Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Har bilen gått i nødmodus?

_tHokA_

Anbefalte innlegg

Skulle ut å kjøre idag, bilen var kald så tok det pent. 5-10min ut i turen, helt uten videre døde bilen helt ut. Den drar seg ok frem, men ikke som en 150hk TDI skal gjøre. Er som en 1.4 bensin motor.

Hva har skjedd? Og hva kan jeg gjøre for å fikse det?

Bil: Audi A4, 2001 B5. 1.9TDI AJM PD motor

Var også ute å sjekket slanger rundt turboen og alle var hele. Ingen synlige feil der. Turboen spinner også seg opp, hører den jobber.

Kan det være vakum klokka som sitter på turboen som har kokset igjen? Som slipper ut all trykket? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, oki. Skal kjøre inn bilen på jobb imorra og få lest av feilkoder.

Og er det luftmengdemåleren så er det jo en grei ting å bytte

Kan man ikke også sjekke om det er LMM? Med å koble den av og ta en kjøretur. Er den lik så er det LMM som er ødelagt?

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, er greit å ha.

Har en selv, men den mister kontakt med bilen hele tiden. Og om jeg er heldig, eller 72 forsøket så klarer den å fullføre søket og si meg feilkodene.

Tror det er en scanner kabelfeil som er problemet. Jeg ble lurt av en scanner. G70 sa den og jeg kjøpte ny LMM. Ingen start så ble det 6 nye plugger og ledningene til VR6 uten at det hjalp.

så prøvde jeg å starte på propan og bilen starta med en gang og ingen feilkode i LMM. Koden kom tilbake når jeg prøvde å starte med bensin....

Det var rele nr 167 til bensinpumpa som var årsaken hele tiden.

Denne feilsøking koster meg over 4000 og kun 400 var nok til nytt rele.

Møller sa at de hadde byttet enda flere deler enn meg i en slik feilsøking. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...