FamP Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Altså, hvilken fastlinjeleverandør(500-700 kb/s) anbefales i Tromsø(øvre sentrum)? Viktige momenter: (viktigs øverst) - Må ikke behøve aktivert tlf. abbonement - Stabilitet/oppetid - Ping - Ruterfunksjonalitet - Pris, 300-500,- pr. mnd. Jeg skal flytte inn i en leillighet som pr. tiden har en uaktivert analog linje inn. Bruker mobil og har ikke lyst til å betale for fasttelefon. Vet at flere leverandører(unntatt Stjelenor) ikke forlanger tlf. abb. Har vært i kontakt med Tiscali som kunne fortelle at linja på aktuell adresse er klar for ASDL uten aktivt tlf. abb. Takk! Lenke til kommentar
redface Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Hei! Da jeg bodde i tromsdalen benyttet jeg meg av bluecom. Betalte for en 1024/256 linje, men innhastigheten lå konstant på 140-150 når jeg lastet ned fra ftp ol. Den var også meget stabil og merket at den var nede ett par timer kun en gang i løpet av 6 måneder(det jeg så iallefall). Meget bra med andre ord. Skal det sies at hvis du skal ftp'e og laste opp masse stash til andre så bør du gå for en 1024/1024-linje eller noe sånt.. 8) Du trenger heller ikke tlf-abbonement. Vet ikke noe om router-opplegget til dem. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Du trenger heller ikke tlf-abbonement. Vet ikke noe om router-opplegget til dem. Bluecom leverer et modem, du får utdelt minst to IP pr modem. De kjører rein IP tildelt via DHCP så man slipper noe surr med software eller pålogging. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Spør naboene hva de bruker, og hvor stabil linjen er. Velg den som leverer stabilt til ditt område. For det vil som regel vareiere veldig fra bydel til bydel hvem som er best og raskest. Så mitt råd er : Spør naboen/e. Lenke til kommentar
m`K Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Telenor ellerno? Ikke velg tiscali, har hørt de har råtten ping fra tromsø. Bluecom er jo billigere en telenor så du ser nå selv. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Ring Direct Connect og spør om de har en forhandler i nærheten. Jeg vet at de har vært på "turne" hos noen forhandlere i nord, men jeg vet ikke hvilke.... Du treffer de uansett på tlf. 22 09 18 60. Serøst og bra firma forresten ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå