AnonymDiskusjon Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Hei, Da sliter jeg med min første forstoppelse, lurer på om det kom av 3nakke koteletter her om dagen. Spiser ikke alt for mye om dagen, men drikker hauger av vann og saft. Uansett, nå sliter jeg men avføringen min, noe som er et intimt og ekkelt emne. Så det hele endte opp med at jeg nå har en diger klump, som er så hard og stor at jeg ikke har mulighet til å få presset den ut. Den er så tørr at jeg ikke har mulighet til å gjøre noe med den. Denne situasjonen startet for 2 dager siden og har enda ikke fått bæsjet. Derfor kommer jeg hit som anonym og lurer på, hva skal jeg gjøre?! Tarmene fyller seg opp og jeg begynner å få vondt i magen også, hva kan jeg drikke eventuelt hva slags piller kan jeg kjøpe for å løse opp denne store klumpen?? Vann drikker jeg rikelig av fra før, minimum 2liter hver dag + andre drikker oppå det igjen. Spiser også rikelig med brød og diverse middager. Føler dette haster litt, da jeg ikke kan vente så mye lengre. Og magen starter og gjøre vondt, har søkt litt etter hva jeg kan gjøre. Men i de fleste sakene så er det bare hard bæsj som er vanskeligere å bæsje ut, ikke en som er umulig å bæsje ut. Help...!!! Postet av anonym: 11deea8c17827ef6fea5fb739d25aa03 Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Kontakt fastlege og få tak i noe avføringsmiddel. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 ts. Har ikke noe fastlege her jeg bor nå, studerer og har lite med penger. Reiser hjem om 2uker, så om det finnes noe annet som kan kjøpes uten å gå til lege hadde vært fint. Betale for legetime + medikamenter oppå leie+strøm+mobil+andre utgifter nå frister svært lite. Fastlege hadde jeg ringt om jeg hadde hatt mulighet til dette, sekretæren hos legen er vell ikke til stor hjelp om jeg ringer og spør om råd heller? Avføringsmiddel, vil dette isåfall hjelpe meg? Og jeg har forstått at det er veldig mange forskjellige typer, tror denne må løses opp for å få den ut... Postet av anonym: 6d711926292d746c510610c9156121da Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Om du drar til fastlege eller en annen er irrelevant, egenandelen er den samme uansett. Og du må prate med lege for å få avføringsmiddel. Godt mulig du kan ringe til fastlegen din, og ta en prat over telefonen. Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 (endret) Du trenger ikke ringe fastlegen nå når det er en akutt situasjon og ikke et langvarig problem. Dra på apoteket og kjøp microlax. Det er en liten tube som du sprøyter opp i endetarmen, så skal du knipe igjen noen minutter. Den løser da opp den avføringen som er der. Funker effektivt og raskt. Edit: Dette er reseptfritt, derfor trenger du ikke ringe lege i det hele tatt. Endret 1. desember 2011 av Heidi 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå