Gunn@r Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Jeg har lagt til en del skrivere via Group Policy på min domenekontroller i et miljø som har Server 2008 som DC og Server 2003 som Print-server og Windows 7 på klientene. Dette har funket veldig bra, helt til nå da jeg skulle fjerne noen skrivere og legge til noen nye. De nye skriverne blir lagt til på de fleste (men ikke alle) klientene, men de gamle blir ikke fjernet. Den ene skriveren har jeg byttet navn på, men her kommer både den gamle og den "nye" opp. Den ene skriveren har jeg slettet (både på print-serveren og GPO), men den kommer fortsatt opp. Om jeg går på en klient og fjerner alle skriverne manuelt, for så å logge av og på igjen, så blir de nye skriverne lagt til automatisk. Men veldig tungvint å gjøre det på 200 maskiner. Hjelp Er sikkert noe informasjon jeg unnlater å komme med, så er bare å spørre. Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Jeg har lagt til en del skrivere via Group Policy på min domenekontroller i et miljø som har Server 2008 som DC og Server 2003 som Print-server og Windows 7 på klientene. Dette har funket veldig bra, helt til nå da jeg skulle fjerne noen skrivere og legge til noen nye. De nye skriverne blir lagt til på de fleste (men ikke alle) klientene, men de gamle blir ikke fjernet. Den ene skriveren har jeg byttet navn på, men her kommer både den gamle og den "nye" opp. Den ene skriveren har jeg slettet (både på print-serveren og GPO), men den kommer fortsatt opp. Om jeg går på en klient og fjerner alle skriverne manuelt, for så å logge av og på igjen, så blir de nye skriverne lagt til automatisk. Men veldig tungvint å gjøre det på 200 maskiner. Hjelp Er sikkert noe informasjon jeg unnlater å komme med, så er bare å spørre. Hmm, du har ikke mulighet til å gjøre det så enkelt som å lage et oppstartscripts som sletter alle de gamle skriverene? Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2011 Jeg har lagt til en del skrivere via Group Policy på min domenekontroller i et miljø som har Server 2008 som DC og Server 2003 som Print-server og Windows 7 på klientene. Dette har funket veldig bra, helt til nå da jeg skulle fjerne noen skrivere og legge til noen nye. De nye skriverne blir lagt til på de fleste (men ikke alle) klientene, men de gamle blir ikke fjernet. Den ene skriveren har jeg byttet navn på, men her kommer både den gamle og den "nye" opp. Den ene skriveren har jeg slettet (både på print-serveren og GPO), men den kommer fortsatt opp. Om jeg går på en klient og fjerner alle skriverne manuelt, for så å logge av og på igjen, så blir de nye skriverne lagt til automatisk. Men veldig tungvint å gjøre det på 200 maskiner. Hjelp Er sikkert noe informasjon jeg unnlater å komme med, så er bare å spørre. Hmm, du har ikke mulighet til å gjøre det så enkelt som å lage et oppstartscripts som sletter alle de gamle skriverene? Hvordan da mener du? Et script som kun sletter de gamle skriverne? Jeg vil veldig gjerne bruke GPO for å legge til skrivere, så det må eventuelt bare bli snakk om et midlertidig script som sletter de 4-5 skriverne som ikke skal være der, mens de andre skriverne blir pushet ut via GPO. Muligheter for å se et eksempel på et slikt script? Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Jeg er dessverre ingen form for serveradministrator eller lignede. Hvilket type domene er det snakk om? Kreves det brukernavn og passord? Har hver enkelt person en bruker? Eller er maskinene åpen for alle (logges inn automatisk)? Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 Brukerne må logge inn med eget brukernavn og passord, og hver enkelt person har en bruker. De har ikke admin-tilgang på maskinene. Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Brukerne må logge inn med eget brukernavn og passord, og hver enkelt person har en bruker. De har ikke admin-tilgang på maskinene. Okay, brukere dere f.eks AD (Active Directory) for å opprette og administrere brukerene? In that case så can du sette oppstarts-script som da tar seg av jobben med å fjerne skriverene du vil ha fjernet. http://www.rlmueller.net/LogonScriptFAQ.htm Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 (endret) Brukerne må logge inn med eget brukernavn og passord, og hver enkelt person har en bruker. De har ikke admin-tilgang på maskinene. Okay, brukere dere f.eks AD (Active Directory) for å opprette og administrere brukerene? In that case så can du sette oppstarts-script som da tar seg av jobben med å fjerne skriverene du vil ha fjernet. http://www.rlmueller.net/LogonScriptFAQ.htm Som sagt så vil jeg "veldig gjerne bruke GPO for å legge til skrivere", så er helst et svar i forhold til en GPO-løsning jeg er på jakt etter EDIT Men ja, vi bruker AD for å opprette og administrere brukere. Du mente kanskje å lage et midlertidig script som kun fjerner skrivere, og så slår GPO inn og legger til de skriverne som skal være der?! Endret 5. desember 2011 av Gunn@r Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Brukerne må logge inn med eget brukernavn og passord, og hver enkelt person har en bruker. De har ikke admin-tilgang på maskinene. Okay, brukere dere f.eks AD (Active Directory) for å opprette og administrere brukerene? In that case så can du sette oppstarts-script som da tar seg av jobben med å fjerne skriverene du vil ha fjernet. http://www.rlmueller.net/LogonScriptFAQ.htm Som sagt så vil jeg "veldig gjerne bruke GPO for å legge til skrivere", så er helst et svar i forhold til en GPO-løsning jeg er på jakt etter EDIT Men ja, vi bruker AD for å opprette og administrere brukere. Du mente kanskje å lage et midlertidig script som kun fjerner skrivere, og så slår GPO inn og legger til de skriverne som skal være der?! Ja, var det jeg mente Men hvis du vil bruke GPO til å gjøre hele jobben så stiller jeg blank med tanke på forslag til løsning Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Høyreklikk på skriveren på printerserveren. Velg deploy via gpo. Når du skal velge GPO-regel, så skal den gamle vises, så velger du remove... Tror det skal gjøre nytten. Etter en stund og noen dager, så skal printerne forsvinne fra klientene.. Install printer again on server where printer was originally installed, name printer exactly what it was named before, right click on printer in print managed, choose deploy with group policy. Then the previous policy will come up and choose remove. then remove printer from server again. Endret 27. desember 2011 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå