Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gå i søvne?

bkf_94

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurte på dette med å gå i søvne. Jeg tar ZMA (Zinc Monomethionine Aspartate) for trening rett før jeg legger meg. Dette er et kostilskudd som og har det rykte at det gir deg virkelig livaktige drømmer.

Så i natt så har jeg hatt en del drømmer som jeg oppfattet som ekte, selv om noen av de var litt absurde.

Så våkner jeg i dag og finner at lyspæren i lampen i taket mitt er skrudd av. Når jeg tenkte gjennom det så har jeg svake minner om at jeg skrudde av lyspæren, men husker ikke hvorfor.

Har jeg gått i søvne? Har hørt et sted at dersom man går i søvne så husker man absolutt ingenting men på wikipedia sto det ''Sleepwalkers arise from the slow wave sleep stage in a state of low consciousness''. Siden det er en state of low consciousness burde det ikke være mulig for meg å huske noe?

Jeg har også blitt fortalt av min mor at hun har sett meg gå i søvne når jeg var mindre ,men leste på nettet at det var vanlig blandt barn under 10.

- Takk :D

Endret av bkf_94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...