KnutRoen Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Hei, Har i dag ein Intel 320 40gb SSD med OS og diverse program på. Spel ligg på ein vanlig HDD. Har eit par spørsmål som eg håpar å få hjelp med her Vil det vere merkbar forskjell i yting om eg bytter denne ut med f.eks. Corsair Force 3 eller ev. andre modellar i Intel 320 -serien? Vil det vere fordel å installere og kjøre spel frå SSDen? Kor god pris kan eg få få Intel-disken dersom eg sel den? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 (endret) 1. Styr unna Sandforce, nå vet jeg ikke om den er 100% stabil ennå, men du bør i så fall firmware oppdatere SSD disken med en gang. Angående ytelse bør du ha sata 600 på hovedkortet, ellers er det nok mest responstiden som er bedre. Men du burde ha en delt å hente på f.eks Crucial m4 SSD 2,5" 128GB nå er den SSD disken stabil men ytelsen er litt i minste laget, Sanforce er nok best på ytelse. 2. SSD vil nok gjøre det noe bedre på spill, men først operativsystem og programmer som drar mest nytte av disken, også små dokumenter, bilder etc. Bruk harddisk for video og spill ennå. Selv om prisene har blitt mye høyere for harddisk så kan man alltid gå for 1 TB disk. 3. Pris er vanskelig da det slites litt på minnekontrolleren, jeg ville sagt toppen 300-400 kr for 40 GB versjonen, så da er det bedre å flytte slik i laptop eller bruke den til noe annet bilder, dokumenter etc. Endret 1. desember 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Hei, Har i dag ein Intel 320 40gb SSD med OS og diverse program på. Spel ligg på ein vanlig HDD. Har eit par spørsmål som eg håpar å få hjelp med her Vil det vere merkbar forskjell i yting om eg bytter denne ut med f.eks. Corsair Force 3 eller ev. andre modellar i Intel 320 -serien? Vil det vere fordel å installere og kjøre spel frå SSDen? Kor god pris kan eg få få Intel-disken dersom eg sel den? Nei. Ikke annet enn MMOs (som har veldig mye lasting av modeller og teksturer.) Tviler på at du får en god pris, kanskj 3-400 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå