Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Hva må man trykke for å komme inn i bios recovery?

Anbefalte innlegg

Hei, skulle oppdatere biosen på Dell Vostro 1520en min, dette endte med at den hang seg.

Prøvde å restarte maskinen, men når den starta igjen kom jeg bare til en svart skjerm, ingen POST eller noe. Er det noe måte å fikse dette på?

EDIT: Fant ut hvordan man kan fikse det, men trenger litt hjelp, man trenger å extracte en hdr fil fra bios fila. Dette kan bare gjøres fra windows, og jeg sitter på en mac.

Hvis noen kunne lastet ned den filen her.

og fulgt de her:

1.) Firstly download from the DELLs website the latest version of your BIOS, for me this was 1400_A09.exe, then copy it to C:\

2.) Open a Windows (MSDOS) command prompt, and type (replacing the name of my bios file with yours) 1400_a09.exe -writehdrfile Now you will find the file “1400_a09.hdr” @ C:\ on your PC.

og lasta opp hdr fila her igjen hadde jeg vært evig takknemlig.

EDIT2: Nå har jeg fått til dette også, nå mangler jeg bare å få en keycombo til å få vostroen i recovery modus, prøvd fn+f,fn+b,win+b,end,fn+esc.

Endret av ReGaiN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hej, jag heter Emma och arbetar på Dell. Det var jag som mailade dig och rekommenderade dig att ringa vår tekniska support. Som privatkund har du i Norge fem års konsumenträtt, så även om din garanti är slut finns det fortfarande möjlighet att få hjälp. Du kan även prova att göra en s.k power drain, dvs. ta ut batteriet och AC-adaptern. Tryck därefter på startknappen i ca. 20 sekunder, så kan det vara så att datorn startar igen. Gör den inte det kan det vara något fel på moderkortet och då är det endast vår support som kan hjälpa dig. Vi har även en support för utanför-garanti-ärendet där du kan få ett kostnadsförslag.

Med vänliga hälsningar,

Emma Croona

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...