Thitorkin Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Hvorfor kan ikke en på høyresiden vere ateist? Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Tror ikke det er det den som lagde bildet prøver å si, men bare på hvilke side de fleste med de forskjellige meningene osv. er. At de fleste religiøse er på høyresiden vil jeg tro er sant? Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 I mange vestlige land har man hatt den - etter min mening uheldige - utviklingen at den sekulære, ateistiske agendaen er monopolisert av venstresiden, mens høyresiden verner om etablerte verdier som er rotfestet i religion. Vi ser det tydeligst i USA, men også i Sør-Europa er dette en trend, jmf. f.eks. partiet som vant valget i Spania nylig. Jeg er veldig glad for at vi ikke har hatt en slik utvikling i Norge, hvor høyresiden i større grad er liberalistisk i ordets rette forstand, uten å ha irrasjonelle unntak når det kommer til f.eks. abort eller homofili. Tvert imot er det heller venstresiden i norsk politikk som fronter en autoritær forbudslinje med utgangspunkt i etablert moral, mens høyresiden vil være garantist for individuell valgfrihet. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Hvorfor? Fordi dette ser ut som en grafisk framstilling av en spørreundersøkelse samt generelle ideologiske trekk (?) og representerer åpenbart USA, hvor høyresiden i stor grad består av religiøse. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Egentlig så eksisterer ikke noen høyre og venstreside,men dette er noe som politikerne i dag spiller på i den hensikt å skape splittelse i folket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå