dorffy Skrevet 1. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2011 Jeg kjører for tiden et radeon 6950 i min stasjonære pc, men vil gjerne ha inn et gtx 285 i tillegg. Dette fordi jeg har utviklet programvare som kjører under CUDA. Det jeg da lurer på er om kortene vil ta skade av å stå i pci-e porten uten noe mer strøm tilkoblet (bytter strømkabel etter hvilket kort jeg vil benytte). Det ser ut til å fungere fint, da det kortet som mangler strøm ikke kommer opp i det hele tatt. Radeon-kortet kjører derimot viften selv om den eksterne strømmen er frakoblet, noe gtx 285-kortet ikke gjør.. Noen som har innspill? Hele poenget med dette er å slippe å dra kortene helt ut av pc'n for hver gang jeg vil bytte. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2011 Høres ut som en særdeles dum idé: Du får kjøleproblemer for øverste kort. Grafikkort er ikke laget for å være inne i en maskin uten strøm tilkoblet. Hadde jeg vært deg hadde jeg returnert 6950 og skaffet meg et 560 Ti. Lenke til kommentar
dorffy Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. desember 2011 Jeg får heller ta det ubrukte kortet ut fysisk. 560 Ti blir ikke et fullgodt alternativ da jeg benytter en Apple Cinema Display 27" som behøver mini-displayport (noe de færreste 560Ti har). I tillegg har jeg ikke sett et 560 Ti med 2GB minne, noe som blir en nødvendighet når man kjører 2560x1440 på spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå