SoulE Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Hei! Går nå i Vg.1 studiespesialisering og karakterene har det ikke gått så bra med. Og jeg lurer på om første termin teller i det hele tatt?? Har hørt fra flere at første termin ikke teller i det hele tatt,er dette sant? O: Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Dette styres av bestemmelser i forskriften til opplæringsloven. Det framgår vel at det skal være gode muligheter for ¨forbedre kartakterene i andre termin. Se link Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 På godt norsk: Første semester teller i prinsipp lite. Annet semester teller mest. Hvis det er noen fag eller deler av fag som er avsluttet i første semester så kan man risikere at noe av dette blir stående, men man kan jo be om "ny vurdering" i dette stoffet, og se hvordan dette blir mottatt. I prinsipp så er det jo kompetansenivået og kunnskapsnivået ved årets slutt som skal gi karakteren. Rent praktisk så kan jo dette være vanskelig å få til sånn 100 %, spesielt hvis det er "tema" som bare går i første semester. Slik forstår i alle fall jeg den praktiske anvendelsen av reglene. Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Andre termin teller alt. Slapp av, nyt juleferien og jobb godt i året som kommer. Da går det nok bra skal du se. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Førstetermin er bare en slags underveisrapport for hvordan det går. De av karakterne til våren som teller på vitnemålet, er: Samfunnsfag Naturfag Matematikk (Vg1T/Vg1P) Engelsk Geografi Ellers vil gode karakterer i de andre faga lette overgangen fra vg1 til vg2. Lenke til kommentar
Error Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Lærere baserer karakteren de gir deg til slutt (til sommeren) på alt det du har gjort gjennom året. Det du gjør før juleferien teller likevel ikke så veldig mye, og hvis du viser at du er motivert og forbedrer deg mye så tror jeg nok lærerne vil være nokså romslige. Lenke til kommentar
BroWar Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Karakteren fra første termin teller ikke så veldig mye, som sagt ser læreren på karakterene du fikk før jul også, men det er andre termin som teller mest. Og en ting til, ikke lur deg selv med at du skal gjøre det kjempe bra andre termin, det har jeg sagt til meg selv mange ganger og det skjer aldri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå