Odesseiron Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Det jobbes med et sterkt spillfundament til nettleseren. Les hele saken Lenke til kommentar
morthon Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 sykt digg hvis man etterhvert kan spille BF3 i chrome, da kan jeg bruke linux på gaming-pcen Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Nok et tegn på begynnelsen på slutten for konsollene. Spilling fra nettskyen er fremtiden. Det å kunne sitte foran tv-en å fortsette å spille der man tidligere på dagen(f.eks.) avsluttet spillet på nettbrettet eller på en annen data/mottaker for den saks skyld er fremtiden. Sømløst og enkelt. Lenke til kommentar
Kuff1 Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Vet dere noe om hvilke kontrollere som blir kompatible? PS3-kontrolleren, som dere har et bilde av øverst i saken, er jo ikke akkurat kjent for å være den mest PC-kompatible stikka på markedet. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Nok et tegn på begynnelsen på slutten for konsollene. Spilling fra nettskyen er fremtiden. Det å kunne sitte foran tv-en å fortsette å spille der man tidligere på dagen(f.eks.) avsluttet spillet på nettbrettet eller på en annen data/mottaker for den saks skyld er fremtiden. Sømløst og enkelt. Med tanke på hvor ekstremt mye lag man hadde fått av noe slikt er jeg ikke helt solgt. Ikke at konsoller egentlig har så lite input-lag de heller når de kjører 30 fps, men dette vil skape minst 5-6ms hver vei, spillene vil nok kjøre i 30 fps for å spare båndbredde, og da sitter man fort med 120-130ms i lag. Æsj. 1 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Spill som bruker gamepads er typisk spill som krever god respons, og da er javascript i nettleseren ingen god idé, og streaming en ennå dårligere idé. Uansett så må driverstøtte være på plass i operativsystemet for at dette skal fungere i nettleseren. Windows krever som regel drivere, GNU/Linux har som regel det meste av driverstøtte innebygged men en del kontrollere er dårlig støttet. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Nok et tegn på begynnelsen på slutten for konsollene. Spilling fra nettskyen er fremtiden. Det å kunne sitte foran tv-en å fortsette å spille der man tidligere på dagen(f.eks.) avsluttet spillet på nettbrettet eller på en annen data/mottaker for den saks skyld er fremtiden. Sømløst og enkelt.Med tanke på hvor ekstremt mye lag man hadde fått av noe slikt er jeg ikke helt solgt. Ikke at konsoller egentlig har så lite input-lag de heller når de kjører 30 fps, men dette vil skape minst 5-6ms hver vei, spillene vil nok kjøre i 30 fps for å spare båndbredde, og da sitter man fort med 120-130ms i lag. Æsj. Nja, OnLive funker da helt supert hos meg med trådløs kontroller, og da streames spillet fra London... Uansett, jeg tror nok det google sikter seg inn mot her er HTML5 baserte spill, som vil si at før spillet starter laster du ned alle ressursene som trengs også spilles spillet lokalt. Eneste forskjellen egentlig fra lokal spilling blir at "harddisken ligger i skyen". Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Spill som bruker gamepads er typisk spill som krever god respons, og da er javascript i nettleseren ingen god idé, og streaming en ennå dårligere idé. Med V8 motoren til Chrome er Javascript ikke så fryktelig mye tregere enn Java og C#, som igjen er bare 2x-3x tregere enn C/C++. Dette er i motsettning til Python som er 20x-100x tregere enn C/C++... Dessuten blir jo alt av rendering tatt hånd om av nettleseren, så det som faktisk krever ytelse blir gjort av en motor skrevet i C/C++. Når Eve Online bruker Python til logikk og C/C++ til rendering motor, så skal nok HTML5 spill klare seg fint når skrevet i Javascript. Det er jo allerede laget en tech-demo av Quake 3 skrevet i HTML5 og javascript mener jeg å huske, og dette gikk helt fint. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Spill som bruker gamepads er typisk spill som krever god respons, og da er javascript i nettleseren ingen god idé, og streaming en ennå dårligere idé. Med V8 motoren til Chrome er Javascript ikke så fryktelig mye tregere enn Java og C#, som igjen er bare 2x-3x tregere enn C/C++. Dette er i motsettning til Python som er 20x-100x tregere enn C/C++... Dessuten blir jo alt av rendering tatt hånd om av nettleseren, så det som faktisk krever ytelse blir gjort av en motor skrevet i C/C++. Når Eve Online bruker Python til logikk og C/C++ til rendering motor, så skal nok HTML5 spill klare seg fint når skrevet i Javascript. Det er jo allerede laget en tech-demo av Quake 3 skrevet i HTML5 og javascript mener jeg å huske, og dette gikk helt fint. Jeg snakker ikke om grafikk, heller ikke om ytelse(hastighet), men om respons og tidsstyring. Dette er forøvrig et mareritt å få til i Java men det er en annen diskusjon. Lenke til kommentar
knutae Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Nok et tegn på begynnelsen på slutten for konsollene. Spilling fra nettskyen er fremtiden. Det å kunne sitte foran tv-en å fortsette å spille der man tidligere på dagen(f.eks.) avsluttet spillet på nettbrettet eller på en annen data/mottaker for den saks skyld er fremtiden. Sømløst og enkelt. Tja, nå er det en ny generasjon konsoller under utvikling. Er ingenting i veien for at de kan få bra støtte for spilling gjennom nettlesere, om konsollselskapene vil inn på dette markedet. Dessuten er det å lage et nettleser-spill som skalerer og ser bra ut både på nettbrett, PC og konsoll en stor utfordring. Personlig tror jeg det er rom for begge deler, og at browser-spill oftest tiltrekker andre typer spillere enn konsollspillere. Lenke til kommentar
kjelle392 Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Håper dette ikke fører til at Chrome blir "stor og stygg" og medfører at vi mister den fantastiske snerte og raske nettleseren vi har i dag. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Nok et tegn på begynnelsen på slutten for konsollene. Spilling fra nettskyen er fremtiden. Det å kunne sitte foran tv-en å fortsette å spille der man tidligere på dagen(f.eks.) avsluttet spillet på nettbrettet eller på en annen data/mottaker for den saks skyld er fremtiden. Sømløst og enkelt.Tja, nå er det en ny generasjon konsoller under utvikling. Er ingenting i veien for at de kan få bra støtte for spilling gjennom nettlesere, om konsollselskapene vil inn på dette markedet.Dessuten er det å lage et nettleser-spill som skalerer og ser bra ut både på nettbrett, PC og konsoll en stor utfordring. Personlig tror jeg det er rom for begge deler, og at browser-spill oftest tiltrekker andre typer spillere enn konsollspillere. Skal ikke se bort ifra at det blir siste generasjonen med konsoller slik vi kjenner de. Konsollene blir i større grad mediasentere enn spillkonsoller, og nettsky/nettleser-spilling vil bli den dominerende formen for spilling, og som nevnt tidligere fungere like godt på telefonen som på dataen. Lenke til kommentar
SirTerning Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Nok et tegn på begynnelsen på slutten for konsollene. Spilling fra nettskyen er fremtiden. Det å kunne sitte foran tv-en å fortsette å spille der man tidligere på dagen(f.eks.) avsluttet spillet på nettbrettet eller på en annen data/mottaker for den saks skyld er fremtiden. Sømløst og enkelt. OnLive er faktisk en konsoll, som også har en client på pc.. Lenke til kommentar
PitaPop Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 HTML5 er ennå milevis unna et egnet verktøy for å lage avanserte spill for nettlesere. Flash er fremdeles rådende og med sin nye 3D-renderer i Flashplayer 11, åpnes det for mange lovende spillopplevelser (et morsomt eksempel: La Carrera del Siglo). Chrome vil gjerne ha fortgang i HTML5-utvikling blant spillutviklere, men det har fortsatt store begrensninger, noe Adobe har forstått og satser derfor for fullt på å videreutvikle Flashplayeren for nett på pc. For mobil, derimot, er HTML5-spill et reelt alternativ, sammen Air 2.0 og "native" programmerte spill. Lenke til kommentar
0stepop Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Hvis det ikke er en del av HTML5 standarden, så er dette bare merkelig og lite sannsynlig å bli en suksess. Skal en kontroller bare mappe musinteraksjon, så er det en enkel sak allerede. Enklest vei blir da å lenke til xinput.dll på Windows. Bruker allerede Xbox360 kontrolleren som mus overalt i Win7 på denne måten. Kjekt å sitte i sofaen og spille spill som vanligvis krever for det meste bare mus Hva med Linux, OS X? Hva med hvilke kontrollere dette skal støtte, antall knapper, sticks, range for analog styring, konfigurasjon etc? Hva med hvordan spill skal utvikles, både mus/tastatur og kontroller? Skal disse spillene eksludere de som foretrekker en annen nettleser? Nei, det er mye å tenke på her gitt. Lykke til Google. Dessuten står det i artikkelen at de utvikler teknologien bak, ikke tjenesten. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Standarddriveren til Linux støtter +/-32767 på akser og selvsagt knapper. Så lenge noen har laget en profil for dette så skal de fleste joysticks fungere uten videre, men ikke alle distribusjoner har med driverne. Støtte for force feedback er svært variabelt, jeg har f.eks. ikke fått min Logitech Force 3D Pro til å fungere med force feedback. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå