Gå til innhold

Parabol: Bestemme sjøl (før)?

Anbefalte innlegg

Det, eh.. ang. parabol kan du si. Nå ser jeg det med parabol er noe Canal digital. Men billigere enn kabel tv iallefall? (190 et eller annet, vet ikke om jeg var helt med der)

Men saken er den nå her, at Get skal legge på prisen etter nyttår. Og nå har jeg sittet på vent et halvt års tid og tenkt si opp kabel tv, fordi det blir alt for mye tv (jfr

tråden litt lenger nede "Billigste løsning"..etc)

Men det som var her nå, er dette med tanke på senere litt på sikt. (riks tv midla og det der..) men det blir ikke aktuelt som standard vanlig, fordi prisen hos Get er greiere på den måten. Men pakken er for stor (mens minipakke (riks tv) er ikke samsvarlig og gangbar).

Ikke det at det ikke kan være greit (og vi skal se litt) med Usb dingsen og Nrk greit nok.

Men det som er tanken på sikt her nå, er det med parabol og hva det kan være ulikt forskjellig. Det er da med tanke på diverse arrangementer som kommer senere osv.

Det jeg mener er at det er alltid sånne små paraboler og gjerne flere hoder og det der på alle vegger nå. Og er det alltid "canal digital" nå?

For jeg mener før (på 80 tallet iallefall, og kanskje senere også) så så det ut til å være mer fritt forskjellig alt mulig med parabol. Motorantenner, svære atenner, og at man kunne velge alt mulig forskjellige satelitter å ta inn mer sånn man ville.

Er der sånne system nå, at man kan anskaffe helt egen parabol og bare velge mer sånn i hytt og vær selv, eller er det bare sånn standard bundet greie med en sånn liten tallerken og Canal digital og så ferdig med det liksom? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal man se norske kanaler (NRK) så kan du velge CD eller Viasat. Disse har hver sin satelittposisjon. Her får man da hele pakken med kanaler på en og samme posisjon.

Men det finnes jo mange andre satelittposisjoner, med utenlandske kanaler. Før i tiden var det visse interessante kanaler som var spredd på flere satelitter, så da måtte man ha motor (hodene var veldig dyre, så man nøyde seg med ett).

Den tekniske utviklingen har gitt oss mange flere kanaler på hver posisjon, dermed er det ikke lenger så interessant med motor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...