Gå til innhold

1022 MB minne?

Veritas_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjører du to ram brikker eller en?

Har aldri hørt om at noen har mindre ram enn det de faktisk betaler for. Vet at noen ram brikker har mer (fra brikke til brikke faktisk), men aldri hørt om at noen har mindre.

Ta å kjør denne og be om en rapport:

Informasjonsside om hva du skal kjøre

Last ned morsomheten her

Dette skal gi deg nøyaktige tall, og gir en rekke andre nyttig info, som tempraturerer etc.

Lykket til

Lenke til kommentar

Jeeg vet ikke men hvis jeg skal få lov til å tippe så:

det er jo ikke alltid produsenten leverer like mye som de sier. og det vi tenker på som MB=1000 kb er jo egentlig 1024 KB,

f.eks ett program jeg har som heter "Aida32" sier at jeg har 255 MB ram. Det er jo faktisk feil det og, Kanskje hvis du bruker samme programmet, så ligger feilen der?

uannsett så sier Windows taskmanager at jeg har 261664KB minne 1024 blir det 255,53 MB..

Ergo har jeg tydeligvis ikke 256 MB RaM, (eller maskinen finner ikke alt iallefall)

kanskje det egentlig ikke er så uvanlig?, kanskje man mister en halv MB per. 256MB med RAM? Jeg hakke peil, men uansett merker du aldri de 2 manglende MB uansett :wink:

Lenke til kommentar
Det er helt vanlig med +- 1-2 MB.

:yes:

det er sånn på alle maskinene mine. er ikke helt nødt å vere f.eks 512 mb med minne.

Har betalt gode gryn for 1024 MB ikkje lusne 1022 :evil:

Men men :wink:

Har ikkje noe onboard engang så det e temlig utelukka ja :)

Lenke til kommentar

Det er installert 1024MB minne i denne maskinen også. Hvis jeg høyreklikker på min datamaskin og velger egenskaper står det at jeg har 1,00GB minne, i AIDA32 står det at jeg har 1022MB minne, mens i BIOS står det at jeg har 1024MB som er riktig.

Lenke til kommentar

Når jeg åpner kontrolpanel>system så står det at jeg har 1GB ram (sikkert rundet av). Under oppstarten så står det at jeg har 1048+ MB Ram.

Når jeg kun har 1 ram brikke i så viser den 524+ MB

Så det er vel helt hvordan de forskjellige programmene leser av ram'en. Husker ikke hva det stod i Aida

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...