andeik Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Etter to år med reklamasjoner og problemer med min Dell Alienware, har jeg endelig fått pengene tilbake... Men det er bare èn liten hake; Hej igen, Precis, du betalade 22,607,- NOK när du köpte den. När det blir en återbetalning så får man tillbaka hela summan minus moms. 22,607.00 – 4521.60 = 18085.60,- NOK. - Dell Er det riktig at staten skal beholde 4500 kroner på et returnert kjøp? Høres ikke helt riktig ut! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Du skal selvfølgelig ha tilbake hele kjøpesummen. 2 Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Jeg forutsetter at du kjøpte denne i utlandet. Du må gå til Tollvesenet for å få MVAen tilbake. http://www.dinside.no/794576/gjor-netthandel-vanskelig Jeg aner ikke hvordan du går fram i praksis. Du kan jo kikke på http://toll.no/, eller ta kontakt direkte med Tollvesenet. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Jeg forutsetter at du kjøpte denne i utlandet. Du må gå til Tollvesenet for å få MVAen tilbake. http://www.dinside.no/794576/gjor-netthandel-vanskelig Jeg aner ikke hvordan du går fram i praksis. Du kan jo kikke på http://toll.no/, eller ta kontakt direkte med Tollvesenet. Jeg tipper det bare er Dell som har svensker på sin norske kundeservice. E-posten bekrefter jo at Dell har fått x kroner fra ham, og at 0,2x av disse er momsen. Så lenge han har betalt alt til Dell, skal han ha alt tilbake fra Dell. Dersom han kjøpte den i utlandet, har han jo betalt momsen ved innførsel, og da har jo ikke dell sett de pengene. 2 Lenke til kommentar
andeik Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 Kan legges til at varen er kjøpt på www.dell.no Altså den norske nettbutikken til Dell Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Da finner jeg ingen grunn til at du ikke skal ha tilbake hele kjøpesummen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Det eneste de har rett til å trekke fra er bruksvederlag, men da skal du ha forsinkelsesrenter og det går stort sett opp i opp. 1 Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Hej, mitt namn är Emma och jag arbetar på Dell. Jag beklagar problemet som uppstått i samband med er återbetalning. Det är hela summan som ska betalas tillbaka om du haft tekniska problem med datorn, så det bör ha skett ett missförstånd. Vänligen sänd mig ett mail med din service tag eller ordernummer så ska jag dubbelkolla det hela och återkommer till dig. Min mailadress är: [email protected]. Med vänliga hälsningar, Emma Croona Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Plusspong for løsningen. To minuspoeng for at problemet var der i utgangspunktet. Tenk på de som ikke vet bedre enn å godta det. Dette kan fort ha skjedd andre også. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Plusspong for løsningen. To minuspoeng for at problemet var der i utgangspunktet. Tenk på de som ikke vet bedre enn å godta det. Dette kan fort ha skjedd andre også. Det er vel det de spekulerer i. 8 Lenke til kommentar
Makky Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Aldri likt Dell... Dette bare bekrefter min mening.... Hadde man hatt en case i dette tilfellet hvis man hadde gått utifra at at Dell tok "bruksfradag" på 4521kr, og deretter kjørt på med et krav på forsinkelsesrente fra kjøpsdato? Kan butikken i ettertid fortsatt si "vi tok feil", siden de taper på det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå