Gå til innhold

Hjelp til Viftesetup

aiaiai1122

Anbefalte innlegg

Hei!

Per dags dato har jeg et kabinett av typen Fractal Design Define R3 Black Pearl (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648534) og trenger litt hjelp med hvordan jeg skal ha viftene mine, ettersom jeg er helt blank på hvor og hva som er best med vifteretninger og denslags.

Bruker et EVGA GTX 460 skjermkort, og har cpu vifte som blåser ut bak. Akkurat nå har jeg bare 2 vifter, en foran som blåser inn og en bak som blåser ut sammen med CPU vifta.

Har tenkt å gå til innkjøp av et par vifter til, og lurte derfor på hvilke vifter som er anbefalt og hva dere anbefalte av setup til disse (og de jeg har fra før)

Takker for alle svar :)

Endret av tomas5537
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Vi har R3 med 3.vifter installert (det holder for oss ) - Har i5 2500K m/Zalman CNPS10X Extreme ,1.stk AMD HD6950 DirectCU II , 1.stk HDD og 1.stk SSD)

Med en ekstra vifte bruk to i front (trekker inn) i tillegg til en bak (blåser ut).Slik har vi det.

I tillegg kan du ha en vifte i bunn som trekker inn luft , samt en eller to vifter i toppen av kaninettet som blåser ut.

Tror neppe du vil trenger mere en ekstra innsugs vifte foran + kanskje en i toppen.

Lenke til kommentar

Slik jeg har det nå så fyker temperaturen på skjermkortet mitt til værs når jeg spiller StarCraft II (det bikka faktisk rundt 90-100 i natt) - tror du det vil hjelpe nok å putte inn en vifte eller tre til?

Høres nå heller ut som dårlig kontakt mellom kjøler og skjermkort.

Du kan prøve å feste skruene på baksiden av skjermkortet ekstra bra ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...