Arne Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Bedre investeringer enn BSU ja... 4000 i skattelette bare for å spare 20 000 til 4% rente er jo ikke så mye det da. Det er penger rett INN vinduet. Det hadde jo vært veldig interessant å få høre hva han mente var en god investering da. Føler det blir litt mye vissvass og litt lite håndfaste investeringstips her. Domenenavnet tilhører et marketingselskap. Forøvrig er dette et enkeltmannsforetak, hvis innehaver iflg proff.no er født i 1968. Lurer på hvor det med "før jeg er 35" kommer inn i bildet da. Endret 7. desember 2011 av Arne 3 Lenke til kommentar
Fezzy1 Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Bedre investeringer enn BSU ja... 4000 i skattelette bare for å spare 20 000 til 4% rente er jo ikke så mye det da. Det er penger rett INN vinduet. Det hadde jo vært veldig interessant å få høre hva han mente var en god investering da. Føler det blir litt mye vissvass og litt lite håndfaste investeringstips her. Domenenavnet tilhører et marketingselskap. Forøvrig er dette et enkeltmannsforetak, hvis innehaver iflg proff.no er født i 1968. Lurer på hvor det med "før jeg er 35" kommer inn i bildet da. Da står det feil Jeg heter Tor Gunnar Karlsen og er 23 år Lenke til kommentar
Fezzy1 Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Investeringsmulighet.no: Hvorfor skulle det være lurt å flytte pengene rundt hele tiden? Og har du noen forslag til investeringsobjekter da, siden det meste annet er å hive penger ut vinduet? Hehe, hvis du setter brikkene litt sammen så kanskje du ser tegninga. Ivesteringsmulighet.no har en så ikke veldig godt skjult agenda der han selv vil at du selvsagt tar kontakt for å høre hvilke investeringer han snakker om. I en annen tråd nevner han at det finnes bedre investeringer enn BSU... hahaha sier jeg bare. Nevner aldri noe om hvilke investeringer det er snakk om. Han vil selvsagt at du tar kontakt så han kan prate deg rundt for han kan selvsagt ikke reklamere for sin bedrift åpent i en tråd. Hvis det er så enkelt å skaffe penger skjønner jeg IKKE hvorfor han må prøve å skaffe penger fra medlemmer i ett forum. Det som er målet mitt er å åpne øynene til mennesker i dette landet. Mine investeringer er en privatsak som ikke er interessant å diskutere. Spørsmålet er hva alle andre bør investere i for å få friheten sin. Etter min mening er ikke 40 år med jobbing for andre en god ide. Så mange som mulig bør investere i seg selv, utdanne dere selv, få økonomisk forståelse, forstå hvordan penger fungerer. Bygg fremtiden. Alle her på forumet kan få friheten sin, hvis de ønsker å lære hvordan. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Så mange som mulig bør investere i seg selv, utdanne dere selv, få økonomisk forståelse, forstå hvordan penger fungerer. Bygg fremtiden. Alle her på forumet kan få friheten sin, hvis de ønsker å lære hvordan. Da kan du jo starte med å forklare oss "hvordan penger fungerer".. Enlighten us, o wise one! 2 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Euklid: Kan jeg få spørre hvor du er sivøk fra? NHH. Jeg er enig med mulighetspredikanten i én forstand: en bør ikke uten videre ta for gitt at 40 timer i uken i 40 år er den rett løsning, uansett hva de fleste holder seg med. Penger er til for å oppfylle våre mål, om det betyr å kjøre stor bil, sykle Afrika på langs eller gi barna en oppvekst i økonomisk trygghet får være opp til enhver. Skatte- og pensjonssystemene er lagt opp så det ofte lønner seg å rette seg inn mot «standardmodellen» (skattefradrag for gjeldsrenter er f.eks. et kjempesubsidie på fravær av mobilitet), så får man vurdere om merkostnaden ved å avvike er større enn gledene en får av å legge opp ting annerledes. 1 Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Helt sant. Folk er forskjellige. Noen ønsker å sove godt om natten, mens andre trenger mer spenning. Kanskje målet vil være en gylden middelvei? -B 1 Lenke til kommentar
Arne Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Not bad. Uansett, det hele virker litt diffust for meg. Selv om jeg ikke ber deg om å komme med noe informasjon om hva du har investert i privat, så kan det jo være en god ide (for din egen troverdighet) å gi noe litt mer konkrete tips til hva som kan være gode investeringer basert på din tankegang. Men jeg er ikke villig til å betale for det altså! Lenke til kommentar
hean Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Det som er målet mitt er å åpne øynene til mennesker i dette landet. Mine investeringer er en privatsak som ikke er interessant å diskutere. Spørsmålet er hva alle andre bør investere i for å få friheten sin. Etter min mening er ikke 40 år med jobbing for andre en god ide. Så mange som mulig bør investere i seg selv, utdanne dere selv, få økonomisk forståelse, forstå hvordan penger fungerer. Bygg fremtiden. Alle her på forumet kan få friheten sin, hvis de ønsker å lære hvordan. Nei, det er ikke det som er målet ditt og det vet du selv. Hadde målet ditt vært å åpne øynene til folk hadde du fortalt mye mer om dine metoder. Det trenger ikke å være så på detaljnivå at vi trenger å hvite hvert enkelt selskap du investerer i til enhver tid. Skal du åpne øynene til folk må du ha noe de kan se på også men det holder du så klart hemmelig siden det ikke er lov å markedsføre noe på dette forumet. Men med fult navn og domene som visningsnavn prøve du så godt du kan. Lenke til kommentar
Fezzy1 Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Så mange som mulig bør investere i seg selv, utdanne dere selv, få økonomisk forståelse, forstå hvordan penger fungerer. Bygg fremtiden. Alle her på forumet kan få friheten sin, hvis de ønsker å lære hvordan. Da kan du jo starte med å forklare oss "hvordan penger fungerer".. Enlighten us, o wise one! Hvorfor skal jeg forklare deg hvordan penger fungerer? Det er ditt ansvar å lære deg hvordan. Uansett jeg foretrekker å kalle det du mener er penger for valuta. Fordi penger er noe som har reell verdi, valuta har ingen reel verdi i seg selv, bortsett fra neste personen som er villig til å ta imot valutaen din for sin vare. Alt blir bygget opp av tillit til et lands valuta. Papirvalutanene du har i lommeboken din er papir med blekk på. Det koster Norges bank like mye å produsere en femtilapp som det gjør å trykke en tusenlapp. På grunn av oljen vår som vi selger, i stedet for å bygge opp landet vårt med, trenger ikke Norges Bank å trykke riktig så mye valuta som andre land. Derfor har Norge en lav inflasjon i forhold til andre land. Det er forholdsvis lite NOK i omløp, men oljen vår selger vi i DOLLAR, hadde vi solgt oljen vår i NOK hadde vi hatt en mye høyere inflasjon i landet fordi det ville vært mer NOK i omløp som jakter flere produkter og tjenester. NOK er ikke penger. NOK er en valuta som er et lovpålagt betalingsmiddel i dette landet uten egenverdi bortsett fra tilliten den har. Internasjonalt sett er NOK og CAD (kanadiske dollaren) de to mest populære valutaene og investere i for øyeblikket. For internasjonale investorer er det gode nyheter at NOK er en sterk valuta. For oss i Norge er det dårlige nyheter fordi varer blir dyrere og renter på innskudd blir dårligere fordi Norges Bank må etterhvert trykke mer NOK for å redusere verdien av NOK for at norske bedrifter skal kunne eksportere varene sine. En ting til som gjør at valuta ikke er penger er noe som heter "Fractional Reserve Banking". Det betyr at banken kan låne ut inntil 90%... (tror det er 90%, uansett en sum er det, så i bunn og grunn har det ikke noe å si hvor mye det er, det som teller er at dette foregår)... av et innskudd du gjør i en bank. Hvis du setter inn 10000 kroner på en konto så blir pengene dine stående, men banken kan da låne 9000 kroner av Norges bank. Disse pengene trykker Norges bank ut av løse luften. Når banken får 9000 kroner av Norges Bank så kan de låne ut 90% av 9000kr som er 8100kr og sånn fortsetter det hele veien ned. Det betyr at hvis folk mister tilliten til NOK og alle går til banken samtidig for å ta ut "pengene" sine så vil det ikke være nok "penger" til alle. Da er det bra at staten har noe som heter statens sikringsfond som ihvertfall garanterer inntil 2 millioner av de verdiløse "pengene" dine. Lenke til kommentar
hean Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Hvorfor skal jeg forklare deg hvordan penger fungerer? Det er ditt ansvar å lære deg hvordan. Vet hvordan det fungerer, og jeg driter i om noen prøver å forklare meg om det også. Det som bryr meg er en person som hele tiden kommer meg påstander og vage nesten religiøse setninger (invistere i seg selv) og det helt i det løse uten noe som tyder på at du snakker sant. Ville du virkelig åpne øynene på folk hadde du ikke bare sagt "det finnes bedre investeringsmuligheter" da hadde du faktisk fortalt noe om det. Dette er rett og slett skjult markedsføring og sånt liker jeg IKKE! Endret 7. desember 2011 av Nasciboy 1 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Tusen takk, jeg trengte en god latter.. Nå er jeg samfunnsøkonom, så jeg har brukt noen år på å lære meg blant annet "hvordan penger fungerer" og det du sier er omtrent på kreasjonisme-nivå.. 5 Lenke til kommentar
Fezzy1 Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Det som er målet mitt er å åpne øynene til mennesker i dette landet. Mine investeringer er en privatsak som ikke er interessant å diskutere. Spørsmålet er hva alle andre bør investere i for å få friheten sin. Etter min mening er ikke 40 år med jobbing for andre en god ide. Så mange som mulig bør investere i seg selv, utdanne dere selv, få økonomisk forståelse, forstå hvordan penger fungerer. Bygg fremtiden. Alle her på forumet kan få friheten sin, hvis de ønsker å lære hvordan. Nei, det er ikke det som er målet ditt og det vet du selv. Hadde målet ditt vært å åpne øynene til folk hadde du fortalt mye mer om dine metoder. Det trenger ikke å være så på detaljnivå at vi trenger å hvite hvert enkelt selskap du investerer i til enhver tid. Skal du åpne øynene til folk må du ha noe de kan se på også men det holder du så klart hemmelig siden det ikke er lov å markedsføre noe på dette forumet. Men med fult navn og domene som visningsnavn prøve du så godt du kan. Man bygger forretninger til å skaffe seg inntekt som man investerer i passive inntektskilder. Invester i egne forretninger som du bygger opp selv, internasjonale oljeborer (ikke aksjer) som gir passive inntekter og internasjonale gruveselskaper samt andre aksjer som gir utbytte. Lenke til kommentar
hean Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Tusen takk, jeg trengte en god latter.. Nå er jeg samfunnsøkonom, så jeg har brukt noen år på å lære meg blant annet "hvordan penger fungerer" og det du sier er omtrent på kreasjonisme-nivå.. I følge inv...no hjelper det ikke å gå på skole men man må lære selv å gå på kurs noen kvelder i uka, det er da man blir virkelig flink. Å gå årsvis på skole med en solid utdanning uten oppstykket og begrenset kunnskap hjelper visst ikke 1 Lenke til kommentar
Fezzy1 Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Hvorfor skal jeg forklare deg hvordan penger fungerer? Det er ditt ansvar å lære deg hvordan. Det som bryr meg er en person som hele tiden kommer meg påstander og vage nesten religiøse setninger (invistere i seg selv) og det helt i det løse uten noe som tyder på at du snakker sant. Dette er rett og slett skjult markedsføring og sånt liker jeg IKKE! Du bør investere i deg selv. Du forstår ikke hva jeg mener med det. Det har ingenting med religion å gjøre. Det jeg mener med å investere i seg selv er et annet ord for å lære mer om seg selv. Personlig utvikling er en stor trend internasjonalt, kanskje ikke så stor i Norge. Grunnen til dette er at vi har det greit nok som vi har det her i landet så vi tror vi ikke trenger det. Å investere i seg selv er noe alle bør gjøre. Da får man lettere oppnådd drømmene sine fordi man kan se klarere hva drømmene dine egentlig er. I dagens samfunn blir vi hjernevasket til å tro at å leve 33/33/33 er drømmen vår (sove/jobbe/fri).. Dette er ikke frihet dette er å sørge for at andre får oppnådd sine drømmer. Jeg er fullt klar over at dere synes at det jeg skriver er latterlig. Men hvis dere hadde brukt et par minutter å tenkt igjennom de3t jeg skriver, ihvertfall i dette innlegget, så vil dere se at det er om ikke mye, så ihvertfall litt fornuft i det?? Eller? Ønsker dere ikke å bestemme mer over deres eget liv? Synes dere det er morro å stå opp klokken 6/7/8/9 hver eneste morgen? Tusen takk, jeg trengte en god latter.. Nå er jeg samfunnsøkonom, så jeg har brukt noen år på å lære meg blant annet "hvordan penger fungerer" og det du sier er omtrent på kreasjonisme-nivå.. I følge inv...no hjelper det ikke å gå på skole men man må lære selv å gå på kurs noen kvelder i uka, det er da man blir virkelig flink. Å gå årsvis på skole med en solid utdanning uten oppstykket og begrenset kunnskap hjelper visst ikke Jo absolutt. Men det som er problemet er at man ikke lærer noen ting om personlig økonomi på skolen. Derfor må man ta ansvar for sin egen økonomiske utdannelse. De som ikke gjør det er dem som jobber 40 timer i uken i 40 år. Endret 7. desember 2011 av Investeringsmulighet.no Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Jo absolutt. Men det som er problemet er at man ikke lærer noen ting om personlig økonomi på skolen. Derfor må man ta ansvar for sin egen økonomiske utdannelse. Vanlig sunn fornuft holder lenge. Investering i eiendom 100% i 93-94 var ikke så dumt valg - fornuften sa at det var lurt. Det uten noe skole på økonomi. Lenke til kommentar
Fezzy1 Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Investering i eiendom på 60-70 tallet (og 93-94 som du skriver, jeg vet ingen ting om det) var noe alle gjorde. Derfor ble det fornuftig. Alle gjordet det naboen holdt på med (hvis de hadde pengene til det) Fortiden har ingen ting med dagens samfunn å gjøre.. Det har alltid vært en risiko forbundet med å investere i eiendom for kapitalgevinster. Investerer man for passive inntekter er man garantert inntekt selv om markedet går dårlig, mens investerer man for kapitalgevinst gambler man på at et marked alltid skal gå oppover. Hva er sunn fornuft i dag? Jobbe hardt og spare valuta, som taper kjøpekraften sin årlig, til du blir pensjonist eller følge drømmene sine? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Jeg kan ikke se hvordan disse passive inntektene er noe sikrere. Dessuten virker det som du bare gjør antagelser. Du fraråder blant annet folk til å å kjøpe bolig etter de har studert og fått jobb, vel, det er mennesker langt mer suksessrike enn deg som mener noe annet.. Endret 7. desember 2011 av MrLG Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Investering i eiendom på 60-70 tallet (og 93-94 som du skriver, jeg vet ingen ting om det) var noe alle gjorde. Derfor ble det fornuftig. Alle gjordet det naboen holdt på med (hvis de hadde pengene til det) Tull. Ingen jeg kjente gjorde det. Hva markedet gjorde er for meg likegyldig, for jeg hadde ikke innsikt i det. Jeg gjorde det for jeg så mulighetene og så og si var 0 risiko(i og med at prisene ikke hadde mulighet til å gå særlig mye mer ned) og med store muligheter for god avkasting - derfor ble det fornuftig for meg, og det stemte. Fortiden har ingen ting med dagens samfunn å gjøre.. Selvfølgelig har det det - samme fornuft kan brukes også idag. Spare til man er pensjonist? Kjenner folk som har flere mill i kapital og bare har deltidsjobb og tjener lite og der de aldri har investert i noe som helst(foruten egen bolig, som er nedbetalt) (heller ikke arvet) og de er rett over 40 år. Så kjenner jeg også folk(bedre inntekt og full jobb) som har investert og har egentlig god peiling og har også brukt hjelp fra slike firma som du representerer og de sitter med langt mindre igjen. Selvfølgelig kan man tjene mye ved å gjøre rette grep, men så svart hvitt og tror drømmen kun kan realiseres på en måte er nok et tunnelsyn du har. Det stemmer ikke med realitetene. Endret 7. desember 2011 av kandasa 3 Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 33/33/33, skal si du har planer om å leve lenge. Langsiktige investeringer altså? Lenke til kommentar
Daddlemannen Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 (endret) Er du en god investor så flytter du pengene dine hele tiden mellom investeringer. Dessuten: hva faen? Du trenger å lære mer om finansiell utdannelse hvis du ikke forsto hva jeg skrev. Jeg kjenner til «Rich Dad, Poor dad» og konseptet inneholder mye bra, men på en enkel og fordummende måte. Har sett seminarer hvor folk blir oppfordret til å makse ut kredittkort for å kjøpe videre kurser (minner meg om scientologi). Alt sammen kan oppsummeres i noen ganske få setninger: Penger er gjeld. Penger taper kjøpekraft. Bruk gjeld til å skaffe eiendeler som gir passive inntekter. Her presses ofte boliger frem som investeringsobjekt. Dette er gjengangeren i alle seminarene og kursene, og forstår du de tingene, så er det lite de kursene har å by på. Problemet er at folk flest ikke har kredittverdigheten som kreves for å kjøpe alle disse eiendelene. Og særlig ikke etter at de har brukt alt av egenkapital og makset ut samtlige kredittkort på kurser som repeterer det samme om og om igjen. Man blir ikke rik av å spille Cashflow. Du sier at dette er informasjon som blir skjult for folk, men informasjonen ligger der fritt tilgjengelig. Folk bryr seg ikke. Hvis du studerer til økonom, så vil du bli introdusert for disse prinsippene gjennom diverse økonomifag. Jeg studerer selv til sivøk. og fractional reserve banking er en stor del av pensumet i f.eks. makroøkonomi, og man kan lære mer gjennom valgkurs om Monetary Policy. Gearing finner man i flere fag, som regnskapsanalyse, økonomistyring og finans. I tillegg lærer man seg en rekke andre nyttige analyseverktøy, og får et relativt godt innsyn i forretningsjusen. Det er du som er lite informert. Endret 18. desember 2011 av Daddlemannen 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå