MonkeyMadness Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Blir gal når jeg sitter å leser på hvordan utførelse av løft som er riktig og ikke riktig! Jeg trener for økt muskelmasse, og bruker da 8 reps på 3 sett. På f.eks. benkpress presser jeg stanga hurtig, men kontrollert opp, og rolig og kontrollert ned igjen. Blir dette helt feil i forhold til min intensjon om økt muskelmasse, eller er det bare å kjøre på videre? Takk for svar! Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Blir gal når jeg sitter å leser på hvordan utførelse av løft som er riktig og ikke riktig! Jeg trener for økt muskelmasse, og bruker da 8 reps på 3 sett. På f.eks. benkpress presser jeg stanga hurtig, men kontrollert opp, og rolig og kontrollert ned igjen. Blir dette helt feil i forhold til min intensjon om økt muskelmasse, eller er det bare å kjøre på videre? Takk for svar! Det er viktig at du også øker belastningen. Hvis du trener med lik vekt så kommer du ingen vei. Uansett så kan du prøve 8x3 i noen måneder så får du se selv Lenke til kommentar
MonkeyMadness Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2011 Øker med 2 kg på alle øvelser hver uke, er klar over at det må være progresjon i treninga Men ville finne ut hvilken utførelse som er mest hensiktsmessig ift. økt masse Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Øker med 2 kg på alle øvelser hver uke, er klar over at det må være progresjon i treninga Men ville finne ut hvilken utførelse som er mest hensiktsmessig ift. økt masse Du skal senke vekta kontrollert ned og presse den kontrollert opp. Lenke til kommentar
MonkeyMadness Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2011 Så ikke raskt opp altså? Har lest noe om å aktivere flere muskelfibre ved rask bevegelse, men skal ikke påstå at det er riktig Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Så ikke raskt opp altså? Har lest noe om å aktivere flere muskelfibre ved rask bevegelse, men skal ikke påstå at det er riktig Nei, du skal ha moderat hastighet.Dvs relativt sakte og maksimal kontakt med muskelen. Eksplosivt oppover er mer mot max og eksplosiv styrketrening. Når dette er sagt er ikke dette noe du bør henge deg så mye opp i. Så lenge du har progresjon i treningen og spiser bra, vil du få resultater. 1 Lenke til kommentar
MonkeyMadness Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2011 Så ikke raskt opp altså? Har lest noe om å aktivere flere muskelfibre ved rask bevegelse, men skal ikke påstå at det er riktig Nei, du skal ha moderat hastighet.Dvs relativt sakte og maksimal kontakt med muskelen. Eksplosivt oppover er mer mot max og eksplosiv styrketrening. Når dette er sagt er ikke dette noe du bør henge deg så mye opp i. Så lenge du har progresjon i treningen og spiser bra, vil du få resultater. Takker for supert svar! Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Alså, det med hurtighet i det å løfte er smak og behag, så lenge det tekniske er i orden så har det vertfall i mine øyner lite betydning. Kostholdet og progresjonen er det viktigaste, det tekniske blir smak og behag, så lenge du ikkje belaster ting du ikkje skal belaste. 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Det tekniske blir ALDRI smak og behag, man stagnerer fort med den holdningen. For volum/hypertrofi-rettet trening er det som trådstarter skriver først med raske konsentriske bevegelser og langsome eksentriske bevegelser aktivere flest muskelfibre og VIL gi større grad av hypertrofi enn konvensjonell kjent måte å løfte på... 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Det tekniske blir ALDRI smak og behag, man stagnerer fort med den holdningen. For volum/hypertrofi-rettet trening er det som trådstarter skriver først med raske konsentriske bevegelser og langsome eksentriske bevegelser aktivere flest muskelfibre og VIL gi større grad av hypertrofi enn konvensjonell kjent måte å løfte på... Teknikk er viktig, men kordan du velger utførelsen er individuellt, det er jo dem som foretrekker og løfte litt mindre fort med flere rep, noen liker mindre og tungt med færre rep. Hastigheten opp og ned varrierer du etter styrke, selv foretrekker eg treige kontrolerte bevegelser, siden eg føler at eg får mer utav treningen da. Mens andre kan foretrekker og pumpe. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Det har ingenting med hva du liker å gjøre eller hva du selv føler fungerer. Man har to forskjellige fibre i enhver muskel, saktereagerende og raskt reagerende fibre. Om du trener raskt eksentrisk involverer du begge og ikke bare den ene ved som ved langsomme bevegelser... Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Det har ingenting med hva du liker å gjøre eller hva du selv føler fungerer. Forskjellen er? Du utøver det du føler fungerer, ingen liker å trene noe som ikke fungerer. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Vinnere gjør det som må til for å vinne, selv om de ikke liker det de gjør. Tapere gjør det de liker, selv om de ikke vinner... Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Jeg trodde at verdensmestere kun gjør det de synes er lettest og kjekkest . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå