maaiiken Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Hei, her om dagen da jeg slo på pcn min funket plutselig ikke lyden lengere. Og jeg vet virkelig ikke hvorfor, jeg har også lagt merke til at jeg har fått ett annet ikon på lydmikseren. Kan noen hjelpe meg?? Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Hei, her om dagen da jeg slo på pcn min funket plutselig ikke lyden lengere. Og jeg vet virkelig ikke hvorfor, jeg har også lagt merke til at jeg har fått ett annet ikon på lydmikseren. Er pc'en koblet til en skjerm? Isåfall har du prøvd å ta kabelen ut og inn? Skrudd pc'en av og på? Lenke til kommentar
maaiiken Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2011 Hei, her om dagen da jeg slo på pcn min funket plutselig ikke lyden lengere. Og jeg vet virkelig ikke hvorfor, jeg har også lagt merke til at jeg har fått ett annet ikon på lydmikseren. Er pc'en koblet til en skjerm? Isåfall har du prøvd å ta kabelen ut og inn? Skrudd pc'en av og på? Nei, den er ikke koblet til en skjerm! Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Ok. Prøv å høyreklikke på "lydikonet"/volumkontrollen nederst til høyre, og klikk på avspillingsenheter. I vinduet som kommer opp, se om du finner en enhet som heter "Speakers". Høyreklikk og aktiver denne hvis den ikke allerede er aktivert. Hvis det er en annen enhet som er aktivert samtidig, deaktiver den. Nå skal bare Speakers være aktivert. Se om det funker. Lenke til kommentar
maaiiken Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2011 (endret) Ok. Prøv å høyreklikke på "lydikonet"/volumkontrollen nederst til høyre, og klikk på avspillingsenheter. I vinduet som kommer opp, se om du finner en enhet som heter "Speakers". Høyreklikk og aktiver denne hvis den ikke allerede er aktivert. Hvis det er en annen enhet som er aktivert samtidig, deaktiver den. Nå skal bare Speakers være aktivert. Se om det funker. Om jeg går inn på avspillingshenheter, og kommer inn på "Avspilling" finner jeg ingenting som heter "speakers. Jeg finner bare: ATI HDMI Output som er deaktivert. Høyttalere og doble hodetelefoner som er aktivert. Uavhengige doble hodetelefoner som er aktivert. SPDIF (digitalutgang via hodetelefonstasjon) der står det klar Endret 1. desember 2011 av maaiiken Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Om jeg går inn på avspillingshenheter, og kommer inn på "Avspilling" finner jeg ingenting som heter "speakers. Jeg finner bare: ATI HDMI Output som er deaktivert. Høyttalere og doble hodetelefoner som er aktivert. Uavhengige doble hodetelefoner som er aktivert. SPDIF (digitalutgang via hodetelefonstasjon) der står det klar Ja, det er sikkert forkjellig fra PC til PC. Jeg tror at hvis du har to enheter aktivert samtidig så vil det skape en konflikt som gjør at du ikke får lyd. Prøv å deaktivere "Uavhengige doble hodetelefoner." Da vil du bare ha "Høyttalere og doble hodetelefoner" aktivert. Hvis ikke det går, aktiverer du "Uavhengige doble hodetelefoner." og deaktiverer "Høyttalere og doble hodetelefoner". PS. Hvis ikke noen av delene funker, prøv å bare aktivere SPDIF. Endret 2. desember 2011 av Metaldude Lenke til kommentar
maaiiken Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 nei, dette funker heller ikke. Dessuten er jeg ganske sikker på at det var "speakers" jeg hadde før Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) nei, dette funker heller ikke. Dessuten er jeg ganske sikker på at det var "speakers" jeg hadde før Hei! Gå inn på lyder og velg avspillingsenheter. I dette vinduet helt oppe står det lyder. Klikk på det og se om det er Windows standard som er lydoppsettet? Til venstre oppe står det Avspilling. Sjekk også her at Høyttalere er aktivert, med grønn hake. Da skal HDMI ikke ha noe merke, og heller ikke digital valget. Mens du ser høytalerne kan du klikke på egenskaper og så egenskaper en gang til- og se om det står "disse fungerer som de skal?" For øvrig kan jeg ikke se at lydmixeren din er noe uvanlig, da den har systemlyder og høyttaler-. Det ser helt greit ut. Vennligst BmOnline Endret 6. desember 2011 av BmOnline Lenke til kommentar
maaiiken Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 Har gjort alt dette, og lyden fungerer fortsatt ikke.. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) Har gjort alt dette, og lyden fungerer fortsatt ikke.. Hei! Da foreslår jeg at du finner et headset og plugger de i, for å se om de virker? Hvis det ikke blir liv laga der, s å har du en feil i/på lydkortet-. Hvilken maskin har du? Du sa at det var kommet endringer på lydmixeren, hvilken endring var det? Vennligst BmOnline Endret 8. desember 2011 av BmOnline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå