer på om det er noen forskjell på det hovedkortet du foreslo og det jeg har på listen.

Har lest litt på kommentarene til Corsair Force Series 3 120GB og det står at den funker bra når man laster ned 1.3 firmwaren, men det er kanskje ikke så enkelt?

Lenke til kommentar

Ok, takker for svar, da går jeg for i5 2500k, men lurer på om det er noen forskjell på det hovedkortet du foreslo og det jeg har på listen.

Har lest litt på kommentarene til Corsair Force Series 3 120GB og det står at den funker bra når man laster ned 1.3 firmwaren, men det er kanskje ikke så enkelt?

forskjellen på hovedkortet er at det jeg fant har støtte for PCI Express 3.0 og støtte for intels neste prosessorer som kommer rundt april-mai tider.

du kan jo velge corsair force gt hvis du vil, pass på å oppdatere firmware da.

Lenke til kommentar

2 stk 560 Ti vil ikke klarer BF3 ultra i 1920x1080 overhode. Du har alt for lite VRAM til dette.

det er derfor man venter på AMD 7970....

og i tillegg kan de vel ikke være så lite vram, jeg mener, gtx 570 sli (som jeg tilfeldigvis har) klarer det på ultra 60 FPS med 1,25GB vram

Edit: trykkleif

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Det varierer selvsagt fra map til map, hvor mye som skjer osv, men det er fort noe du kan komme til å legge merke til.

Går du først tom, så merker du det. Du går fra flytende, til stutter helvete på sekundet.

Dette er også grunnen til at jeg personlig ikke annbefaler GTX 570 SLI, men foretrekker 6950/6970 da disse har minnemengden som kreves i situasjoner der slike systemer oftest er aktuelle. (2560x1440++)

Lenke til kommentar

Det varierer selvsagt fra map til map, hvor mye som skjer osv, men det er fort noe du kan komme til å legge merke til.

Går du først tom, så merker du det. Du går fra flytende, til stutter helvete på sekundet.

Dette er også grunnen til at jeg personlig ikke annbefaler GTX 570 SLI, men foretrekker 6950/6970 da disse har minnemengden som kreves i situasjoner der slike systemer oftest er aktuelle. (2560x1440++)

skjønner litt hva du mer nå, testa caspian border, gikk opp i 1,26GB vram :O

men jeg merka ikke noe stutter da. jeg har sikkert veldig dårlige øyer...

Edit:

detta går litt off topic men, MSi afterburner viser at jeg har 2gb VRAM, er dette bare en feil?

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...