Gå til innhold

[Avgjort] Søker skjerm: 1920x1200, 24"


SvennK

Anbefalte innlegg

Hei.

Overskriften sier det meste. Jeg leter etter en god 24-tommers skjerm med 16:10 format. Den kommer til å bli brukt til programmering i tillegg til spill som Battlefield 3.

 

Jeg har kikket på en del alternativer, men vil gjerne ha innspill og forslag fra miljøet her på forumet.

Endret av SvennK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gode forslag alle sammen, og med unntak av Eizo-skjermen er alle blant de jeg har sett på. Hvordan vil dere sammenligne disse skjermene med Dell U2410 og Asus PA246Q? Jeg er klar over prisforskjellen, men hvordan er ytelsen på disse i forhold til de som ble nevnt først? (Dell 2412M, HP ZR24P, Eizo S2402WFS)

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at Dell skjermen gir mye for pengene... Men jeg har jo veldig god erfaring med Eizo. Har selv en Eizo, riktig nok ett beist av en 27" men er svært godt fornøyd med den.

 

Dennne er nok også spennende, men muligens litt dyr i forhold til de andre du viser til:

http://www.dustinhome.no/samsung-syncmaster-s24a850dw-24-wide-tft-led-black/product/5010603461?intcmp=searchProvider_dacsa

 

Jeg har forøvrig også 27" utgave av denne som jeg også er meget godt fornøyd med...

Lenke til kommentar

Dennne er nok også spennende, men muligens litt dyr i forhold til de andre du viser til:

http://www.dustinhome.no/samsung-syncmaster-s24a850dw-24-wide-tft-led-black/product/5010603461?intcmp=searchProvider_dacsa

 

Jeg har forøvrig også 27" utgave av denne som jeg også er meget godt fornøyd med...

Den så veldig interessant ut, men som du sier så er det utenfor budsjettet mitt. Spesielt det at den kan fungere som en 4-ports USB 3.0-hub appelerte til meg.

 

Et siste spørsmål.

Hvor stor forskjell ser dere på E-IPS og H-IPS? (6 bit vs 8 bit fargemulighet)

 

Takker for all hjelpen dere gir :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hovedsaklig er hovedforskjellen en del øko greier.

På E-IPS kan enn bruke billigere og mer energieffektive lys, samt innsynsvinkelen og respons skal være bedre.

 

H-IPS har nok generelt bedre bildet uansett.

Lenke til kommentar

Da kan jeg fortelle at valget falt på Dell U2412M. Den virket som en veldig bra skjerm til ~2000 kr.

 

Takk for alle innspillene, så skal jeg gi rapport om hvordan skjermen oppfører seg når jeg har hatt den i hus en stund :)

Endret av SvennK
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Var litt spent på om du ble fornøyd med denne skjermen til spilling.

 

Vurderer den samme selv, spiller endel BF3. Hørte IPS ikke var like godt egnet til spill, men vet ikke hvor stort problemet er i virkeligheten.

 

Andre som har erfaring med Dell U2412M kanskje?

 

Bestilte den fra Dustin i går, så får nok den senere i dag eller i morgen. Kan komme tilbake med en kjapp review når jeg har fått den og testet litt. Men ingen tvil om at det er mye skjerm for ~2000 kr. Jeg vurderte også HP ZR24W som jeg har hørt er veldig god, men jeg er mer fan av Dell-skjermer og deres garantivilkår. :)

 

EDIT: Jeg husker å ha lest et sted at man ikke legger særlig merke til den litt lave responstiden på U2412M i FPS-spill. De nyeste IPS-panelene har mindre problemer med input lag og slikt. For meg er ren bildekvalitet (naturtro farger, kontrast osv) mer viktig enn en "fancy" 120Hz skjerm til 3000 som gir like bra bildekvalitet som en skjerm til halvparten av prisen.

Endret av Genius-Boy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...