Gnurk! Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Som vi alle vet så tror disse berømte kristne på himmellen og en hver som tror på jesus&gud skal komme dit, for jesus døde for deres synder. Derfra kommer uttrykket "han er et bedre sted nå", som absolutt er sant ifølge deres tro, han er tross alt i himmellen? Da er mitt spørsmål: hvorfor griner sanne kristne som påstår at de FAKTISK tror på dette i begravelser? Er dette av rent egoistiske grunnet, da de heller vil at personen skal lide på jorda enn å dra til paradis? Eller har de så lite tro på personen at de tror h*n ender opp i evig helvete? Lenke til kommentar
Mariannehegelind Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 tror nesten det er en menneskelig reaksjon på å ha mistet noen. kanskje det er litt sånn "Joda,du flytter til varme syden,men det er så kjipt for meg at jeg må felle noen tårer" Alle er vel egoistisk i en grad tror også at i det står i bibelen at "livet er dyrebart" og at de ser på det som en gave som blir tatt "altfor tidlig"? Men dette er bare teorier, jeg er ikke kristen! Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2011 Hmm interessante teorier, men det forklarer fortsatt ikke det at en prest sier "Det var så altfor ungt" og lignende, dette passer overhodet ikke inn i tanken om at en skal til evig paradis...(jeg ville dratt dit så tidlig som mulig). I tillegg syntes man det alltid er kjipt at noen reiser vekk, men man har vel ikke sørgeperiode for det om, man ser jo personen igjen? spesielt gjelder dette eldre folk... Lenke til kommentar
Mariannehegelind Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 hm..vet at katolikker ser på selvmord som en synd så grusom at du faktisk havner i helvete. vet at relgioner er imot abort, og noen er imot å blodoverførsel. Jeg tror at kristendommen hr mye av "respekt for livet" i seg,neish,nå kommer jeg ikke på flere argumenter altså! tror at døden føles likt for alle uansett hva du tror på.. For man kan tolke din teori at en ateist hadde vært helt utrøstelig hvis noen dør,for den personen får jo ALDRI sjangsen til å leve igjen Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2011 hm..vet at katolikker ser på selvmord som en synd så grusom at du faktisk havner i helvete. vet at relgioner er imot abort, og noen er imot å blodoverførsel. Jeg tror at kristendommen hr mye av "respekt for livet" i seg,neish,nå kommer jeg ikke på flere argumenter altså! tror at døden føles likt for alle uansett hva du tror på.. For man kan tolke din teori at en ateist hadde vært helt utrøstelig hvis noen dør,for den personen får jo ALDRI sjangsen til å leve igjen Tror ikke på noe overnaturlig personlig, vil ikke si jeg er utrøstelig, men blir ganske trist ja :0 Dette handler ikke om respekt for livet dog, det handler om hva som skjer "hvis". Abort&selvmord går på å ta liv, dette handler om følelsene rundt når et liv er gått bort. Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Katolikker mener at gud har en plan og tror på skjebnen. Protestanter mener også at gud har en plan, men at planen ikke er så detaljert, og den protestantiske doktrinen tror ikke på skjebnen. Men som det hintes til øverst, så burde man jo være glad for at folk er i paradis. Derfor gjorde også de religiøse det sjakktrekket å gjøre selvmord syndig, og noe som fører til helvete. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Alle som mister noen som står de nært vil føle sorg, dette er bare naturlig og har ingenting med gudetro å gjøre. Så kan man jo godt diskutere om sorg er en egoistisk ting, faktisk ett ganske interessant tema. Kristne mennesker vil også trøste seg selv med at den de har mistet har det godt i himlen osv, og dette kan nok faktisk hjelpe på bearbeiding av sorgen. De fleste kristne gleder seg nok ikke til å dø, noe som er litt rart, iogmed at alt skal bli så bra når den tid kommer. Jeg vet ikke om det er fordi de er svake i trua, eller om de rett og slett er usikre på om de havner i himlen. Guden deres er egentlig ganske så tvetydig, umulig å si hva h*n egentlig mener, og umulig å i det hele tatt vite at det er denne guden som er den rette. Jeg hadde driti på meg på dødsleiet dersom jeg var kristen, da hadde tankene surra rundt skal jeg si deg. "har jeg bedt om tilgivelse for alle feil?" "Vet gud at jeg tror på h*n?" "Har jeg tolket budskapene riktig? "Evig trompetklang og englevinger, eller evig BBQ fest hvor jeg er hovedrett?" Jeg er ganske så glad for at mine foreldre aldri har hjernevasket meg, og at de fleste i klassen brukte kristendomstimene til tull og fjas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå