hean Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Man minimerer risiko ved å ha en økonomisk utdanning, nå mener jeg ikke å gå på skole, da man ikke lærer om personlig økonomi og investeringer på samme måte, men ved å holde deg oppdatert ved å lese bøker, gå på seminarer, møter osv, komme i kontakt med finansielle eksperter o.l. Har man økonomisk forståelse skjønner man at risiko og forventet avkastning henger sammen. De som sier noe annet skjønner ikke økonomi selv eller snakker tull!! Endret 6. desember 2011 av Nasciboy Lenke til kommentar
trra Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Jeg sier heller gå på skole, få en utdannelse og start og bygg opp økonomien din ved å skaffe deg passive inntektskilder og få mer ut av livet ditt. Det er ikke noe mer hokus-pokus enn det. I fremtiden vil det være veldig viktig å skaffe seg alternative inntektskilder. Og hva skjer med økonomien hvis alle gjør som du sier? Lenke til kommentar
Fezzy1 Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Jeg sier heller gå på skole, få en utdannelse og start og bygg opp økonomien din ved å skaffe deg passive inntektskilder og få mer ut av livet ditt. Det er ikke noe mer hokus-pokus enn det. I fremtiden vil det være veldig viktig å skaffe seg alternative inntektskilder. Og hva skjer med økonomien hvis alle gjør som du sier? Lite sannsynlig at det vil skje fordi vi blir ikke opplært til å ta ansvar over vår egen personlige økonomi. De som ønsker å sikre verdiene sine og fremtiden sin bør plassere dem i investeringer som gir passive inntektsmuligheter. De som tenker kortsiktig bør plassere pengene i banken og håpe at land ikke printer så mye penger at valutaen deres går under. Etter min mening er det en dårlig ide å spare penger. Alle valutaene i verden er fiatpenger som egentlig ikke har noe som helst realverdi i seg. Land lager penger ut av ingenting for å svekke sin egen valuta så de får eksportert varer billigst mulig. Dette går ut over mennesker som sparer penger. Dette skjer i Norge også, men for å være ærlig NOK sammen med den kanadiske dollaren, er en av de beste valutaene å spare for øyeblikket. Men dette kan fort forandre seg. Hvorfor mener du at vi skal spare noe som taper seg i verdi hele tiden? Noe som kan miste hele sin verdi i morgen? Lenke til kommentar
Fezzy1 Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Man minimerer risiko ved å ha en økonomisk utdanning, nå mener jeg ikke å gå på skole, da man ikke lærer om personlig økonomi og investeringer på samme måte, men ved å holde deg oppdatert ved å lese bøker, gå på seminarer, møter osv, komme i kontakt med finansielle eksperter o.l. Har man økonomisk forståelse skjønner man at risiko og forventet avkastning henger sammen. De som sier noe annet skjønner ikke økonomi selv eller snakker tull!! Jeg har aldri påstått at investeringer ikke er en risiko. Jeg skrev at man kan minimere risikoen ved å lære hvordan penger fungerer og hvordan man kan investere bedre. Alle bør utdanne seg seg i dette. Investeringer har alltid en risiko på samme måte som mennesker som baserer økonomien sin på kun å ha en jobb eller de som baserer økonomien sin på at andre vil ta vare på deg (staten = folket).. Er du en god investor så flytter du pengene dine hele tiden mellom investeringer. Lenke til kommentar
trra Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Hvorfor mener du at vi skal spare noe som taper seg i verdi hele tiden? Noe som kan miste hele sin verdi i morgen? Når har jeg sagt det? Spørsmålet var filosofisk, i praksis har svært få 500.000 eller mer de kan investere. Derfor vil de færreste ha muligheten til det. Syns derfor det er rart at du anbefaler alle å gjøre dette når det i praksis ikke er mulig å gjennomføre for alle. Endret 6. desember 2011 av trra Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (i) Prøv gjerne å finne en failsafe oppskrift på risikofri suksess i aksjemarkedet. (ii) I og med at du roter rundt på et forum fremfor å bade i champagnekaret på yachten i Karibien (eller er innleggene skrevet fra karet? ARCen vel overstått?) antar jeg at (i) ikke har slått til ennå, ellers ville Hr Investeringsmulighet allerede være milliardær? (iii) Å «skaffe passive inntektskilder» innebærer å oppgi konsum i nuet for å kunne øke konsum i fremtiden; for de som føler seg fortrolige med å jobbe 40 timer i uken i 40 år er dette slett ingen ideel oppskrift – konsumkutt i lavinntektsperioden på begynnelsen av karrieren for å få tilstrekkelig overskudd når seniliteten slår inn og inntekten er på topp? (iv) Det trenger ikke være sant selv om det står i «Rich dad, poor dad». (v) Mange milliardærer har plenty med cash stående på konto; typisk til en NIBOR-koblet rente. Men jeg er nå en hjernevasket sivøk, og slike skal man ikke høre på. Men: jeg går på møter! Har lest bok! Er det formildende? 3 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Er du en god investor så flytter du pengene dine hele tiden mellom investeringer. Dessuten: hva faen? Lenke til kommentar
Fezzy1 Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) (i) Prøv gjerne å finne en failsafe oppskrift på risikofri suksess i aksjemarkedet. (ii) I og med at du roter rundt på et forum fremfor å bade i champagnekaret på yachten i Karibien (eller er innleggene skrevet fra karet? ARCen vel overstått?) antar jeg at (i) ikke har slått til ennå, ellers ville Hr Investeringsmulighet allerede være milliardær? (iii) Å «skaffe passive inntektskilder» innebærer å oppgi konsum i nuet for å kunne øke konsum i fremtiden; for de som føler seg fortrolige med å jobbe 40 timer i uken i 40 år er dette slett ingen ideel oppskrift – konsumkutt i lavinntektsperioden på begynnelsen av karrieren for å få tilstrekkelig overskudd når seniliteten slår inn og inntekten er på topp? (iv) Det trenger ikke være sant selv om det står i «Rich dad, poor dad». (v) Mange milliardærer har plenty med cash stående på konto; typisk til en NIBOR-koblet rente. Men jeg er nå en hjernevasket sivøk, og slike skal man ikke høre på. Men: jeg går på møter! Har lest bok! Er det formildende? (i)Det finnes ikke. Aksjemarkedet er en av de vanskeligste form for investering som er, men det betyr ikke at du ikke kan minimere risikoen ved å investere i aksjer. Jeg har aldri skrevet at aksjer er risikofritt. Men det er forskjell mellom risiko og høy risiko. Har du riktig finansiell utdannelse er det fremdeles en risiko for å tape penger hvis du investerer i aksjer, men det er en høy risiko for å tape hvis du hopper ut i aksjemarkedet uten noe form for finansiell utdannelse. (ii) Har jeg noen gang skrevet at jeg er milliardær? (iii): Nei. Du bruker penger du opparbeider deg fra hovedinntektskilden din til å kjøpe verdier som gir passive inntekter samtidig som du lærer hvordan du kan investere smart slik at du har muligheten til å tjene penger uavhengig om det er optimismen eller pessimismen som råder i markedet. Passive inntektskilder er ikke bare papirverdier. De rike tjener penger uavhengig om det er nedgangstider eller oppgangstider. (iv) Robert Kyosaki skriver da heller aldri om hvordan man skal investere. Bøkene han har skrevet er for å få mennesker til å tenke selv. Hvis man ikke forstår bøkene hans betyr ikke det at de er dårlige. (v) De har ikke penger i banken. De har selskaper og andre passive inntektskilder som generer mer inntekt som de investerer i andre selskaper eller realverdier. Rike mennesker samler ikke på monopolpenger som de får 5% rente på. Endret 6. desember 2011 av Investeringsmulighet.no Lenke til kommentar
Fezzy1 Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Er du en god investor så flytter du pengene dine hele tiden mellom investeringer. Dessuten: hva faen? Du trenger å lære mer om finansiell utdannelse hvis du ikke forsto hva jeg skrev. Lenke til kommentar
Fezzy1 Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Hvorfor mener du at vi skal spare noe som taper seg i verdi hele tiden? Noe som kan miste hele sin verdi i morgen? Når har jeg sagt det? Spørsmålet var filosofisk, i praksis har svært få 500.000 eller mer de kan investere. Derfor vil de færreste ha muligheten til det. Syns derfor det er rart at du anbefaler alle å gjøre dette når det i praksis ikke er mulig å gjennomføre for alle. Det er mulig å opparbeide seg verdier. Fem-Hundre-Tusen kroner er ikke vanskelig å skaffe seg hvis du utdanner deg selv til å tenke annerledes om hvordan penger og økonomien fungerer. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Investeringsmulighet.no: Det virker ikke som det er så "lett" å tjene de pengene som du skal ha det til. Men litt innsats kreves selvfølgelig for å kunne tjene penger. Har du forøvrig noen imponerende inntektstall selv å komme med, eller er dette kun fantasispekulasjoner du kommer med? Endret 6. desember 2011 av MrLG Lenke til kommentar
Fezzy1 Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Investeringsmulighet.no: Det virker ikke som det er så "lett" å tjene de pengene som du skal ha det til. Men litt innsats kreves selvfølgelig for å kunne tjene penger. Har du forøvrig noen imponerende inntektstall selv å komme med, eller er dette kun fantasispekulasjoner du kommer med? Hei MrLG Det som kreves er at du lærer deg hvordan penger og økonomien fungerer, altså at du lærer deg å tenke annerledes enn du gjør i dag. Alle kan gjøre dette, men det kreves egeninnsats. Målet i seg selv bør ikke være å bli millionær, selv om det er en bonus. Målet bør være å lære mer om seg selv som menneske og hvordan du kan tjene penger uten at du nødvendigvis behøver å bruke tiden din på å tjene pengene Dette oppnår man ved å bruke noen år på å opparbeide seg et hav av passive inntektskilder. Jeg liker ikke å skrive om så private saker, men det jeg kan røpe er at jeg har bygd opp en passiv inntektskilde som betaler de3t meste av mine utgifter som f.eks. mat, bensin, billån osv. Dette frigjør penger som jeg kan bruke til å investere i enda mer passive inntektskilder. Målet mitt er ikke å bli millionær, men å eie mitt eget liv innen jeg er 35 år Lenke til kommentar
trra Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Det er mulig å opparbeide seg verdier. Fem-Hundre-Tusen kroner er ikke vanskelig å skaffe seg hvis du utdanner deg selv til å tenke annerledes om hvordan penger og økonomien fungerer. Ja, men hvor lang tid bruker man på det? 3 år, 10 år, eller 20 år? Dessuten har man et problem hvis plutselig alle sitter på "passive" inntekter, noe må faktisk jobbe for at du skal få den inntekten. Ser for meg at det kan bli vanskelig å skaffe seg en snekker når alle levere på "passive" inntekter. Hvorfor skal jeg jobbe når vi alle kan la våre investeringer jobbe for oss? Noen kan leve av det, men de fleste vil ikke kunne gjøre det, noen må faktisk jobbe for at investeringene dine skal økes i verdi. Endret 6. desember 2011 av trra Lenke til kommentar
Tensai Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Jeg reagerer på den samme setningen som Euklid reagerte på, makan til tullball. Bortsett fra dette er jeg helt enig i at å ha sparepengene i banken er et idiotisk valg som man kjapt taper mye penger på. Man skal ikke ha så alt for mye penger for å få en veldig god timelønn ved å sette seg inn i økonomien og lese om gode investeringsstrategier basert på solide makroøkonomiske prinsipper. Man trenger ikke å være et geni for å forstå at man er en stor taper ved å sitte med mer enn nødvendig i papir penger mens dagens valutakrig foregår. Før valutakrigen tar slutt er det så godt som forutbestemt at råvarer vil fortsette å stige kraftig. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Høres jo veldig enkelt ut - regner med du (Tensai) for lengst er millionær når det er så enkelt å få en veldig god timelønn. Lenke til kommentar
Tensai Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Høres jo veldig enkelt ut - regner med du (Tensai) for lengst er millionær når det er så enkelt å få en veldig god timelønn. Tja, hadde jeg hatt kapital ville jeg investert store mengder av det i mesteparten gull og deretter diverse andre råvarer i 2007 og holdt posisjonene fram til idag og videre også herfra. Da ville jeg definitivt hatt en veldig høy avkastning på mine investeringer. Dette er investeringer som jeg så på som langtidsinvesteringer i 2007. Som student har jeg dessverre ikke denne kapitalen. Når jeg har jobbet meg opp denne kapitalen vil jeg definitivt dra nytte av mine interesser innenfor økonomi, det har iallefall de siste 4 årene visst og jeg har fortsatt mange år til hvor jeg kan se ann hypotetisk hva slags avkastning jeg kan forvente når denne kapitalen er jobbet opp, uten noen form for risiko i det hele tatt. Du nevner millonær. Det jeg la fram var ikke på noen måte et "get rich quick scheme", det var å investere etter en langtidsplan basert på å utnytte politikken som så godt som alle de største landene i verden kjører. Hvordan du drar slutningen du gjør ut ifra min post skjønner jeg ikke noe av. Hvor er korrelasjonen mellom god timelønn på arbeid lagt ned i å forstå økonomi og innvestering og at jeg for lengst skal være millionær? Endret 7. desember 2011 av Tensai Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Utifra ditt innlegg regnet jeg med det var av erfaring du uttalte deg, ikke teoretisk, så regnet med du hadde noen år på baken. Teoretisk er enkelt, men i praksis er det verre. Lett å si idag hva man skulle ha investert i for flere år siden. Selv jeg klarer det, og jeg har 0 peiling. Endret 7. desember 2011 av kandasa Lenke til kommentar
hean Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Tja, hadde jeg hatt kapital ville jeg investert store mengder av det i mesteparten gull og deretter diverse andre råvarer i 2007 og holdt posisjonene fram til idag og videre også herfra. Da ville jeg definitivt hatt en veldig høy avkastning på mine investeringer. Dette er investeringer som jeg så på som langtidsinvesteringer i 2007. Som student har jeg dessverre ikke denne kapitalen. Når jeg har jobbet meg opp denne kapitalen vil jeg definitivt dra nytte av mine interesser innenfor økonomi, det har iallefall de siste 4 årene visst og jeg har fortsatt mange år til hvor jeg kan se ann hypotetisk hva slags avkastning jeg kan forvente når denne kapitalen er jobbet opp, uten noen form for risiko i det hele tatt. Du nevner millonær. Det jeg la fram var ikke på noen måte et "get rich quick scheme", det var å investere etter en langtidsplan basert på å utnytte politikken som så godt som alle de største landene i verden kjører. Hvordan du drar slutningen du gjør ut ifra min post skjønner jeg ikke noe av. Hvor er korrelasjonen mellom god timelønn på arbeid lagt ned i å forstå økonomi og innvestering og at jeg for lengst skal være millionær? Hadde jeg store mengde kapital ville jeg utvilsomt nok brukt de på Appleaksjer for ca 15 år siden. Ja, dumt å sette penger i banken når man kan investere dem på etterklokskap 3 Lenke til kommentar
Arne Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Amen til deg, Nasciboy. Det sitter jo tusenvis av analytikere rundt i hele finansverdenen og analyserer råvarer og aksjer. Er det ikke litt optimistisk å tro at man skal slå disse ved å "lese bøker og gå på møter"? Den ideen om at økonomisk utdannelse (hvor man selvfølgelig ikke lærer noe interessant ) er også noe jeg er interessert i å høre mer om. Å si at rike mennesker ikke har penger i banken... Vel, det hørtes litt spesielt ut. Euklid: Kan jeg få spørre hvor du er sivøk fra? Investeringsmulighet.no: Hvorfor skulle det være lurt å flytte pengene rundt hele tiden? Og har du noen forslag til investeringsobjekter da, siden det meste annet er å hive penger ut vinduet? Lenke til kommentar
hean Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Investeringsmulighet.no: Hvorfor skulle det være lurt å flytte pengene rundt hele tiden? Og har du noen forslag til investeringsobjekter da, siden det meste annet er å hive penger ut vinduet? Hehe, hvis du setter brikkene litt sammen så kanskje du ser tegninga. Ivesteringsmulighet.no har en så ikke veldig godt skjult agenda der han selv vil at du selvsagt tar kontakt for å høre hvilke investeringer han snakker om. I en annen tråd nevner han at det finnes bedre investeringer enn BSU... hahaha sier jeg bare. Nevner aldri noe om hvilke investeringer det er snakk om. Han vil selvsagt at du tar kontakt så han kan prate deg rundt for han kan selvsagt ikke reklamere for sin bedrift åpent i en tråd. Hvis det er så enkelt å skaffe penger skjønner jeg IKKE hvorfor han må prøve å skaffe penger fra medlemmer i ett forum. Endret 7. desember 2011 av Nasciboy 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå