_tHokA_ Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Skulle ut å kjøre idag, bilen var kald så tok det pent. 5-10min ut i turen, helt uten videre døde bilen helt ut. Den drar seg ok frem, men ikke som en 150hk TDI skal gjøre. Er som en 1.4 bensin motor. Hva har skjedd? Og hva kan jeg gjøre for å fikse det? Bil: Audi A4, 2001 B5. 1.9TDI AJM PD motor Var også ute å sjekket slanger rundt turboen og alle var hele. Ingen synlige feil der. Turboen spinner også seg opp, hører den jobber. Kan det være vakum klokka som sitter på turboen som har kokset igjen? Som slipper ut all trykket? Lenke til kommentar
Indian Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Høres ut som luftmassemåler G70. Les av feilkoder. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2011 (endret) Ja, oki. Skal kjøre inn bilen på jobb imorra og få lest av feilkoder. Og er det luftmengdemåleren så er det jo en grei ting å bytte Kan man ikke også sjekke om det er LMM? Med å koble den av og ta en kjøretur. Er den lik så er det LMM som er ødelagt? Endret 1. desember 2011 av _tHokA_ Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2011 Koblet ut LMM og tok en tur nå. Bilen gikk bedre uten LMM, men ikke bra. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Har du fått motorlampe da? Lettere og finne feilen om det har blitt laget en feilkode. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2011 Bilen sier OK da jeg starter den opp. Men som sagt lengre opp her så skal jeg ta å søke etter feilkoder da jeg kommer på jobb imorgen. Har et diagnose verktøy på jobben. Da vil jeg nok få en eller annen feilkode, håper jeg Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Bilen gikk litt bedre men ikke bemerkningsverdig? Men men, viss du har muligheten til å feilsøke i mårra, do so. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 Kjøpt ny luftmengdemåler idag, samt nytt luft filter (originalt). Vasket og tørket luftfilter huset godt.. Startet opp bilen, ga litt gass og ... JAA! effekten var tilbake Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Nice. Kjøpte feilkodeleser på dx.com. Greit å ha tilgang på sånt utstyr til moderne biler (dersom man kan kalle en 98 mod for moderne, haha) . Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) Ja, er greit å ha. Har en selv, men den mister kontakt med bilen hele tiden. Og om jeg er heldig, eller 72 forsøket så klarer den å fullføre søket og si meg feilkodene. Endret 3. desember 2011 av _tHokA_ Lenke til kommentar
Indian Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Ja, er greit å ha. Har en selv, men den mister kontakt med bilen hele tiden. Og om jeg er heldig, eller 72 forsøket så klarer den å fullføre søket og si meg feilkodene. Tror det er en scanner kabelfeil som er problemet. Jeg ble lurt av en scanner. G70 sa den og jeg kjøpte ny LMM. Ingen start så ble det 6 nye plugger og ledningene til VR6 uten at det hjalp. så prøvde jeg å starte på propan og bilen starta med en gang og ingen feilkode i LMM. Koden kom tilbake når jeg prøvde å starte med bensin.... Det var rele nr 167 til bensinpumpa som var årsaken hele tiden. Denne feilsøking koster meg over 4000 og kun 400 var nok til nytt rele. Møller sa at de hadde byttet enda flere deler enn meg i en slik feilsøking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå