Tjohei Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Tenker på å oppgradere og har sett meg ut A7N8X som en mulig kandidat, av følgende grunner: Passiv kjøling av northbridge, festehull til min PAL8045, cpu overheating protection, dilldall features og pris. Men jeg har noen spørsmål: 1. Hva er forskjellen på deluxe og ikke? 2. 400MHz FSB, er det noe prosessorer som har det da? 3. Dual channel minne, står ikke noe om det når jeg ser på minnebrikker rundt omkring i webshoppene. Er det standard eller har det ikke kommet enda? 4. Vil egentlig PAL8045'en min passe? 5. Hvilken prosessor og minne vil dere anbefale? Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Tenker på å oppgradere og har sett meg ut A7N8X som en mulig kandidat, av følgende grunner: Passiv kjøling av northbridge, festehull til min PAL8045, cpu overheating protection, dilldall features og pris. Men jeg har noen spørsmål: 1. Hva er forskjellen på deluxe og ikke? 2. 400MHz FSB, er det noe prosessorer som har det da? 3. Dual channel minne, står ikke noe om det når jeg ser på minnebrikker rundt omkring i webshoppene. Er det standard eller har det ikke kommet enda? 4. Vil egentlig PAL8045'en min passe? 5. Hvilken prosessor og minne vil dere anbefale? jeg kan ikke svare på alt her, men deluxe utgaven har støtte for noen flere ting, jeg husker ikke de tingene i hodet, men jeg husker at du burde kjøpe den fremfor den andre men jeg ville mye heller gått for et abit nf7-s 2.0 og det med 400MHz fsb, det har noe med minnet og gjøre, hvor raskt minne du kan ha. 400MHz er foreløpig det raskeste for socket A pcr "tror jeg?" Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 400MHz FSB, er det noe prosessorer som har det da? AMD XP3200+ Barton har 400 MHz FSB. Hvilket minne vi anbefaler? 2x TwinMOS PC3200 256 (eller 512) MB CL2.5 m/Winbond. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 AMD XP3200+ Barton har 400 MHz FSB. Hvilket minne vi anbefaler? 2x TwinMOS PC3200 256 (eller 512) MB CL2.5 m/Winbond. Hey, takk for info. Det minnet, er det dual channel? Og hva er Winbond, egentlig? Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Noen av deluxe goodisene er vel 2xlan og s-ata + mer stuff. (correct me if i'm wrong) Den eneste 400MHz FSB cpu'en jeg vet om til socket a er xp3200+, men den koster jo flesk og er etter min mening ikke verdt pengene. Jeg ville gått for en xp2500+ til under tusenlappen og enkelt klokket den opp til en xp3200+. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Noen av deluxe goodisene er vel 2xlan og s-ata + mer stuff. (correct me if i'm wrong)Den eneste 400MHz FSB cpu'en jeg vet om til socket a er xp3200+, men den koster jo flesk og er etter min mening ikke verdt pengene. Jeg ville gått for en xp2500+ til under tusenlappen og enkelt klokket den opp til en xp3200+. jepp. korrekt. og jeg vil også anbefale XP2500+. godt kjøp. Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Hei I linkene nedenfor finner du forskjellene mellom disse kortene ASUS A7N8X ASUS A7N8X Deluxe Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 Ja, jeg ser at ikke-deluxe utgaven ikke har Firewire, så da blir det deluxe. Men hva med minne? Jeg er ikke inni det der med dual channel og Winbond og sånt? Could someone please enlighten me? 8) Og xp2500+ blir det nok. Knallkjøp ser det ut til. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Ja, jeg ser at ikke-deluxe utgaven ikke har Firewire, så da blir det deluxe. Men hva med minne? Jeg er ikke inni det der med dual channel og Winbond og sånt? Could someone please enlighten me? 8) dual channel kan du kjøre når du har to like brikker som står i slot 1 og 3 eller slot 2 og 3. winbond er produsenten for chippene på minnebrikkene Twinmos bruker. chippene fra winbond har vist seg å vere overklokkings vennlige. kjapt eller hva? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Og xp2500+ blir det nok. Knallkjøp ser det ut til. knallkjøp ja! grattis da! :wink: Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 dual channel kan du kjøre når du har to like brikker som står i slot 1 og 3 eller slot 2 og 3. Aha... Det er derfor minnebrikker selges i par... :oops: Så det fins altså ikke dual channel minnebrikker, det er bare noe man setter opp i bios eller.no? kjapt eller hva? Simpelten utrolig! :wink: Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Tipper du blir fornøyd med dette kortet, Så lange det er Rev 2.0 (det eneste som er å få tak i nå om dagen) så funker alt perfakt, i riktig Asus stil. Kortet har alt du trenger, og av beste kvalitet. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 dual channel kan du kjøre når du har to like brikker som står i slot 1 og 3 eller slot 2 og 3. Aha... Det er derfor minnebrikker selges i par... :oops: Så det fins altså ikke dual channel minnebrikker, det er bare noe man setter opp i bios eller.no? bare sett minnebrikkene opp i nevnt system og da skal maskinen automatisk gjennkjenne det som dual. det står i oppstart om det er "single" eller "dual". Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 Takker for svar, alle sammen. Nå er jeg en opplyst person. 8) Eneste jeg lurer på da er om jeg kan bruke min Alpha PAL8045 kjøler på kortet? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Takker for svar, alle sammen. Nå er jeg en opplyst person. 8) Eneste jeg lurer på da er om jeg kan bruke min Alpha PAL8045 kjøler på kortet? vet ikke om den passer 100%, men jeg vil tro det. sitter og ser inn vinduet på pcen nå, og kan bekrefte at det fire hull rundt socketen. det er forresten der vannkjølingsblokken min er festet, så da kan jeg også bekrefte at hulle fungerer :wink: Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 men for å vere sikker kan du jo sende en mail til de du kjøpte den hos og spørre. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 Du svare jo så fort at man skulle nesten tro at du er en liten bot som svarer automatisk på innleggene mine... :wink: Ja, jeg får heller gjøre det. Takk for all hjelp. :smile: Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Du svare jo så fort at man skulle nesten tro at du er en liten bot som svarer automatisk på innleggene mine... :wink: Ja, jeg får heller gjøre det. Takk for all hjelp. :smile: hehe. har ferie Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Alpha pal'n din passer. det kan jeg nesten lve deg, waterchillen passer jo på våre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå