Valodja Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Hei! Lurer på om noen kan fortelle meg om oppgradering av skjermkort vil ha stor betydning på grafikken jeg kan kjøre på min PC. Spiller Skyrim og den velger Medium på grafikk oppsett i starten, og vil gjerne opp et hakk eller to. Jeg har: Skjermkort: Nvidia GeForce 9800 GT CPU: Intel Core 2 Quad CPU Q8200 @2.33GHz Hovedkort: Asus P5QL Pro 4 GB Ram Er ikke interesert i å bruke mye penger på alt, men bruker gjerne noen tusen på skjermkort hvis det vil hjelpe. Mvh Dennis Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Last ned GPU-Z, gå på "sensor"-fanen og huk av for at du vil continue logging in background Start opp Skyrim, spill det 4-5 minutter. Alt-tab ut av spillet og se på GPU Usage, om den ligger helt makset ut konstant kan du oppgradere skjermkort for bedre grafikk, om den ligger under 90% stort sett (du kan høyreklikke på måleren for at "average" usage skal vises) er det prosessoren som sliter. Skyrim krever ganske mye CPU-ytelse, og bruker ikke mer enn to kjerner, derfor er jeg litt usikker på hvor flaskehalsen din ligger. Lenke til kommentar
Valodja Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2011 Takk for svar. Har lastet ned programmet, og den viser blant annet: GPU Core Clock GPU Memory Clock GPU Shader Clock GPU Load Hvilken av disse skal jeg se på? Mvh Dennis Lenke til kommentar
Valodja Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 Ok, det viser seg at den lå på 99% ganske ofte, og en avarage på 77 men regner med den bruker midre når jeg snakker og selger ting Da blir det nytt skjermkort. Noen anbefalinger? Prisklasse ca 2000 kr Mvh Dennis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå