Gå til innhold

Hjemmekino lydproblem, hvilken cabel?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Har gått til innkjøp av ny tv og sorruond anlegg, men problemet er at jeg ikke får lyd på tv-kanalene, altså tv dekodern. Hvordan skal jeg få koblet til ? Hvilke cabler trenger jeg? Han på elkjøp fikk meg til å kjøpe en OPTISK kabel, men fant ut når jeg kom hjem at jeg ikke har optisk utgang på TV'n..

Hvordan får jeg koblet meg til å få lyd på TV'n?

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/LE40D504XXE/samsung-40-lcd-tv-le40d504

og hjemmekinosystemet:

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/hjemmekino/HX906TAN/lg-5-1-3d-hjemmekino-hx906tan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ifølge spesifikasjonene på elkjøp sine sider, har ikke den tv-en optisk ugang.

Sammme tv på Komplett.no skal ha optisk utgang (toslink) ifølge spesifikasjonene på på deres side.

Har sett over hele TV'n.. Utgangen finnes ikke.. Må være en feil på komplett:/ Hvilke andre anternativer har jeg?

Lenke til kommentar

2 x HDMI ( 19-pin HDMI type A )

1 x USB 2.0 ( 4 pin USB Type A )

1 x kombinasjons/ komponent-videoinngang ( RCA phono x 3 )

1 x lydinngang ( minijack stereo 3.5 mm )

1 x SCART ( 21 pin SCART )

1 x digital lydutgang (optisk) ( TOSLINK )

1 x hodetelefoner ( minijack stereo 3.5 mm )

1 x lydinngang ( RCA phono x 2 )

1 x Common Interface Plus (CI+)-spor

Lenke til kommentar

Fikk koblet til med en phono kabel imellom tv dekoder'n og dvd reciever og det funka, men lyden var ikke spessielt bra.. :( tror jeg bare driter i det og bruker bare vanlig TVlyd når jeg skal se tv.

Mvh Xarus

Men spørsmål, har optisk inngang både på reciever og tv dekoder, kan jeg koble dem imellom? altså tv-dekoder til dvd reciever?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sjekket Samsung sine manualer for TVen. Og det må være den mest irriterende jeg har vært borti. Det finnes faktisk ikke ett eneste bilde av bakpanelet. Det er første gangen jeg har vært borti. Hverken i manualen eller hurtig guiden.

Samsung sine nettsider sier også at den har en optisk utgang, så den burte vel sitte enten bak eller på undersiden.

LG anlegget har inngangen, merket nr 5 på side 15. Hvis du kun finner stereo ut på TVen, så skal disse inn hvor det er merket 12 på LGen. Grunnen til at du opplever lav og dårlig lyd er nok at du har truffen en input på TVen. Det hender de har stereo innganger for PC eller komponent.

Men uten noen bilde oversikt over Samsung TVen så er det utrolig vanskelig å kunne hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...