vetting Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Jeg har kjøpt meg en ny trådløs router, en Netgear WNDR3800. Men den stasjonære pcen har jeg kablet nettverk på, og har koblet denne på LAN1 utgangen. Men nå får jeg bare 1Mbit/s når den egentlig skal være 12Mbit/s. Jeg har prøvd å koble direkte i modemet, og da har jeg full hastighet. Dette var ikke et problem på min forrige trådløse router som tok kvelden. Jeg finner heller ingen instillinger for å rette på detten. Noen som vet? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Hvilket modem og nettleverandør? Sjekk om QoS i routeren er satt lavt. Lenke til kommentar
vetting Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2011 Hvilket modem og nettleverandør? Sjekk om QoS i routeren er satt lavt. Leverandør: Canal Digital Modem:Thomson TCM4741 Angående QoS, se vedlagt bilde. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 OK, da ville jeg ha resatt modemet, eller slått det av noen minutter og sett om det hjelper. Det er nemlig lease av ipadresse som bør være mot routeren din. QoS ser ikke ut til å ha noen innstillinger som forhindrer hastigheten. Lenke til kommentar
vetting Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2011 OK, da ville jeg ha resatt modemet, eller slått det av noen minutter og sett om det hjelper. Det er nemlig lease av ipadresse som bør være mot routeren din. QoS ser ikke ut til å ha noen innstillinger som forhindrer hastigheten. Haha... Var bare å restarte routeren. Det enkle er ofte det beste... Takk for hjelpen Jan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå